Gå til innhold

mistet jeg psykiateren min tror jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Er det riktig av ham å avskrive meg nå...''

Dette handler ikke om ham personlig. Det er riktig å ta opp saken hvis noen gjentatte ganger ikke bruker et tilbud de har, og som mange andre kunne tenkt seg å ha.

Du beskriver et praktisk problem som er enkelt å løse. Sov et annet sted hvis du skal tidlig opp, skaff en annen type vekkerklokke, legg den ved siden av puta di eller et tilsvarende sikkert sted, prøv å få ha avtalene senere på dagen, legg deg tidligere, osv. i det uendelige.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• neelie (ferri) <3

17

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Lillemus

3

• XbellaX

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Amaranth
Skrevet

Ja. han er ganske opptatt.. Selv når jeg kommer tidsnok så må jeg alltid vente endel. Forstår at andre som møter fortjener timen mer..

Bare ikke klar til å avslutte noe som helst jeg :(

Da beklager du på det sterkeste, og sier at det ikke skal skje igjen. Du forklarer hvorfor det ble slik, og ber om time senere på dagen.

Skrevet

Nå tenker jeg for langt igjen sikkert...

Men tror dere det er mulig at psykiater gir meg timer på tidlig ettermiddag fordi han vil avslutte og antar at jeg ikke kommer meg avgårde til tidlige timer?

Han har jo pratet om en avrunding hos han lenge nå og dette kunne jo være en effektiv måte for han å gjøre det smertefritt på.

Vi hadde nettopp timer senere på dagen før.

Han har vært den eneste som har tatt opp dette med avslutting hos ham før også.

De andre rundt meg har vært uenige med han om denne avgjørelsen tidligere (psyk. sykepleier).

Jeg vil jo ikke tro at han er så utspekulert, men det virker jo litt sånn når han for et par månder siden begynnte med å gi meg tidligere timer...

''Jeg vil jo ikke tro at han er så utspekulert, men det virker jo litt sånn når han for et par månder siden begynnte med å gi meg tidligere timer...''

Hvis akkurat det i det hele tatt er gjennomtenkt fra hans side er det kanskje for å sjekke hvor motivert du egentlig er til å møte til timene? For du klarer det om du vil det nok. Du har fått mange, mange gode råd her nå og du MÅ faktisk prioritere ting som får deg opp til viktige avtaler om morgenen.

Hva har du tenkt å gjøre dersom du kommmer deg ut i jobb og må opp kl. 7?

neelie (ferri) <3
Skrevet

''Er det riktig av ham å avskrive meg nå...''

Dette handler ikke om ham personlig. Det er riktig å ta opp saken hvis noen gjentatte ganger ikke bruker et tilbud de har, og som mange andre kunne tenkt seg å ha.

Du beskriver et praktisk problem som er enkelt å løse. Sov et annet sted hvis du skal tidlig opp, skaff en annen type vekkerklokke, legg den ved siden av puta di eller et tilsvarende sikkert sted, prøv å få ha avtalene senere på dagen, legg deg tidligere, osv. i det uendelige.

Du har rett.. Det er mer jeg kunne gjort tidligere for å ha mitt på det 100% rene. Håpet om at vekkeklokkene skulle bli latt være i fred har vært urealistiskt tror jeg.

Om det skjedde 2 ganger etterhverandre så skulle jeg forstått at det måtte enda mer drastiske tiltak til... Trist jeg ikke kan stole på henne!!!

(ps, 4+ på norsken. Sterk + sa hun. Femmern glapp fordi jeg var litt for usystematisk. Takk for hjelpen :)

Skrevet

Du har rett.. Det er mer jeg kunne gjort tidligere for å ha mitt på det 100% rene. Håpet om at vekkeklokkene skulle bli latt være i fred har vært urealistiskt tror jeg.

Om det skjedde 2 ganger etterhverandre så skulle jeg forstått at det måtte enda mer drastiske tiltak til... Trist jeg ikke kan stole på henne!!!

(ps, 4+ på norsken. Sterk + sa hun. Femmern glapp fordi jeg var litt for usystematisk. Takk for hjelpen :)

Hyggelig at det gikk bra og at du fortalte det.

Vi gjennomgikk "Mig selv" på vgs, men det begynner å bli veldig lenge siden...

neelie (ferri) <3
Skrevet

''Jeg vil jo ikke tro at han er så utspekulert, men det virker jo litt sånn når han for et par månder siden begynnte med å gi meg tidligere timer...''

Hvis akkurat det i det hele tatt er gjennomtenkt fra hans side er det kanskje for å sjekke hvor motivert du egentlig er til å møte til timene? For du klarer det om du vil det nok. Du har fått mange, mange gode råd her nå og du MÅ faktisk prioritere ting som får deg opp til viktige avtaler om morgenen.

Hva har du tenkt å gjøre dersom du kommmer deg ut i jobb og må opp kl. 7?

Jeg er rimelig frustrert, hjelper å prate med dere om det. Jeg har fått mange sjanser av han på en måte, aldri vært det store tema om hvordan jeg skal rekke timene mine egentlig. Han har virket fornøyd med meg, men siste månedene har det sklidd ut. Nå er han vel blitt lei. Er vel rundt 5 timer jeg ikke har møtt i året som var... :(

1. Legge meg tidsnok så jeg får nok søvn.

2. Ha rikelig med vekkeklokker!

3. Kanskje bo alene.

:)

neelie (ferri) <3
Skrevet

Hyggelig at det gikk bra og at du fortalte det.

Vi gjennomgikk "Mig selv" på vgs, men det begynner å bli veldig lenge siden...

Synes du husket masse jeg :)

Var endel kunnskap om wergeland, romantikken og Mig Selv som jeg glemte der jeg satt... Lærer sa dog masse positivt om det jeg kunne, tenkte jeg hadde gode muligheter til å gjøre ypperlige presentasjoner til muntlig eksamen og fordypnings oppgaven hvor man faktiskt kan ha et par hjelpe midler.

Hun er ganske streng til vanlig, så var hyggelig å få et lite bein av henne :)

Skrevet

Hvis du velger å ikke ta ansvar for å komme det til behandling, så er det jo liten grunn til fortsatt å gi deg et tilbud?

Skrevet

Ja, idag lå mobilen ca 2 meter unna senga. Skulle ringe 09:00, 09:15, 09:30, 09:45 og 09:59

Vekkeklokka stod på nattbordet. En annen klokke stod ca 5 meter unna. Jeg har ikke hørt noen, jeg sover dypt, men...eh.

Våknet opp av megselv 10 min før jeg skulle VÆRE på DPS...

Pratet med henne om dette mange ganger. Blitt kjempe sur, prøvd fornuftige tilnærmingen, spurt om hun heller kunne hjelpe meg komme meg til avtalene mine sånn som jeg gjør med henne.

Hun får dårlig samvittighet, sier hun skal gjøre det, men så skjer det samme igjen og igjen.

Og idag tror jeg psykiateren min har fått nok.

Det virker jo fornuftig å si at, jeg må legge meg tidligere... Men så får jeg maset om at jeg må holde meg våken av henne hver kveld...

Gaaaah, blir gal av denne situasjonen :(

Av og til får jeg lyst til å filleriste deg :-) Dette fikser du, vær kreativ, øk volumet på vekkerklokken, skaff deg vekkerklokke med en herrens grusom lyd på. Jeg forstår din behandler utmerket om vedkommende vurderer å avslutte behandlingen med deg pga dette men legg deg på kne og be om èn siste sjanse. Dette klarer du.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har lest store deler av tråden.

Å møte til time er i hovedsak et spørsmål om motivasjon og holdningen en har til avtaler med andre

Praktisk: Er det ikke mulig å få time etter lunch?

Gjest Det_går_an
Skrevet

Først trodde jeg at samboeren din slo av vekkeklokkene så de ikke ringte i det hele tatt.

Men etter å ha lest tråden, ser jeg at hun antageligvis bare slår den av når den ringer.

Her må du nesten ta ansvar selv, dere får heller sove i hvert deres rom når du skal til psykiateren. Så kjøper du en klokke som virkelig ringer høyt og som du må stå opp for å slå av.

Moren min satt en gammel ringeklokke på en tallerken i andre enden av rommet mitt når jeg bodde hjemme. Skal love deg jeg kom opp.

Jeg er et skikkelig b menneske, og føler meg mer trett når jeg våkner enn når jeg legger meg.

jeg har til dags dato ikke forsovet meg hverken til jobb, skole eller behandlingstime. Jeg sørger for å ha flere klokker på, og selv om jeg ofte føler jeg kryper ut av sengen, så står jeg opp.

Et godt råd for sånne som oss. Ikke ligg etter at klokken har ringt ( selv om det er veldig fristende; man er jo nesten svimeferdig i kroppen) stå opp med en gang den ringer. Etter en times tid får du opp øya og dagen er i gang.

Gjest Det_går_an
Skrevet

Jeg pleier å gjøre det.

Enten så slår hun dem av før hun sovner selv. Eller så våkner hun når de ringer, og jeg ikke våkner fordi de kanskje står for langt borte og jeg sover dypt?

Slår hun dem av med vitende vilje før hun legger seg, er det sabotasje. Djises...

Skrevet

Hei!

Hvis man ikke holder tiden er det jo ens eget ansvar.

Det er svært viktig og fra mandag tom. fredag stå opp omtrent kl 07.00. ikke senere enn kl 08.00 (i helgene har jeg forstått det slik at B mennesker må få være det,, så helgene kan ha sin andre rutine)

Ikke senere enn kl 08.00 bør man stå opp på hverdagene. Da skal man ta sitt morgenstell og starte dagen. Har man ikke arbeide, skal man arbeide i huset, eller gå seg en tur.

Dette er for ens egen helse og fremgangs skyld.

Hadde jeg vært psykiater hadde jeg innkalt de med dårligst søvnrutiner tidligst for å hjelpe dem til å få en bedre rutine, på sikt et bedre liv, kanskje det er en slik hjelp til selvhjelp din psykiater vil hjelpe deg med. istedet kunne han sagt det : stå opp. Men mange mennesker forsøker seg på PK og da tenker de det, men de sier det ikke rett ut.

Early to bed and early from bed makes you healthy, wealthy and wise. Er et ordtak med mye sannhet i.

Gjest oslobasse
Skrevet

Hei!

Hvis man ikke holder tiden er det jo ens eget ansvar.

Det er svært viktig og fra mandag tom. fredag stå opp omtrent kl 07.00. ikke senere enn kl 08.00 (i helgene har jeg forstått det slik at B mennesker må få være det,, så helgene kan ha sin andre rutine)

Ikke senere enn kl 08.00 bør man stå opp på hverdagene. Da skal man ta sitt morgenstell og starte dagen. Har man ikke arbeide, skal man arbeide i huset, eller gå seg en tur.

Dette er for ens egen helse og fremgangs skyld.

Hadde jeg vært psykiater hadde jeg innkalt de med dårligst søvnrutiner tidligst for å hjelpe dem til å få en bedre rutine, på sikt et bedre liv, kanskje det er en slik hjelp til selvhjelp din psykiater vil hjelpe deg med. istedet kunne han sagt det : stå opp. Men mange mennesker forsøker seg på PK og da tenker de det, men de sier det ikke rett ut.

Early to bed and early from bed makes you healthy, wealthy and wise. Er et ordtak med mye sannhet i.

''Early to bed and early from bed makes you healthy, wealthy and wise. Er et ordtak med mye sannhet i.''

Det gjelder ikke alle. Noen er B-mennesker.

Skrevet

Jeg hadde aldri turd å ikke komme til en time med psykiater - jeg kan komme for seint til andre ting, men aldri til behandlere. Av respekt for dem og av alle som hadde trengt timen. Du må legge mer arbeid ned i å ALDRI utebli fra en time eller komme for seint. Forslag:

* Sov på et annet rom når du skal dit

* Kjøp flere vekkerklokker

* Bruk mobilen som vekkerklokke

* Ha flere vekkerklokker som ringer

* Legg deg tidligere disse dagene

* Be noen ringe deg og vekke deg disse dagene. Tar du ikke telfonen, må de ringe igjen.

neelie (ferri) <3
Skrevet

Hvis du velger å ikke ta ansvar for å komme det til behandling, så er det jo liten grunn til fortsatt å gi deg et tilbud?

Det er mulig at jeg ikke har tatt godt nok ansvar. Men jeg har regnet med at med 3 vekkeklokker og en annen ved min side som lovet å hjelpe meg stå opp skulle være nok. Det var det tydeligvis ikke. Og jeg må nok bøye meg for det ja, spesielt med tilbakemeldingene jeg har fått her også.

Stor grønn klem til frosken by the way : - )

Gjest Ladytron
Skrevet

Ja, idag lå mobilen ca 2 meter unna senga. Skulle ringe 09:00, 09:15, 09:30, 09:45 og 09:59

Vekkeklokka stod på nattbordet. En annen klokke stod ca 5 meter unna. Jeg har ikke hørt noen, jeg sover dypt, men...eh.

Våknet opp av megselv 10 min før jeg skulle VÆRE på DPS...

Pratet med henne om dette mange ganger. Blitt kjempe sur, prøvd fornuftige tilnærmingen, spurt om hun heller kunne hjelpe meg komme meg til avtalene mine sånn som jeg gjør med henne.

Hun får dårlig samvittighet, sier hun skal gjøre det, men så skjer det samme igjen og igjen.

Og idag tror jeg psykiateren min har fått nok.

Det virker jo fornuftig å si at, jeg må legge meg tidligere... Men så får jeg maset om at jeg må holde meg våken av henne hver kveld...

Gaaaah, blir gal av denne situasjonen :(

Hva med en sånn vekkerklokke? Den må du stå opp for å fange :)

http://www.thinkgeek.com/product/9171/?pfm=Search&t=flying%20alarm%20clock

neelie (ferri) <3
Skrevet

Har lest store deler av tråden.

Å møte til time er i hovedsak et spørsmål om motivasjon og holdningen en har til avtaler med andre

Praktisk: Er det ikke mulig å få time etter lunch?

Jeg hadde før timer senere på dagen, de pleide å gå fint.

Men så har han byttet til timer tidligere på dagen nå i det siste av ukjent årsak.

Han har lenge hintet om å avslutte behandling på DPS med meg. Vil at rikshospitalet skal ta over fordi det er lite han kan hjelpe meg med nå synes han.

(psyk.sykepleier er uenige med han.. mener jeg fortsatt trenger dps)

Så når jeg ikke engang møter til timene blir det vel kanskje at han tenker at jeg ikke bryr meg..

Jeg synes selv jeg er veldig motivert til å møte til timene. Jeg blir veldig flau når jeg ikke gjør det. Det ærger meg.

Men når det likevel skjærer seg,gjentatte ganger. Selv om en annen saboterer litt, så blir det vel helt berettiget av han å avslutte... vet ikke.

Kanskje jeg overreagerer på dette, at han bare ønsker å trappe enda mer ned en 1 gang i måneden.. men selve sms han sendte leste jeg veldig negativt..

"Ikke skriv mer..." "...snakke om tilbudet.."

Det virket så allerede avgjort?

Psyk.sykepleier har sagt hun skal ringe til han, også få til en felles time..

neelie (ferri) <3
Skrevet

Først trodde jeg at samboeren din slo av vekkeklokkene så de ikke ringte i det hele tatt.

Men etter å ha lest tråden, ser jeg at hun antageligvis bare slår den av når den ringer.

Her må du nesten ta ansvar selv, dere får heller sove i hvert deres rom når du skal til psykiateren. Så kjøper du en klokke som virkelig ringer høyt og som du må stå opp for å slå av.

Moren min satt en gammel ringeklokke på en tallerken i andre enden av rommet mitt når jeg bodde hjemme. Skal love deg jeg kom opp.

Jeg er et skikkelig b menneske, og føler meg mer trett når jeg våkner enn når jeg legger meg.

jeg har til dags dato ikke forsovet meg hverken til jobb, skole eller behandlingstime. Jeg sørger for å ha flere klokker på, og selv om jeg ofte føler jeg kryper ut av sengen, så står jeg opp.

Et godt råd for sånne som oss. Ikke ligg etter at klokken har ringt ( selv om det er veldig fristende; man er jo nesten svimeferdig i kroppen) stå opp med en gang den ringer. Etter en times tid får du opp øya og dagen er i gang.

Hehe, fin den på tallerken, sleng på et par gafler og kniver ved siden av med en vibrerende mobil også :)

Jeg er usikker på om hun slår av etter jeg sovner eller om hun gjør det når de ringer.

Det virker mest naturlig å tro at hun slår dem av når de ringer. Hun våkner veldig lett... Jeg synes hun fint kunne rappet dyna mi når hun så gjorde.

Dytta til meg, eller henta det glasset med lunka vann som jeg har sagt hun kunne bruke.. Ikke bare slå av vekkeklokkene og gå og legge seg igjen som hun sansynligvis gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...