Gå til innhold

NHD: Trilafonambivalens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo skrevet endel innlegg her i det siste om tingenes tilstand. Men jeg blir ikke enig med meg selv: Skal jeg øke trilafon til 8 mg, eller skal jeg forsøke med 6 mg i en ukes tid for å se om visse symptomer gir seg?

Har tatt 6 mg nå i to døgn. Har sovet godt inatt og føler meg noe mere opplagt. Problemet er når mørket kommer, da blir jeg veldig redd og "ser" ting og det lukter forferdelig Jeg er fortsatt redd og jeg vet ikke hva dette er. Hva tror du?

Gjest saga blott
Skrevet

Bare av egen erfaring: Øk, ikke slit deg helt ut :-)

Det er ikke verdt det...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Forskjellene er ikke store, men øk til 8 mg.

Skrevet

Forskjellene er ikke store, men øk til 8 mg.

Da gjør jeg det. Bruker sånne grensepsykoser å vare veldig lenge? Virker som jeg får tilbake dette hver gang jeg forsøker nedtrapping av ap. Betyr dette at jeg må ha sånne medisiner livet ut? Jeg takler jo ikke livet mitt uten...

Skrevet

Bare av egen erfaring: Øk, ikke slit deg helt ut :-)

Det er ikke verdt det...

Ja, jeg har økt, sukk, kjennes som et nederlag hver gang, men må man, så må man.

Jeg var engang veldig fungerende og i 100 % jobb, fungerte godt hjemme og sosialt. Nå er jeg uføretrygdet, isolerer meg, har et sosialt liv i veldig små porsjoner, og i perioder sliter jeg veldig mye med å være en fungerende husmor. Hvor ble det av resten av meg?

Gjest saga blott
Skrevet

Ja, jeg har økt, sukk, kjennes som et nederlag hver gang, men må man, så må man.

Jeg var engang veldig fungerende og i 100 % jobb, fungerte godt hjemme og sosialt. Nå er jeg uføretrygdet, isolerer meg, har et sosialt liv i veldig små porsjoner, og i perioder sliter jeg veldig mye med å være en fungerende husmor. Hvor ble det av resten av meg?

Vet det er et nederlag, en vil jo helst klare seg uten. Må være tungt for deg som klarte deg så bra før, selv har jeg aldri vært 100 %, så jeg vet ikke hvordan det er. Men ønsket ofte at jeg kunne fungere slik som andre, har gitt det opp nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da gjør jeg det. Bruker sånne grensepsykoser å vare veldig lenge? Virker som jeg får tilbake dette hver gang jeg forsøker nedtrapping av ap. Betyr dette at jeg må ha sånne medisiner livet ut? Jeg takler jo ikke livet mitt uten...

Om du ikke akkurat går over til å ha et livsperspektiv på medikamentell behandling, vil det sikkert hjelpe deg mye å akseptere at du i hvert fall skal ha medisiner i 5 år til - stabilt.

Skrevet

Om du ikke akkurat går over til å ha et livsperspektiv på medikamentell behandling, vil det sikkert hjelpe deg mye å akseptere at du i hvert fall skal ha medisiner i 5 år til - stabilt.

Takk, skal forsøke å innstille meg på et sånt perspektiv. Må bare finne rette dose og etterhvert noe annet enn trilafon. Hvorfor går denne medisinen egentlig ut av produksjon? Den er jo en av de få som er vektnøytrale av disse medisinene blant annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...