Gå til innhold

pc

Gjest saga blott

Anbefalte innlegg

Gjest saga blott
Skrevet

Nå har jeg skiftet antivirus program, men pc'n er fremdeles treg. Noe annet jeg kan gjøre?

Må jeg avinstallere flere ting?

Skrevet

Kjøre CCleaner (må lastes ned først) og defragmentering?

Gjest saga blott
Skrevet

Kjøre CCleaner (må lastes ned først) og defragmentering?

Får gjøre det, går ikke an å se på dvd heller. Alt bare stopper opp.

Hva er defragmentering?

Skrevet

Å avinnstallere gammelt rask er en løsning.

Jeg pleier å resofte hele sulasjitten når den blir sånn. Viktig da å passe på at man ikke kvitter seg med alle filer man ønsker å beholde.

En annen og mindre dramatisk ting er å trykke på og velge og skrive "msconfig". (Sitter for øyeblikket med en XP, men tror det er ca likt i Win 7.)

På menyen du da får velger du . Her ser du alle program som starter automatisk å kjøre når du logger inn på PC-en. Jo færre som kjører, jo raskere går PC-en.

Deaktiver automatsik kjøring på noen få program av gangen om så er det lettere å slå på igjen om du skulle deaktivere noe du trenger.

mvh

Gjest saga blott
Skrevet

Å avinnstallere gammelt rask er en løsning.

Jeg pleier å resofte hele sulasjitten når den blir sånn. Viktig da å passe på at man ikke kvitter seg med alle filer man ønsker å beholde.

En annen og mindre dramatisk ting er å trykke på og velge og skrive "msconfig". (Sitter for øyeblikket med en XP, men tror det er ca likt i Win 7.)

På menyen du da får velger du . Her ser du alle program som starter automatisk å kjøre når du logger inn på PC-en. Jo færre som kjører, jo raskere går PC-en.

Deaktiver automatsik kjøring på noen få program av gangen om så er det lettere å slå på igjen om du skulle deaktivere noe du trenger.

mvh

Det forstod jeg ingenting av :/

Holder på med defragmentering nå, håper det hjelper. Vet jo ikke hva jeg trenger og ikke trenger av programmer, kan like godt slette alt men da går det vel galt. Får heller levere den inn om det ikke blir bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...