Gå til innhold

Hele familien på antidepressiva

Anbefalte innlegg

Gjest the oldest sister
Skrevet

Begge foreldrene mine, jeg og mine to søsken bruker alle antidepressiva. Tragikomisk. Men så er vi også en veldig "uheldig" familie, rammet av mange tragedier. Er det å være impulsiv noe som kan ligge i genene? Eller har det med oppdragelsen å gjøre? Jeg flyttet forøvrig på hybel da jeg var 15 år, og har siden bort for meg selv. Er i dag veldig selvstendig, og tror jeg har blitt en god leder fordi jeg ble utsatt for det folk i dag vil kalle "omsorgssvikt". Jeg gikk blant annet selv til og fra barnehagen da jeg var 5-6 år 2-3 km.

Jeg dro på sjøen med jevnaldrene venner da jeg var 10 år med en liten motorbåt... fisket, badet og koset meg. Da vi kom i land fyrte vi opp bål, grillet fisken og spiste den (selv om jeg ikke likte fisk).

Tre av oss har reist veldig mye, ofte på impuls. "Vips, så var far i Afrika". "tar meg en tur til Spania i morgen". Har vært i ca. 20 land og tre verdensdeler. Jeg og spesiellt ene søseren min er enige om at den store lykken, er å farte rundt på egen hånd i fremmede land. Vi har svømt med delfiner i Egypt, kjørt langs route 66 i USA, og vært backpakkere i Thailand. Ellers har vi alle dyr...

Tror det er noe i at eplet, ikke faller langt fra stammen...

Skrevet

''Er det å være impulsiv noe som kan ligge i genene? Eller har det med oppdragelsen å gjøre?''

Ja og ja. Det er en kombinasjon av arv og miljø.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...