Gå til innhold

Vasker ikke henda etter do besøk.

Anbefalte innlegg

Gjest litt ekkelt synes jeg

Har tre barn (søsken) som ofte er hjemme hos oss og leker med barna mine.. Problemet er at når de er på do vasker de aldri henda..

Jeg synes dette er litt ekkelt. Barna mine er innprenta med å alltid vaske henda etter do besøk.

Ville dere sagt noe til disse barna? De er 7, 9 og 12 år..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387483-vasker-ikke-henda-etter-do-bes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

5

• laguna1

4

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig. Snuppa her hadde en liten venninne som heller ikke vasket hendene etter dobesøk, så jeg pleide å passe på at jeg var i nærheten når hun kom ut fra do (vi må inn på badet for å håndvask) og i det hun skulle til å styrte rett inn på barnerommet igjen minte jeg henne alltid, vennlig på: "Og så må du huske å vaske hendene, XXX." "Åja, vi pleier ikke det vi sjø!" var svaret og så gikk hun blid og fornøyd inn på badet og vasket seg. :o)

Annonse

Ja, ville sagt noe. Det verste er hva skal man si til voksne?

Mange av dem og som ikke vasker hendene etter dobesøk, ekkelt ja!

''Det verste er hva skal man si til voksne?

Mange av dem og som ikke vasker hendene etter dobesøk, ekkelt ja!''

Helt enig.

mvh

Jeg bare lurer på noe litt på siden...Hvordan huen VET dere om folk vasker henda eller ikke når de har vært på do?!

Lytter dere ved døra? ;p

Selvsagt er det en god ting å vaske hender etter dobesøk, men personlig ANER jeg ikke hvem som vasker/evt ikke vasker av gjester her.

Bare en digresjon..;)

Jeg bare lurer på noe litt på siden...Hvordan huen VET dere om folk vasker henda eller ikke når de har vært på do?!

Lytter dere ved døra? ;p

Selvsagt er det en god ting å vaske hender etter dobesøk, men personlig ANER jeg ikke hvem som vasker/evt ikke vasker av gjester her.

Bare en digresjon..;)

''Jeg bare lurer på noe litt på siden...Hvordan huen VET dere om folk vasker henda eller ikke når de har vært på do?!''

Jeg bor i en blokk fra ca. 1970 og på den tiden syntes tydeligvis vedkommende som tegnet blokka at det var en knakende god ide ikke å ha vask på do så vi må inn på badet for å vaske hendene og da er det lett å se om ungene gjør det eller ikke. :o)

Lytter dere ved døra? ;p

Bare en digresjon..;)

Med yngre barn spør man og/eller kontrollerer.

I noen hus er det såpass lytt at man lett hører om vasken er i bruk.

Kommer man (tilfeldigvis) inn på do etter at noen akkurat har brukt den og vasken er tørr, trenger man ingen doktorgrad for å trekke slutningen.

Tiden som tilbringes på do, kan gi en indikasjon på om hendene blir vasket.

Foreldre utvikler som regel en ganske finstilt radar for det som har med håndvask å gjøre.

mvh

Gjest Scarlet O'Hara

Lytter dere ved døra? ;p

Bare en digresjon..;)

Selv har vi nå ikke større hus enn at jeg hører vannet renne der inne... Så hvis jeg hører at det trekkes ned på do for å å høre døra åpnes sekundet etter konkluderer jeg lett meg at hendene ikke har blitt vasket...

Annonse

''Jeg bare lurer på noe litt på siden...Hvordan huen VET dere om folk vasker henda eller ikke når de har vært på do?!''

Jeg bor i en blokk fra ca. 1970 og på den tiden syntes tydeligvis vedkommende som tegnet blokka at det var en knakende god ide ikke å ha vask på do så vi må inn på badet for å vaske hendene og da er det lett å se om ungene gjør det eller ikke. :o)

Den ser jeg :)

Med yngre barn spør man og/eller kontrollerer.

I noen hus er det såpass lytt at man lett hører om vasken er i bruk.

Kommer man (tilfeldigvis) inn på do etter at noen akkurat har brukt den og vasken er tørr, trenger man ingen doktorgrad for å trekke slutningen.

Tiden som tilbringes på do, kan gi en indikasjon på om hendene blir vasket.

Foreldre utvikler som regel en ganske finstilt radar for det som har med håndvask å gjøre.

mvh

Kanskje foreldre har det. Jeg har det ikke, og det ville ikke ramle meg inn å høre etter dolyder når gjestene mine er på do, altså. ;) Eller se etter tegn.

Her er da ikke særlig lytt, og få besøk av så små barn at de må følges og sjekkes, mest innskudd til kommentar om verre med hva man sier til voksne. Det får meg til å begynne å lure på om det er sånt folk sitter og tenker på når de har besøk...;) Jeg registrer ikke i det hele tatt hvor lenge gjestene mine er der inne, har ikke regnet ut noen snitt tid, og sjekker ikke vasken etter dem...Det virka liksom som dette var noe det var helt greit å overvåke, også på voksne, siden man vet det. Jeg stoler på at gjestene mine er smittefrie og har fin hygiene, og slapper godt av med det, for å si det sånn ;)

Selv har vi nå ikke større hus enn at jeg hører vannet renne der inne... Så hvis jeg hører at det trekkes ned på do for å å høre døra åpnes sekundet etter konkluderer jeg lett meg at hendene ikke har blitt vasket...

Jeg følger rett og slett ikke med på hva folk gjør der inne. Kanskje jeg er avvikende ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...