Gå til innhold

Har arb.giver lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter?

Feks. "du fikk fri den dagen, og pga sykdom må du jobbe i morgen".

Skrevet

''Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter?

Feks. "du fikk fri den dagen, og pga sykdom må du jobbe i morgen". – hww''

Ja, men da skal du selvsagt ha (over)tid for det nye skiftet.

Du skal ikke "jobbe inn" (uten lønn) de dagene du er syk - det er ulovlig/bedrageri fra arbeidsgiverens side.

Du kan pålegges overtid, men du kan få brev fra legen som sier at du ikke skal pålegges overtid. (Sjekk lovverket for detaljene.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter?

Feks. "du fikk fri den dagen, og pga sykdom må du jobbe i morgen". – hww''

Ja, men da skal du selvsagt ha (over)tid for det nye skiftet.

Du skal ikke "jobbe inn" (uten lønn) de dagene du er syk - det er ulovlig/bedrageri fra arbeidsgiverens side.

Du kan pålegges overtid, men du kan få brev fra legen som sier at du ikke skal pålegges overtid. (Sjekk lovverket for detaljene.)

Med vennlig hilsen

Når tid må jeg skrive egenmelding når jeg har vært syk, er en uke etter for sent?

Jeg har ikke brukt egenmelding på sikkert ti år, så jeg husker ikke....

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Når tid må jeg skrive egenmelding når jeg har vært syk, er en uke etter for sent?

Det er vel vanlig å skrive den første dagen man er tilbake på jobb, men i hvert fall så fort som mulig.

Skrevet

Neida, helst skal du skrive egenmelding den første dagen du er tilbake på jobb igjen, men bedre sent enn aldri! :o) Jeg glemte det en gang i mange uker og fikk da en vennlig påminnelske fra hun som hadde ansvar for denslags. :o)

Skrevet

Neida, helst skal du skrive egenmelding den første dagen du er tilbake på jobb igjen, men bedre sent enn aldri! :o) Jeg glemte det en gang i mange uker og fikk da en vennlig påminnelske fra hun som hadde ansvar for denslags. :o)

Ok. Takk :)

Gjest Fiskepuddingen
Skrevet

Hun kan pålegge deg å jobbe overtid ja. Det er jo til ditt beste å si ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...