Gå til innhold

Langrennsbukse?

Anbefalte innlegg

''Gruer meg litt til å skrape av alt isklistret, dog''

Går som en drøm med klisterfjerner :D

Har selv preppet to par ski i dag.

Lærte nettopp en genial metode for fjerning av klister. Legg fiberlene over klisteret, gå over med smørejernet og skrap alt av med en plastsikling. Jeg hadde litt klisterfjerner på papiret, men det skal visst ikke være nødvendig.

Utrolig raskt og renslig.

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

18

• ....AV

7

• cathlin

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda

Men varmer den nok til meg som egentlig er en frossenpinn? Jeg kommer også til å bruke den på rolige skiturer med barna (med innlagte nistepauser :P)

Jeg bruker den også til slike turer, med godt ullundertøy under. Og jeg synes den er bra til det bruket også. Har gått mange kalde skiturer med slik bukse, både med lavt tempo, og litt høyere tempo

Annonse

Jeg har denne i helsort http://gresvig.scene7.com/is/image/gresvig/247392?$ProductThumbnail180$ og liker den kjempegodt :) Ps. Alpintbukser i skisporet høres grusomt varmt ut!

Takk :)

Har en forholdsvis tynn alpinbukse, så sånn sett grei - og har gått lite på langrenn de siste årene. Nå vil jeg komme meg mer ut på langrenn... Må bare vente på snøen først :/

Takk :)

Har en forholdsvis tynn alpinbukse, så sånn sett grei - og har gått lite på langrenn de siste årene. Nå vil jeg komme meg mer ut på langrenn... Må bare vente på snøen først :/

Ikke snø her heller desverre, men siden jeg har vært syk siden nyttår har jeg knapt vært utomhus utenom jobb siden før jul uansett :-/ Gleder meg til endring :)

Ikke snø her heller desverre, men siden jeg har vært syk siden nyttår har jeg knapt vært utomhus utenom jobb siden før jul uansett :-/ Gleder meg til endring :)

Riktig god bedring!!

Idag kjøpte jeg den buksa du og flere andre her linka til - megafornøyd nå :)

Annonse

Det er veldig gøy å merke fremskritt og veldig gøy å gå på ski :-) Merker at entusiasmen din smitter litt, det er lenge siden jeg har skøytet selv for eldstegutten bruker mine skøyteski som treningsski for tiden så de er ikke så ofte ledige.

Når det gjelder utstyr var jeg på Smartclub her en dag og de hadde veldig rimelige ski, tror du fikk skøyteski med binding til rundt 1000 kr. De har også en del rimelige staver. Antagelig ikke det aller beste utstyret, men sikkert mye bedre enn det du har. XXL pleier også å ha noen rimelige pakker.

Jeg ser frosken foreslår bruk av klassisk-ski og det går jo an, men til skøyting er skøyteski mye bedre. Bla. er bindingen en annen, og kombinasjonen av binding og stivere sko holder skien nærmere foten når du går og letter avviklingen av hvert skøytetak. Jeg blir veldig sliten foran på vristen/leggen når jeg skøyter med klassisk-ski, dette er nesten borte med skøyteski, og det selv om jeg bruker samme lengde på skiene.

Nå har jeg funnet ski m/bindinger, staver og trolig sko som jeg skal kjøpe brukt :-) De som selger var litt usikre på om de ville selge skoene også. Skal bort dit til helga og kjøpe dem!

I annonsen stod det 1000 kr for alt, inkludert sko :-) Så jeg gleder meg!

Jeg gikk en tur med ei venninne i går kveld, og merket at jeg er i mye bedre form nå enn for to uker siden, etter at jeg var ute så mange ganger i går kveld. I ettermiddag skal vi på ski alle fem, og i morgen skal jeg en tur alene :-)

Men nå er det iskaldt her - minus 11 grader. Er litt usikker på hvordan jeg skal kle meg.

Nå har jeg funnet ski m/bindinger, staver og trolig sko som jeg skal kjøpe brukt :-) De som selger var litt usikre på om de ville selge skoene også. Skal bort dit til helga og kjøpe dem!

I annonsen stod det 1000 kr for alt, inkludert sko :-) Så jeg gleder meg!

Jeg gikk en tur med ei venninne i går kveld, og merket at jeg er i mye bedre form nå enn for to uker siden, etter at jeg var ute så mange ganger i går kveld. I ettermiddag skal vi på ski alle fem, og i morgen skal jeg en tur alene :-)

Men nå er det iskaldt her - minus 11 grader. Er litt usikker på hvordan jeg skal kle meg.

Høres veldig bra ut :-)

Jeg var på ski i går, da var det -12 da vi gikk fra bilen. Jeg hadde på meg en t-skjorte i ull, en langarmet ulltrøye, skijakke, skivest og ullbuff på overkroppen, ullstilongs og skibukse på underkroppen og et par ulvangsokker i skiskoene. Jeg gikk ganske fort og var varm nok på overkroppen hele veien, men ble kald på lårene etterhvert. Da vi kom til bilen var det -17, så jeg skulle nok hatt en litt tykkere bukse eller en ullstilongs til.

Høres veldig bra ut :-)

Jeg var på ski i går, da var det -12 da vi gikk fra bilen. Jeg hadde på meg en t-skjorte i ull, en langarmet ulltrøye, skijakke, skivest og ullbuff på overkroppen, ullstilongs og skibukse på underkroppen og et par ulvangsokker i skiskoene. Jeg gikk ganske fort og var varm nok på overkroppen hele veien, men ble kald på lårene etterhvert. Da vi kom til bilen var det -17, så jeg skulle nok hatt en litt tykkere bukse eller en ullstilongs til.

Hva er skivest?

Må nok enten ha to ullstillongser + treningstightsen eller en stillongs + alpinbuksa ja. To ulltrøyer under softshelljakka + buff + lue + hansker. Og ullsokker seff.

I går da jeg gikk tur med venninne i ca minus 7, gikk vi litt for seint og jeg ble kald på lårene og på armene. Hadde da en ullstiloongs og ullsinglet + ulltrøye under softshelljakka.

Hva er skivest?

Må nok enten ha to ullstillongser + treningstightsen eller en stillongs + alpinbuksa ja. To ulltrøyer under softshelljakka + buff + lue + hansker. Og ullsokker seff.

I går da jeg gikk tur med venninne i ca minus 7, gikk vi litt for seint og jeg ble kald på lårene og på armene. Hadde da en ullstiloongs og ullsinglet + ulltrøye under softshelljakka.

F.eks. en slik.

http://webshop.trimtex.no/vester/langrennsvester/unisex_07/trainer-plus-lzr-vest-black

Deilig med et ekstra vindtett lag som ikke hindrer armene. Hjelper å holde varmen, men gir også god lufting.

Ulempen med vanlig treningstights er at den ikke er vindtett, noe som er en ulempe når det er såpass kaldt som nå. Men alpinbukse blir jo fort litt for varmt og for stivt.

F.eks. en slik.

http://webshop.trimtex.no/vester/langrennsvester/unisex_07/trainer-plus-lzr-vest-black

Deilig med et ekstra vindtett lag som ikke hindrer armene. Hjelper å holde varmen, men gir også god lufting.

Ulempen med vanlig treningstights er at den ikke er vindtett, noe som er en ulempe når det er såpass kaldt som nå. Men alpinbukse blir jo fort litt for varmt og for stivt.

Ok. Takk. Ante ikke at det fantes skivester, men det virker jo som et lurt plagg.

Nå har det blitt litt midlere her, så jeg regner med at det blir ok temperatur i 15-tida når ungene er kommet fra skolen.

F.eks. en slik.

I ettermiddag var vi på ski alle fem, for første gang i vinter! Minstejenta var ikke helt i humør, men hun på 11 (som ofte er litt humørsyk) var i kjempeform! Hun hadde fått skøyteski og -sko til jul, og hadde prøvd dem bare en gang før (sammen med pappaen og broren). Den forrige gangen hadde hun ikke fått til noe særlig, så vi hadde ike så høye forventninger...

Men hun skøytet avgårde som bare det! Padlet oppover bakkene, gikk fra meg oppover, men jeg rant fra henne i nedoverbakkene og dro fra på slettene. Men hun var kjempeflink og i superhumør :-)))

Eldstemann stilte opp i joggesko - trodde at VI hadde tatt med skiskoene hans.... så han var coach for lillesøster :-P

Jeg hadde dårlig glid i dag (med litt klisterrester fra påsken og minus 7 grader), så i kveld skal mannen preppe dem litt skikkelig, slik at jeg kan skøyte ordentlig i morgen :-)

I ettermiddag var vi på ski alle fem, for første gang i vinter! Minstejenta var ikke helt i humør, men hun på 11 (som ofte er litt humørsyk) var i kjempeform! Hun hadde fått skøyteski og -sko til jul, og hadde prøvd dem bare en gang før (sammen med pappaen og broren). Den forrige gangen hadde hun ikke fått til noe særlig, så vi hadde ike så høye forventninger...

Men hun skøytet avgårde som bare det! Padlet oppover bakkene, gikk fra meg oppover, men jeg rant fra henne i nedoverbakkene og dro fra på slettene. Men hun var kjempeflink og i superhumør :-)))

Eldstemann stilte opp i joggesko - trodde at VI hadde tatt med skiskoene hans.... så han var coach for lillesøster :-P

Jeg hadde dårlig glid i dag (med litt klisterrester fra påsken og minus 7 grader), så i kveld skal mannen preppe dem litt skikkelig, slik at jeg kan skøyte ordentlig i morgen :-)

Klister går dårlig når du skal skøyte, ja :-)

Hyggelig med familietur, håper dere får flere fine slike dager!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...