Gå til innhold

Sosiale superkrefter

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg blitt så overrasket over å kjenne igjen nesten alle mennesker jeg møter på fremmede steder. Det er som om jeg kjenner alle så godt. Fremmede. Jeg har sett alle før. Det gjelder så mange. Jeg føler meg "overmenneskelig" på en måte. Jeg har sosiale superkrefter og klarer å snakke til fremmede på en helt ny og nærmest "suveren" måte. Jeg føler at det er mitt ansvar at alle har det bra.

Noen som har det på samme måte?

Gjest Amaranth
Skrevet

''Jeg føler at det er mitt ansvar at alle har det bra.''

Har iallefall hatt det slik, følte det var mitt ansvar å hjelpe andre. Alle jeg kom i kontakt med skulle få hjelp, jeg var født til å være hjelper. Fikk hjelp inni hodet mitt, de sa hva jeg skulle gjøre til enhver tid. En stund siden jeg var en engel nå, hehe :)

Jobbet for kjærligheten og det gode :-)

(stjernestøv har skiftet nick)

Gjest Amaranth
Skrevet

Synes du det er en deilig følelse?

Jeg synes det var en fin oppgave å hjelpe andre :-)

Men det er jo ikke alltid oppgavene er så fine.

Skrevet

Synes du det er en deilig følelse?

Jeg synes det var en fin oppgave å hjelpe andre :-)

Men det er jo ikke alltid oppgavene er så fine.

Hei Amaranth,

Takk for sist :o) Takk for gode setninger i går.

Jeg synes det er en god følelse. Oppgaven min er å se på dem på en bestemt måte. Jeg sender varme følelser ut gjennom øynene på en måte. Forsøker å være ultravennlig i blikket og imøtekommende. Det veksler veldig mellom å føle det de føler, analysere og å være "remote"...langt utenfor.

I dag og i går har jeg kommet inn i dette på en veldig kontinuerlig måte.

Gjest Amaranth
Skrevet

Hei Amaranth,

Jeg synes det er en god følelse. Oppgaven min er å se på dem på en bestemt måte. Jeg sender varme følelser ut gjennom øynene på en måte. Forsøker å være ultravennlig i blikket og imøtekommende. Det veksler veldig mellom å føle det de føler, analysere og å være "remote"...langt utenfor.

Takk for sist ja ;-)

Bare ikke slit deg fullstendig ut, det er en stor oppgave. Det er gøy så lenge kreftene strekker til, og ikke er det negativt heller. En blir så glad av å hjelpe andre :)

Det er rart men godt at vi har endel til felles.

Skrevet

Takk for sist ja ;-)

Bare ikke slit deg fullstendig ut, det er en stor oppgave. Det er gøy så lenge kreftene strekker til, og ikke er det negativt heller. En blir så glad av å hjelpe andre :)

Det er rart men godt at vi har endel til felles.

Det tenker jeg også!

Jeg tror det er godt og sunt å oppleve gjenkjennelse i andre. Det er virkelig en positiv bivirkning av det å tilhøre dol-samfunnet!

Jeg finner det både interessant og støttende å lese om hva andre opplever og erfarer.

På samme tid kan visse valg provosere meg...dette til tross for at jeg har gjort tilsvarende dumheter selv. kanskje nettopp derfor :o)

Gjest Amaranth
Skrevet

Det tenker jeg også!

Jeg tror det er godt og sunt å oppleve gjenkjennelse i andre. Det er virkelig en positiv bivirkning av det å tilhøre dol-samfunnet!

Jeg finner det både interessant og støttende å lese om hva andre opplever og erfarer.

På samme tid kan visse valg provosere meg...dette til tross for at jeg har gjort tilsvarende dumheter selv. kanskje nettopp derfor :o)

''Jeg tror det er godt og sunt å oppleve gjenkjennelse i andre.''

Enig! God natt :-)

Skrevet

Hei Amaranth,

''Det veksler veldig mellom å føle det de føler, analysere og å være "remote"...langt utenfor.''

Hvordan vet du hva de føler?

Gjest Havelar
Skrevet

Hvordan hjelper det andre? Om du føler du sender aldri så gode wibber gjennom blikket ditt, vet du da ingenting om hva de mottar, og om de føler noe som helst. Jeg tror ikke at dere kan "hjelpe" noen ved å se på dem eller "føle med" dem, og hvorfor skulle noen trenge slik "hjelp"? Det høres ikke ut som en 'superkraft', men en vrangforestilling.

Skrevet

Er du sånn til vanlig, eller er det tegn på sykdom tror du? Kanskje du bør teste ut dette.

Skrevet

''Det veksler veldig mellom å føle det de føler, analysere og å være "remote"...langt utenfor.''

Hvordan vet du hva de føler?

Jeg ser det og føler det. Dessuten opplever jeg at det jeg gjør får gode konsekvenser.

Skrevet

''Jeg føler at det er mitt ansvar at alle har det bra.''

Har iallefall hatt det slik, følte det var mitt ansvar å hjelpe andre. Alle jeg kom i kontakt med skulle få hjelp, jeg var født til å være hjelper. Fikk hjelp inni hodet mitt, de sa hva jeg skulle gjøre til enhver tid. En stund siden jeg var en engel nå, hehe :)

Jobbet for kjærligheten og det gode :-)

(stjernestøv har skiftet nick)

Dette er en vrangforestilling.Også kaldt psykose.Om du ikke søker behandling kan du utvikle scizofreni.Har du medisiner?

Du bør oppsøke lege snarest.

Gjest Amaranth
Skrevet

Dette er en vrangforestilling.Også kaldt psykose.Om du ikke søker behandling kan du utvikle scizofreni.Har du medisiner?

Du bør oppsøke lege snarest.

Jada, vet det og har alt under kontroll. Har til og med schizofreni, er jeg ikke heldig?

Livet er fantastisk!!!

Skrevet

Jeg ser det og føler det. Dessuten opplever jeg at det jeg gjør får gode konsekvenser.

''Jeg ser det og føler det. Dessuten opplever jeg at det jeg gjør får gode konsekvenser.''

Jeg skjønner at du tror det men det er (heldigvis?) slik at ingen kan vite hva et annet menneske føler. Dette bunner i din diagnose og har ikke rot i virkeligheten. Jeg kan forstå at dette er vondt å høre men jeg blir nødt til å være ærlig med deg.

At du opptrer vennlig, imøtekommende, vil helt klart ha (som regel) gode konsekvenser men det gjelder for de aller fleste høflige og vennligsinnede mennesker.

Skrevet

''Jeg ser det og føler det. Dessuten opplever jeg at det jeg gjør får gode konsekvenser.''

Jeg skjønner at du tror det men det er (heldigvis?) slik at ingen kan vite hva et annet menneske føler. Dette bunner i din diagnose og har ikke rot i virkeligheten. Jeg kan forstå at dette er vondt å høre men jeg blir nødt til å være ærlig med deg.

At du opptrer vennlig, imøtekommende, vil helt klart ha (som regel) gode konsekvenser men det gjelder for de aller fleste høflige og vennligsinnede mennesker.

''ingen kan vite hva et annet menneske føler''

Feil. Det er fullt mulig. Og hvem føler ikke stemninger? Gjør ikke alle det?

Skrevet

''ingen kan vite hva et annet menneske føler''

Feil. Det er fullt mulig. Og hvem føler ikke stemninger? Gjør ikke alle det?

Bibben beskriver en situasjon hvor hun er på et nytt sted og møter flere fremmede mennesker, hun beskriver at hun føler hva de føler, og hennes oppgave blir å se på dem på en bestemt måte og gi dem noe tilbake, jeg husker ikke ordrett. Det er rett og slett ikke mulig å vite hva et annet menneske føler.

En kan ved hjelp av nonverbal kommunikasjon plukke opp signaler og tegn på hvor i landskapet et menneske er men man vet aldri før man spør. Stemninger er subjektivt -du bruker dine referansepunkter til å tolke og legger dette til d-i-n mening. Eks. mennesker gråter, er det fordi vedkommende er glad, sint, trist eller fordi vedkommende er allergisk mot parfyme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...