Gå til innhold

Feber uten feber

Anbefalte innlegg

Gjest sløv i hodet
Skrevet

Føler jeg er full i feber men har ikke feber, er det vanlig ved angst?

Noe jeg kan gjøre for å bli "feberfri".?

Gjest Zyprexus
Skrevet

Angst kan gi alle mulige "rare" følelser, også følelsen av å være syk. Det som skal til er å ta tak i det som ligger i bunnen av problemene og løse dem fra der. Da løser også dette seg.

Gjest sløv i hodet
Skrevet

Angst kan gi alle mulige "rare" følelser, også følelsen av å være syk. Det som skal til er å ta tak i det som ligger i bunnen av problemene og løse dem fra der. Da løser også dette seg.

Tenkte meg det var angst, en snikende udefinert angst. Vet ikke hvor den kommer fra eller hva den vil, men den kan virkelig fange meg i sitt nett. Og den farger hele min tilværelse grå, vil jage den tilbake til der den kom fra. Hvor det er vet jeg ikke, men her er den ikke velkommen.

Skrevet

Ta tempen.Er den over 38 eller under 36,har du feber og bør holde sengen en uke.Er den på ca 37 har du IKKE feber.Du fantaserer da.

Gjest oslobasse
Skrevet

Ta tempen.Er den over 38 eller under 36,har du feber og bør holde sengen en uke.Er den på ca 37 har du IKKE feber.Du fantaserer da.

''eller under 36,har du feber''

Har man feber da?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Litt voldsomt å anbefale sengeleie ei hel uke hvis man har 38 i feber, eller? Muligens en idé å følge med på allmenntilstanden?

Gjest sløv i hodet
Skrevet

Hadde ikke feber bare feberfølelse, nesten som å være rusa uten dop.

Skrevet

''eller under 36,har du feber''

Har man feber da?

Om det heter "feber" vet jeg ikke sikkert,men du er syk og får du under 35 er det fare på ferde.Under 30 og det kan stå om livet.Dog har folk overvevd i iskaldt vann uten å drukne selv med 25C i kroppen.Men da er pasienten ung og sterk.

Vanligvis snakker man om feber når den er over 37,5C

Gjest Elextra
Skrevet

''Er den over 38 eller under 36,har du feber og bør holde sengen en uke''

Det var drastisk! :)

Mange av oss har en temperatur på 38 rett som det er uten å kalle seg syk, og jeg ville i hvertfall ikke holde sengen i en uke av den grunn.

Skrevet

Hadde ikke feber bare feberfølelse, nesten som å være rusa uten dop.

Høres ikke bra ut om du ikke hadde tatt medisiner.Snakk med legen din.

Skrevet

''Ta tempen.Er den over 38 eller under 36,har du feber og bør holde sengen en uke.''

Hvis alle skulle holde sengen en uke ved det minste snev av feber ville Norge stoppe opp ganske kjapt.

Dessuten har man ikke feber om man har kroppstemperatur på under 35 grader, det kalles hypotermi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...