Gå til innhold

mistet jeg psykiateren min tror jeg.

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• neelie (ferri) <3

17

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Lillemus

3

• XbellaX

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er mulig at jeg ikke har tatt godt nok ansvar. Men jeg har regnet med at med 3 vekkeklokker og en annen ved min side som lovet å hjelpe meg stå opp skulle være nok. Det var det tydeligvis ikke. Og jeg må nok bøye meg for det ja, spesielt med tilbakemeldingene jeg har fått her også.

Stor grønn klem til frosken by the way : - )

''Det er mulig at jeg ikke har tatt godt nok ansvar. Men jeg har regnet med at med 3 vekkeklokker og en annen ved min side som lovet å hjelpe meg stå opp skulle være nok. Det var det tydeligvis ikke. ''

Kremmmt... mener å huske at du har skrevet annet sted i tråden at dette ikke var første gangen, så da burde det vel ikke komme som en overraskelse...*s* . Jeg tror det er lite relevant for din psykiater hvem av dere som slår av og på vekkerklokker - hvis du ikke møter, så er det bortkastede ressurser og du er ikke tjent med å ikke bli ansvarliggjort i forhold til din egen behandling.

Men det er hyggelig å lese at du tydeligvis er et helt annet sted enn du var for noen år siden i forhold til isolasjon mm. :-)

Skrevet

Jeg hadde før timer senere på dagen, de pleide å gå fint.

Men så har han byttet til timer tidligere på dagen nå i det siste av ukjent årsak.

Han har lenge hintet om å avslutte behandling på DPS med meg. Vil at rikshospitalet skal ta over fordi det er lite han kan hjelpe meg med nå synes han.

(psyk.sykepleier er uenige med han.. mener jeg fortsatt trenger dps)

Så når jeg ikke engang møter til timene blir det vel kanskje at han tenker at jeg ikke bryr meg..

Jeg synes selv jeg er veldig motivert til å møte til timene. Jeg blir veldig flau når jeg ikke gjør det. Det ærger meg.

Men når det likevel skjærer seg,gjentatte ganger. Selv om en annen saboterer litt, så blir det vel helt berettiget av han å avslutte... vet ikke.

Kanskje jeg overreagerer på dette, at han bare ønsker å trappe enda mer ned en 1 gang i måneden.. men selve sms han sendte leste jeg veldig negativt..

"Ikke skriv mer..." "...snakke om tilbudet.."

Det virket så allerede avgjort?

Psyk.sykepleier har sagt hun skal ringe til han, også få til en felles time..

''"Ikke skriv mer..." "...snakke om tilbudet.." Det virket så allerede avgjort?''

Det er kanskje for å ansvarliggjøre deg, få deg til å skjerpe deg han vil snakke om dette? Kanskje han vil si til deg at om du fra nå ikke møter presist så har du ikke lenger noe tilbud? Kanskje han tror du ikke er motivert siden det har skjedd flere ganger?

Se for deg dette; hvis du hadde fått ti millioner kr for å møte opp til avtalt tid - hadde du gjort alt for å komme deg opp og møte?

:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg hadde før timer senere på dagen, de pleide å gå fint.

Men så har han byttet til timer tidligere på dagen nå i det siste av ukjent årsak.

Han har lenge hintet om å avslutte behandling på DPS med meg. Vil at rikshospitalet skal ta over fordi det er lite han kan hjelpe meg med nå synes han.

(psyk.sykepleier er uenige med han.. mener jeg fortsatt trenger dps)

Så når jeg ikke engang møter til timene blir det vel kanskje at han tenker at jeg ikke bryr meg..

Jeg synes selv jeg er veldig motivert til å møte til timene. Jeg blir veldig flau når jeg ikke gjør det. Det ærger meg.

Men når det likevel skjærer seg,gjentatte ganger. Selv om en annen saboterer litt, så blir det vel helt berettiget av han å avslutte... vet ikke.

Kanskje jeg overreagerer på dette, at han bare ønsker å trappe enda mer ned en 1 gang i måneden.. men selve sms han sendte leste jeg veldig negativt..

"Ikke skriv mer..." "...snakke om tilbudet.."

Det virket så allerede avgjort?

Psyk.sykepleier har sagt hun skal ringe til han, også få til en felles time..

''Jeg synes selv jeg er veldig motivert til å møte til timene. ''

Motivasjonen vises tydelig i atferden / resultatet. Hvis du ikke møter, er du ikke motivert.

"Å ha lyst til" er noe helt annet enn å være motivert.

Skrevet

''Jeg synes selv jeg er veldig motivert til å møte til timene. ''

Motivasjonen vises tydelig i atferden / resultatet. Hvis du ikke møter, er du ikke motivert.

"Å ha lyst til" er noe helt annet enn å være motivert.

''Motivasjonen vises tydelig i atferden / resultatet. Hvis du ikke møter, er du ikke motivert.''

Ei heller om han virkelig har gjort og gjør alt for å komme seg opp? Men jeg tenker, at om han hadde fått ti millioner for å møte opp, så hadde han kanskje klart det?

Skrevet

Hehe, fin den på tallerken, sleng på et par gafler og kniver ved siden av med en vibrerende mobil også :)

Jeg er usikker på om hun slår av etter jeg sovner eller om hun gjør det når de ringer.

Det virker mest naturlig å tro at hun slår dem av når de ringer. Hun våkner veldig lett... Jeg synes hun fint kunne rappet dyna mi når hun så gjorde.

Dytta til meg, eller henta det glasset med lunka vann som jeg har sagt hun kunne bruke.. Ikke bare slå av vekkeklokkene og gå og legge seg igjen som hun sansynligvis gjør.

''Jeg synes hun fint kunne rappet dyna mi når hun så gjorde. Dytta til meg, eller henta det glasset med lunka vann som jeg har sagt hun kunne bruke.. Ikke bare slå av vekkeklokkene og gå og legge seg igjen som hun sansynligvis gjør.''

Her gjør du vel henne ansvarlig for å få deg opp?

mvh

Skrevet

Slår samboeren av vekkerklokka fordi du ikke reagerer på den mens den driver henne til vannvidd?

Ved å endre på vekkerklokkerutinene samt skaffe deg generelt bedre døgnrytme, vil du klare å stå opp i tide.

mvh

Skrevet

''Motivasjonen vises tydelig i atferden / resultatet. Hvis du ikke møter, er du ikke motivert.''

Ei heller om han virkelig har gjort og gjør alt for å komme seg opp? Men jeg tenker, at om han hadde fått ti millioner for å møte opp, så hadde han kanskje klart det?

Jeg burde føyd til "over tid". Som engangstilfeller kan slikt skje. Men når det gjentar seg........

Min psykoterapiveileder sa ofte: "Hvor mange kommer for sent til sin egen vielse?"

Skrevet

Jeg burde føyd til "over tid". Som engangstilfeller kan slikt skje. Men når det gjentar seg........

Min psykoterapiveileder sa ofte: "Hvor mange kommer for sent til sin egen vielse?"

Ok :)

Skrevet

Ps. den vielsen din og de ti millionene mine er el en og samme sak? ;-)

Skrevet

Skrevet

Det er samme sak.

På en "intermediærsengepost"/ "lettpost" vi har, spøkte vi en gang med at det ville vært enkelt å få opp pasientene til frokost om Valium var en del av menyen :-)

Skrevet

Det er samme sak.

På en "intermediærsengepost"/ "lettpost" vi har, spøkte vi en gang med at det ville vært enkelt å få opp pasientene til frokost om Valium var en del av menyen :-)

:)

Gjest antifestlig
Skrevet

Det er samme sak.

For en idiotisk spøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...