Gå til innhold

Langrennsbukse?

Anbefalte innlegg

''Gruer meg litt til å skrape av alt isklistret, dog.''

Godt med skirens gjør jobben for deg ;-) Også kan du sikkert gå på isklister ut uka.

Jepp:-) Jeg satte skiene ute, så det ikke skal renne nedover dem inne i varmen. De tåler vel å stå ute nå i mange minus? Eller kan de bli sprø og brekke, mon tro.

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

18

• ....AV

7

• cathlin

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Er det en egen rens for klister?

Hva smurte du med i dag? Jeg brukte (litt for mye) isklister og et lag blå voks oppå.

''Er det en egen rens for klister?''

Vanlig skirens gjør susen. Bruk rensepapir (kjøp i sportsbutikken) og ha på litt over klisteren. Vent ca. 10 sekunder og bruk en plastskrape til å ta av det verste (går lett). Så "vasker" du skien med litt mer skirens etterpå. Gjort på et par minutter - max :-).

Jeg fikk bare tid til en ørliten tur i dag, og brukte skøyteskiene. De var trå - hadde for myk glider :/.

''Også kan du sikkert gå på isklister ut uka.

''

Med mindre man brukte isklister i Nordmarka i løpet av de siste dagene - vinden hadde gjort løypene fulle av barnåler og annet bøss, som satt klistret under skiene mine.

Jeg vil ha nysnø og minus 5!!! Klister er og blir noe herk - selv om jeg hadde bra feste med isklister og voks på toppen i dag. Ingenting er så klissete som isklister - jeg klarer alltid å få klister på ting det ikke skal klister på, og det ender gjerne med at jeg hiver tuben etter en gangs bruk for det er jo umulig å få korken ordentlig på igjen ;-)

'' Bla. er bindingen en annen, og kombinasjonen av binding og stivere sko holder skien nærmere foten når du går og letter avviklingen av hvert skøytetak.''

Jeg går med støvler og bindinger som er konstruert for å både skøyte og gå klassisk. Jeg er selvfølgelig enig i at skøyteski er det beste, men tenker at når man har skøytet bare en ukes tid, så kan man godt trene med klassisk ski, dersom man har støvler som er beregnet på skøyting.

Men de fleste klassisk-ski har ikke kombibindinger, vil jeg tro. Det er klart man kan trene med klassisk-ski, men skal man først skaffe seg noe nytt, ville jeg nok heller gått for skikkelig skøyteutstyr.

''Er det en egen rens for klister?''

Vanlig skirens gjør susen. Bruk rensepapir (kjøp i sportsbutikken) og ha på litt over klisteren. Vent ca. 10 sekunder og bruk en plastskrape til å ta av det verste (går lett). Så "vasker" du skien med litt mer skirens etterpå. Gjort på et par minutter - max :-).

Jeg fikk bare tid til en ørliten tur i dag, og brukte skøyteskiene. De var trå - hadde for myk glider :/.

Det var mye is i løypene, så nå må det snø snart.

Men de fleste klassisk-ski har ikke kombibindinger, vil jeg tro. Det er klart man kan trene med klassisk-ski, men skal man først skaffe seg noe nytt, ville jeg nok heller gått for skikkelig skøyteutstyr.

Helt enig i at om man skal kjøpe nytt, så bør man kjøpe ordentlig skøyteutstyr. Jeg tenkte mer på mulighetene for å trene med nesten gratis gammelt utstyr en periode. Men jeg går som sagt alltid med en kombistøvel, noe jeg skjønte ikke var aktuelt for prust siden hun hadde nesten nye klassisk støvler.

Annonse

Jepp:-) Jeg satte skiene ute, så det ikke skal renne nedover dem inne i varmen. De tåler vel å stå ute nå i mange minus? Eller kan de bli sprø og brekke, mon tro.

Har aldri hørt at ski fryser i hjel, så dersom det ikke er noen i nærheten som kan stjele dem, så har de det sikkert godt ute i kulda.

''Hva er panserskøyter?''

Antakelig slike skøyter som pansergrevlinger bruker.

''Antakelig slike skøyter som pansergrevlinger bruker.''

Det er lite snakk om pansergrevlinger for tiden. Visste ikke at de var ute om vinteren? Trodde det kun var noen få uker om sommeren de var i aktivitet?

Gjest Elextra

''Antakelig slike skøyter som pansergrevlinger bruker.''

Det er lite snakk om pansergrevlinger for tiden. Visste ikke at de var ute om vinteren? Trodde det kun var noen få uker om sommeren de var i aktivitet?

''Trodde det kun var noen få uker om sommeren de var i aktivitet?''

Kan hende har du rett, de har vel gått i hi. Eller er isen kanskje ikke sikker rundt øya der de bor.

''Trodde det kun var noen få uker om sommeren de var i aktivitet?''

Kan hende har du rett, de har vel gått i hi. Eller er isen kanskje ikke sikker rundt øya der de bor.

Kan jo hende man kan observere dem skøytende på mørke kvelder, men siden de har det så travelt om sommeren vil jeg også anta at en del av dem har gått i hi.

*mimrer tilbake til det året hele familien googlet pansergrevlinger med stor intensitet og lurte fælt på hva det var for noe...*

Annonse

Gjest Elextra

Kan jo hende man kan observere dem skøytende på mørke kvelder, men siden de har det så travelt om sommeren vil jeg også anta at en del av dem har gått i hi.

*mimrer tilbake til det året hele familien googlet pansergrevlinger med stor intensitet og lurte fælt på hva det var for noe...*

''*mimrer tilbake til det året hele familien googlet pansergrevlinger med stor intensitet og lurte fælt på hva det var for noe...*

''

Min sønn kom hjem fra feriekoloni helt overbevist om at pansergrevlinger virkelig var noe som levde i skogen der ute.

''*mimrer tilbake til det året hele familien googlet pansergrevlinger med stor intensitet og lurte fælt på hva det var for noe...*

''

Min sønn kom hjem fra feriekoloni helt overbevist om at pansergrevlinger virkelig var noe som levde i skogen der ute.

Hun jeg tenker på var så overbevist at hun en stund fikk alle oss andre i villrede. Vi trodde først at vi var dårlig informert om faunaen i området;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...