Gå til innhold

Vasker ikke henda etter do besøk.

Anbefalte innlegg

Og du tror unger vasker hendene ordentlig? Nei de gjør ikke det. En håndvask tar ca. fem sekunder.

Man kan ikke kontrollere alt. Det gjelder også voksne. Sikkert mange voksne også som ikke vasker seg (menn). Hvis du ikke kan være på rommet med dem og det kan du jo ikke. Ja da må du høre etter tegn på at de vasker seg eller ha det som en rutine å spørre om alle har vasket hendene sine. Om de svarer riktig er jo også vanskelig å kontrollere.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

5

• laguna1

4

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cleanhands

Man kan ikke kontrollere alt. Det gjelder også voksne. Sikkert mange voksne også som ikke vasker seg (menn). Hvis du ikke kan være på rommet med dem og det kan du jo ikke. Ja da må du høre etter tegn på at de vasker seg eller ha det som en rutine å spørre om alle har vasket hendene sine. Om de svarer riktig er jo også vanskelig å kontrollere.

Er stor forskjell på å "vaske hendene", og å vaske hendene ordentlig.

''Jeg bare lurer på noe litt på siden...Hvordan huen VET dere om folk vasker henda eller ikke når de har vært på do?!''

Jeg bor i en blokk fra ca. 1970 og på den tiden syntes tydeligvis vedkommende som tegnet blokka at det var en knakende god ide ikke å ha vask på do så vi må inn på badet for å vaske hendene og da er det lett å se om ungene gjør det eller ikke. :o)

Jeg har alltid lurt på hva som var det geniale med en slik løsning. Var det at barna kunne fortsette å fly på do selv om Far lå og slappe av i badekaret etter en lang dag på jobb, tro?

Gjest Elextra

Jeg har alltid lurt på hva som var det geniale med en slik løsning. Var det at barna kunne fortsette å fly på do selv om Far lå og slappe av i badekaret etter en lang dag på jobb, tro?

''Jeg har alltid lurt på hva som var det geniale med en slik løsning. Var det at barna kunne fortsette å fly på do selv om Far lå og slappe av i badekaret etter en lang dag på jobb, tro?

''

Jeg synes fortsatt det er en genial løsning - så sant det er en liten håndvask på toalettet. Har derfor valgt den hjemme selv :-).

En fordel er bl.a. at toalettet holdes ganske ryddig og pent, og således er hyggelig å tilby gjester, mens "barnebadet" ved siden av ser ut som et bombenedslagsfelt.

''Jeg har alltid lurt på hva som var det geniale med en slik løsning. Var det at barna kunne fortsette å fly på do selv om Far lå og slappe av i badekaret etter en lang dag på jobb, tro?

''

Jeg synes fortsatt det er en genial løsning - så sant det er en liten håndvask på toalettet. Har derfor valgt den hjemme selv :-).

En fordel er bl.a. at toalettet holdes ganske ryddig og pent, og således er hyggelig å tilby gjester, mens "barnebadet" ved siden av ser ut som et bombenedslagsfelt.

Jeg ser poenget så lenge man bare har ett bad, men ikke med bare ett, f.eks i en treroms leilighet.

Jeg ser poenget så lenge man bare har ett bad, men ikke med bare ett, f.eks i en treroms leilighet.

Kan du utdype dette litt? :-D

''Jeg ser poenget så lenge man bare har ett bad, men ikke med bare ett''

Jeg tror nok det eneste poenget var lavere prislapp for utbygger.

God helg!

Annonse

Kan du utdype dette litt? :-D

''Jeg ser poenget så lenge man bare har ett bad, men ikke med bare ett''

Jeg tror nok det eneste poenget var lavere prislapp for utbygger.

God helg!

Hjelp. Jeg får skylde på lite søvn og påvirkning fra tekster med ymse kvalitet. ;)

Kanskje foreldre har det. Jeg har det ikke, og det ville ikke ramle meg inn å høre etter dolyder når gjestene mine er på do, altså. ;) Eller se etter tegn.

Her er da ikke særlig lytt, og få besøk av så små barn at de må følges og sjekkes, mest innskudd til kommentar om verre med hva man sier til voksne. Det får meg til å begynne å lure på om det er sånt folk sitter og tenker på når de har besøk...;) Jeg registrer ikke i det hele tatt hvor lenge gjestene mine er der inne, har ikke regnet ut noen snitt tid, og sjekker ikke vasken etter dem...Det virka liksom som dette var noe det var helt greit å overvåke, også på voksne, siden man vet det. Jeg stoler på at gjestene mine er smittefrie og har fin hygiene, og slapper godt av med det, for å si det sånn ;)

''Det virka liksom som dette var noe det var helt greit å overvåke, også på voksne, siden man vet det. Jeg stoler på at gjestene mine er smittefrie og har fin hygiene, og slapper godt av med det, for å si det sånn ;)''

Min radar er slått på i forhold til yngre bar, altså barn i de alderen man vet at dette forsatt må jobbes med. Med barn som tilbringer diverse timer hos oss hver uke er det vanskelig å ikke legge merke til at de ikke vasker hendene. Når man først blir klar over det, kommer naturligvis radaren på.

Som deg tar jeg det som en selvfølge at voksne vasker hendene etter dobesøk. Likevel har jeg noen ganger ved tilfeldigheter oppdaget at enkelte ikke gjør det. For meg er det komplett ufattelig at tilsynelatende normalt utrustede voksne mennesker ikke vasker hendene etter at de har vært på do.

mvh

Du kan få dem til å vaske hendene, men du må også følge med at de gjør det ordentlig. Barn som ikke har lært ordentlig håndvask vil ta såpe, og ta hendene rett under rennende vann. Det gjelder ikke bare barn forresten...

''Det gjelder ikke bare barn forresten...''

Nei. Og barn er til forskjell fra voksne som regel lærevillige...

mvh

Jeg følger rett og slett ikke med på hva folk gjør der inne. Kanskje jeg er avvikende ;)

Jeg vet heller ikke hva gjester driver med på badet. Mine egne barn jeg selvfølgelig "lusket på" i aktuell alder, for å være sikker på at de faktisk gjør det. I en viss alder er det utrolig hvor kreative de kan være for å slippe unna håndvask, tannpuss og andre kjedelige ting. Da sønnen min var i en viss alder, utviklet han en slags handsfree-løsning for tissing for å unngå å vaske seg, uten at jeg skal gå nærmere inn på den...

Hva andres barn bedrev på mitt bad, har jeg vært lykkelig uvitende om etter at de ble store nok til å klare seg selv.

Annonse

''Jeg har alltid lurt på hva som var det geniale med en slik løsning. Var det at barna kunne fortsette å fly på do selv om Far lå og slappe av i badekaret etter en lang dag på jobb, tro?''

Ikke godt å si. Det er kanskje en mulighet for å slå sammen de to rommene, men da flyr hundretusenlappene fort og jeg akter ikke å investere det i en leilighet jeg skal flytte fra om 5-6 år.

Jeg har et temmelig avslappet forhold til dette. Jeg følger ikke med på hva mine gjester foretar seg på toalettet. Synes det blir litt hysterisk å lytte ved dørene.

Vi har aldri blitt syke av dobakterier så vidt meg bekjent. Jeg kunne ikke tenkt meg å stå ved døren for å minne på mine små gjester at hendene skulle vaskes.

Men det hender at jeg ber barna vaske hender før mat.

Jeg har et temmelig avslappet forhold til dette. Jeg følger ikke med på hva mine gjester foretar seg på toalettet. Synes det blir litt hysterisk å lytte ved dørene.

Vi har aldri blitt syke av dobakterier så vidt meg bekjent. Jeg kunne ikke tenkt meg å stå ved døren for å minne på mine små gjester at hendene skulle vaskes.

Men det hender at jeg ber barna vaske hender før mat.

''Jeg har et temmelig avslappet forhold til dette. Jeg følger ikke med på hva mine gjester foretar seg på toalettet. Synes det blir litt hysterisk å lytte ved dørene.''

Helt enig :-) Tanken har ikke falt meg inn en gang. Virker som det er en del tante Sofier her inne :-) "Huset fullt av dobakterier" Det kalles bakteriefobi i min verden.

Gjest Scarlet O'Hara

''Jeg har et temmelig avslappet forhold til dette. Jeg følger ikke med på hva mine gjester foretar seg på toalettet. Synes det blir litt hysterisk å lytte ved dørene.''

Helt enig :-) Tanken har ikke falt meg inn en gang. Virker som det er en del tante Sofier her inne :-) "Huset fullt av dobakterier" Det kalles bakteriefobi i min verden.

Ja, men da kan vi slå fast at din verden og min verden er forskjellige... men det visste jeg vel fra før...

Ja, men da kan vi slå fast at din verden og min verden er forskjellige... men det visste jeg vel fra før...

Jeg er glad jeg har et sunt forhold til omgivelsene, og alt det medfører av bakterier og andre uhumskheter. Blir du ofte syk av bakterier? Våre omgivelser er jo stadig omgitt av bakterier...og de er nødvendige for at vi skal opprettholde et normalt immunforsvar.

Jeg har aldri blitt syk av omgivelsene. Det eneste jeg har opplevd av bakterieangrep som er besværlig er via tannkjøttet. Men selv det er genetisk betinget ifg. min oralkirurg. :-)

Gjest Scarlet O'Hara

Jeg er glad jeg har et sunt forhold til omgivelsene, og alt det medfører av bakterier og andre uhumskheter. Blir du ofte syk av bakterier? Våre omgivelser er jo stadig omgitt av bakterier...og de er nødvendige for at vi skal opprettholde et normalt immunforsvar.

Jeg har aldri blitt syk av omgivelsene. Det eneste jeg har opplevd av bakterieangrep som er besværlig er via tannkjøttet. Men selv det er genetisk betinget ifg. min oralkirurg. :-)

Men du vet ingenting om hvorvidt mitt forhold til bakterier og omgivelser er sunt eller ikke - det er hele poenget mitt! Du konstaterte at jeg hadde bakteriefobi bare ut fra at jeg forventer at folk vasker hendene sine etter at de har vært på do. Det er en temmelig normal ting å gjøre, men sier ingenting om hvordan jeg forholder meg til hverdagen eller (og bare for å nevne det, jeg er meget avslappet til dette...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...