Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått på attføring i 9 år. Jeg har vært på kurs og praksisplasser og prøvd meg i vikarjobb uten å greie å holde på jobben i lengre tid på grunn av mistrivsel, sosiale problemer eller sykdom. Hvor lenge er det vanlig å gå på attføring før man gir opp? Mener nav at jeg skal gå på attføring resten av livet? Jeg har liten tro på at jeg skal greie å karre meg opp i arbeidslivet gjennom praksisplass. Jeg synes faktisk praksisplass kan være mer belastende enn en vanlig jobb fordi man blir satt til å kjedelige oppgaver og føler seg til overs i arbeidsmiljøet. En vanlig jobb kan resultere i sykdom igjen. Ikke lett.

Skrevet

Jeg har vært ufør en stund. Innimellem har jeg jobbet litt, og de jobbene jeg har trivdes i er slike jeg har gått inn i rett på dagen, og ikke slike attføringsopplegg. Det har funket bedre for meg iallefall. Jeg synes slike attføringsopplegg er så som så. Like greit å ta en enkel jobb som ikke krever mye opplæring, dvs hoppe rett i det.

Skrevet

Jeg gikk på attføring en stund, da jeg ikke klarte noenting av det fikk jeg ufør. Men jeg skulle gjerne hatt noe å gjøre, det er forferdelig kjedelig å sitte hjemme å glo...

Gjest sibrella
Skrevet

Hvilket fylke bor du i? Vi har ledige praksisplasser, og de er absolutt ikke kjedelige. Får til og med farte rundt i landet, og dekket reise og hotell ;-)

Skrevet

Min søknad om uføretrygd er i systemet nå, men jeg vet selvfølgelig ikke om det går igjennom. Det er et stort nederlag, men jeg har alltid stått på. Den nest siste jobben min trivdes jeg forsåvidt i rent sosialt, men jeg taklet det ikke i praksis. Ble bedt om å slutte. I den siste jobben min brukte jeg matpausene til å sove, så utslitt var jeg. Jeg skaffet disse jobbene på egenhånd selv om nav absolutt ville finne stillinger til meg. Nei takk! Jeg vil gjøre alt selv.

Så tok jeg en ny utdannelse i håp om å endelig skyte blink. Problemet har imidlertid vært at jeg har kjempet om stillingene med yngre og bedre utdannede mennesker enn meg selv. Det har ikke gått. Fastlegen min mente jeg skulle søke om uføretrygd. Psykiateren min mener det sammen, men trøster meg med at han ikke fordømmer meg eller ser ned på meg og at dette ikke trenger å vare til evig tid.

Jeg skriver på en bok og tar meg av barna mine. Mer klarer jeg ikke.

Gå til fastlegen din og få evaluert situasjonen. Jeg mener ikke å si at du skal søke uføretrygd, det er et alvorlig skritt å ta, men vær realist.

Gjør du ditt beste? Har du prøvd alle muligheter? Å være på attføring så lenge må være svært demoraliserende.

Skrevet

Min søknad om uføretrygd er i systemet nå, men jeg vet selvfølgelig ikke om det går igjennom. Det er et stort nederlag, men jeg har alltid stått på. Den nest siste jobben min trivdes jeg forsåvidt i rent sosialt, men jeg taklet det ikke i praksis. Ble bedt om å slutte. I den siste jobben min brukte jeg matpausene til å sove, så utslitt var jeg. Jeg skaffet disse jobbene på egenhånd selv om nav absolutt ville finne stillinger til meg. Nei takk! Jeg vil gjøre alt selv.

Så tok jeg en ny utdannelse i håp om å endelig skyte blink. Problemet har imidlertid vært at jeg har kjempet om stillingene med yngre og bedre utdannede mennesker enn meg selv. Det har ikke gått. Fastlegen min mente jeg skulle søke om uføretrygd. Psykiateren min mener det sammen, men trøster meg med at han ikke fordømmer meg eller ser ned på meg og at dette ikke trenger å vare til evig tid.

Jeg skriver på en bok og tar meg av barna mine. Mer klarer jeg ikke.

Gå til fastlegen din og få evaluert situasjonen. Jeg mener ikke å si at du skal søke uføretrygd, det er et alvorlig skritt å ta, men vær realist.

Gjør du ditt beste? Har du prøvd alle muligheter? Å være på attføring så lenge må være svært demoraliserende.

Da jeg fortalte fastlegen min at nå har jeg gått på attføring i 10 år (ikke 9, men 10 år, dagpenger i 1,5 år før jeg gikk over på attføring) mente hun at jeg kanskje burde søke om uføretrygd. Men jeg har hørt at går du over på uføretrygd får du enda mindre penger. Hvem kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg får?

Skrevet

Hvilket fylke bor du i? Vi har ledige praksisplasser, og de er absolutt ikke kjedelige. Får til og med farte rundt i landet, og dekket reise og hotell ;-)

Jeg bor i Oslo.

Skrevet

Da jeg fortalte fastlegen min at nå har jeg gått på attføring i 10 år (ikke 9, men 10 år, dagpenger i 1,5 år før jeg gikk over på attføring) mente hun at jeg kanskje burde søke om uføretrygd. Men jeg har hørt at går du over på uføretrygd får du enda mindre penger. Hvem kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg får?

Øhhh..... Det er en laaaaang kamp å bli uføretrygdet. Om en først får det, så har jeg erfart blant venner at de får langt bedre råd da skatten blir minimal...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...