Gjest Skrevet 10. januar 2013 Skrevet 10. januar 2013 Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter? Feks. "du fikk fri den dagen, og pga sykdom må du jobbe i morgen". 0 Siter
Nord og ned Skrevet 10. januar 2013 Skrevet 10. januar 2013 ''Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter?'' Ja, det kan de innenfor gitte vilkår i utgangspunktet gjøre. Står det du trenger å vite om saken her: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78157#Hvor_mye_overtid_kan_arbeidsgiver_p%C3%A5legge 0 Siter
Gjest Skrevet 10. januar 2013 Skrevet 10. januar 2013 ''Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter?'' Ja, det kan de innenfor gitte vilkår i utgangspunktet gjøre. Står det du trenger å vite om saken her: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78157#Hvor_mye_overtid_kan_arbeidsgiver_p%C3%A5legge Takk 0 Siter
Sør Skrevet 10. januar 2013 Skrevet 10. januar 2013 ''Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter? Feks. "du fikk fri den dagen, og pga sykdom må du jobbe i morgen". – hww'' Ja, men da skal du selvsagt ha (over)tid for det nye skiftet. Du skal ikke "jobbe inn" (uten lønn) de dagene du er syk - det er ulovlig/bedrageri fra arbeidsgiverens side. Du kan pålegges overtid, men du kan få brev fra legen som sier at du ikke skal pålegges overtid. (Sjekk lovverket for detaljene.) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Skrevet 12. januar 2013 Skrevet 12. januar 2013 ''Kan arbeidsgiver pålegge meg å jobbe ekstra vakter? Feks. "du fikk fri den dagen, og pga sykdom må du jobbe i morgen". – hww'' Ja, men da skal du selvsagt ha (over)tid for det nye skiftet. Du skal ikke "jobbe inn" (uten lønn) de dagene du er syk - det er ulovlig/bedrageri fra arbeidsgiverens side. Du kan pålegges overtid, men du kan få brev fra legen som sier at du ikke skal pålegges overtid. (Sjekk lovverket for detaljene.) Med vennlig hilsen Når tid må jeg skrive egenmelding når jeg har vært syk, er en uke etter for sent? Jeg har ikke brukt egenmelding på sikkert ti år, så jeg husker ikke.... 0 Siter
Gjest Scarlet O'Hara Skrevet 12. januar 2013 Skrevet 12. januar 2013 Når tid må jeg skrive egenmelding når jeg har vært syk, er en uke etter for sent? Jeg har ikke brukt egenmelding på sikkert ti år, så jeg husker ikke.... Det er vel vanlig å skrive den første dagen man er tilbake på jobb, men i hvert fall så fort som mulig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. januar 2013 Skrevet 12. januar 2013 Når tid må jeg skrive egenmelding når jeg har vært syk, er en uke etter for sent? Jeg har ikke brukt egenmelding på sikkert ti år, så jeg husker ikke.... Neida, helst skal du skrive egenmelding den første dagen du er tilbake på jobb igjen, men bedre sent enn aldri! ) Jeg glemte det en gang i mange uker og fikk da en vennlig påminnelske fra hun som hadde ansvar for denslags. ) 0 Siter
Gjest Skrevet 12. januar 2013 Skrevet 12. januar 2013 Neida, helst skal du skrive egenmelding den første dagen du er tilbake på jobb igjen, men bedre sent enn aldri! ) Jeg glemte det en gang i mange uker og fikk da en vennlig påminnelske fra hun som hadde ansvar for denslags. ) Ok. Takk 0 Siter
Gjest Fiskepuddingen Skrevet 12. januar 2013 Skrevet 12. januar 2013 Hun kan pålegge deg å jobbe overtid ja. Det er jo til ditt beste å si ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.