Gå til innhold

Økonomiske vansker :-/

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i et lite økonomisk uføre og lurer på om jeg kan lette denne litt...

SÅ, jeg lurer på, om noen har litt erfaring med dette....

Jeg har et hus som et nært familiemedlem nå disponerer helt alene, jeg er innom noen ganger i uken, bor der ikke men har fortsatt adressen min der. Man kan vel si at jeg disponerer deler av huset til ting og tang. Jeg betaler også litt selv hver mnd. i tillegg til forsikringen.

Dette huset har en kjellerleilighet som står tom. Kan jeg leie ut denne uten å måtte begynne å styre med skatten? Jeg las et sted at man kan leie ut inntil halvparten av delen man selv også bor i (!) ? Eller blir dette skumle greier. Altså 3/4 av huset uten å skatte? Hvor mye kan jeg egentlig ta i mnd. for leiligheten eller totalt fra de begge. Vil ikke være urimelig. Om man f.eks har et banklån som trekker 5000 i mnd...hvor mye kan man ta i leie?

*stresset og lite inni det*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387491-%C3%B8konomiske-vansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aha! Da får man lese seg frempå litt. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...