Gå til innhold

Psykolog venninne med kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, etter lang ventetid, fått time hos psykolog. Men -

Psykologen er bestevenninne til en kollega av meg. Er dette problematisk? (Jeg må ta opp ting vedrørende jobb med behandler). Behandler selv kjenner meg av utseende, ikke navn, tenker jeg (i forhold til at jeg har møtt vedkommende noen ganger i min jobb).

Så bør jeg prøve å bytte behandler. Selv synes jeg det er litt problematisk, men jeg er "sart" og synes mye er problematisk... Eller om psykolgen selv vil synes det er feil, da jeg må snakke om jobben og hennes beste venninne er del av den.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde slitt litt med den problemstillingen.

Jeg hadde nok alltid følt en liten usikkerhet i forhold til at hun kjente vedkommende som ble snakket om i terapien.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde slitt litt med den problemstillingen.

Jeg hadde nok alltid følt en liten usikkerhet i forhold til at hun kjente vedkommende som ble snakket om i terapien.

Samme her.

Skrevet

Ta dette opp i aller første time og diskuter det med henne.

Skrevet

Du bør ta det opp som sak 1 A den første timen, siden du vet at du må snakke med henne om jobben. Hvis de virkelig er bestevenninner, vil hun antakelig selv synes det blir litt kinkig.

Gjest Labolina
Skrevet

Psykologen har like mye taushetsplikt i forhold til deg som andre. Imidlertid... Hadde det vært meg, ville jeg følt meg veldig ukomfortabel med dette. Valget ville da være å ta opp saken first thing, kanskje gi det litt ekstra tid. Eller jeg ville byttet. Det vil jo være en avveining av hvor fort du trenger hjelp, om dere klarer å få til en trygg relasjon eller om du vil føle mest hjelp i en behandler som ikke var så tett innpå egen omgangskrets. Eller om du kan vente til en annen behandler kan ta deg inn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er et typisk viktig tema for den neste timen med psykologen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...