Gå til innhold

Hjelp meg! krise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 15 år, Jeg fikk mensen idag, og det passet utrolig dårlig å få det denne uken! for det første fordi vi har gym på skolen i morgen..og her snakker vi ikke bare om litt jogging som hadde vært greit..eller push ups og sånt..du slipper ikke unna gymmen selvom du har mensen og det er ofte oppgaver som innebærer at to og to jobber sammen og bærer hverandre, strekker bena til hverandre, løpe i trillebår og andre teite leker som gjør at du blir sliten..uheldighvis er ikke disse gym lekene så veldig behagelige når man har mensen og jeg for min del syntes ikke det er noe gøy at noen skal strekke ut bena mine eller leke trillebår med meg når jeg har mensen..og i tilleg skal skolen på klasse tur om 2 dager og være borte i 3 dager! vi skal campe og sove sammen i telt... så spørsmålet mitt er...er det noen måte å få mensen til å slutte raskere? kansje jeg drømmer...men jeg håper virkelig at det finnes en måte..jeg gjør hva som helst! kan bare ikke ha det denne uken! min mensen varer vanlighvis opptil 2 uker..hehe..så noen tips tar jeg imot med glede..hilsen desperat jente som venter spent på svar, takk på forhånd!;)

Skrevet

Meg bekjent er det ikke noe å gjøre. Annet enn å sørge for skikkelig beskyttelse og leve med det. ;0)

Skrevet

Har du prøvd tamponger? Det kan hende du har såpass til jomfruhinne at du ikke får det til, men du kan jo gjøre et forsøk med de aller minste? Det letter i alle fall hele mens-styret veldig synes jeg!

Skrevet

Thats life... Bruk tampong og bind samtidig, og svart treningsbukse. Lyg på deg en "strekk" i låret, om det blir for ubehaglig. Det er nok mange, mange situasjoner gjennom livet hvor mensen ikke er praktisk :-(

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Tror det er litt sent når mensen allerede har startet, dessverre...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du kan gå til lege å få reseptbelagte tabletter som heter Cyklokapron. De gjør blødningene betraktelig mindre. Jeg har selv brukt de i perioder hvor det har passet ekstremt dårlig med masse mensblødning.

Snakk med læreren din, om han/hun ikke forstår så får du være så detaljert i beskrivelsen som du er her :-) Eller få mor eller far til å skrive en melding. Kanskje lettest med mor, men kult hvis faren din hadde skrevet en mens-melding til læreren, hehe!

Til telt turen rekker du kanskje en tur til legen før dere drar.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tror det er litt sent når mensen allerede har startet, dessverre...

Cyklokapron kan man begynne med når som helst under mensen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...