Gå til innhold

Jeg er allergisk mot ordet

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Det er ikke på LANGT nær samme problemstilling her, men samtidig hadde det jo ikke gjort noe om vi styrte unna de samme vindretningene : Det ER veldig dyrt å spise så sundt som man bør.

Jeg prøvde en periode å unngå kjøtt, det hadde jeg ikke råd til, om jeg forstatt skulle spise noenlunde variert.

Men slikt er ingenting mot USA der all junkfood så og si er "gratis" , og eneste alternativ for fattige folk, og særlig de på welfare og sånt, og dette er en sterkt medvirkende faktor på overvektig & ulykkelig underklasse. Sammen med lavt kunnskap og utdannelsnivå på ditto. Sånn blandt annet.

Så løsningen der er nok ikke bare "å spise mindre" selvom det nok i mange tilfeller er det HER!

Noe jeg bet meg merke i når jeg var i Florida var at det var gratis påfyll av pommes frites og brus. Og vi ble spurt flere ganger om vi virkelig ikke ville ha mer.

Hadde jeg da hatt lite penger hadde jeg jo spist og drukket mer av det, selvsagt. Og en ting til vi la merke til, i New York fikk vi mye grønnsaker til maten vår, når vi var i Orlando var det lite av det som tilbehør, selv om vi spise på "finere" restauranter. (var der i jobbsammenheng, så mye restaurantspising på litt bedre restauranter)

Og ikke minst alle rare kommentarene vi fikk når vi ville gå hit og dit, gå liksom, vi kunne jo kjøre. ;o)

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1358083208' post='4855885]

Noe jeg bet meg merke i når jeg var i Florida var at det var gratis påfyll av pommes frites og brus. Og vi ble spurt flere ganger om vi virkelig ikke ville ha mer.

Hadde jeg da hatt lite penger hadde jeg jo spist og drukket mer av det, selvsagt. Og en ting til vi la merke til, i New York fikk vi mye grønnsaker til maten vår, når vi var i Orlando var det lite av det som tilbehør, selv om vi spise på "finere" restauranter. (var der i jobbsammenheng, så mye restaurantspising på litt bedre restauranter)

Og ikke minst alle rare kommentarene vi fikk når vi ville gå hit og dit, gå liksom, vi kunne jo kjøre. ;o)

Jupps, jeg var fotgjenger når jeg bodde i USA, og det syntes godtfolk at var et usedvanlig merkelig fenomen...;P

Men det noe med brød og sirkus politikken som har vedvart i USA siden gudvethvorlenge, at billig bensin, junkfood, billig tobakk & brennvin holder en urettferdig behandla og utrolig skakkfordelt (STOR) del av befolkningen nede og "happy".

Hurra for occupybevegelsen!

og derfor mitt innlegg om at innlegget til "spise mindre da" var helt oppsiktsvekkende uvitende og teit..;p

Jeg kan for all de kjøpe den med at noe til mye av vestlig overvekt kan skyldes munching, velstand og alt det der, med USA har jo en nesten helbevvist holdning på å fete opp og underedukere deler av befolkningen.

Så enig, så enig.

Har aldri hatt bedre pinnekjøtt enn det jeg hadde til jul, og det var kjøpt hos slakteren. Hans eget.

Om det var dyrere enn på Kiwi, ble det mindre kast etterpå, slik at utnyttelsen av kjøttet var bedre.

Jeg er glad i et glass med god vin. Ser at om jeg bruker litt penger på ei god flaske vin, er smaken såpass mye bedre at ei flaske kan være nok. Man nipper til glasset og nyter vinen. I stedet for å pælme innpå den billige vinen med lite ettersmak.

Så om noe er dyrt i utganskpunktet, ender det ofte med at det blir billigere på langt sikt.

Gjest spise mindre da...

De spiser feil mat, fordi feil mat er veldig billig, og det er en politisk & helsemessig skandale der borte.

Utrolig uvitende sagt..:S :D:o

Jo men selv om maten er billig så MÅ man jo ikke spise så mye at man legger på seg :-)

Det er jo slik at en kalori er en kalori uansett om den kommer fra sunn eller usunn mat.

Når man blir så stor så HAR man vanligvis spist for mye.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...