Gå til innhold

Når penger betyr alt

Anbefalte innlegg

Gjest Ginatricot
Skrevet

Hva går det egentlig av folk som har arvet mye penger og kun snakker om penger hele tiden... det er ganske kjedelig å sitte å høre på når man selv sitter der og har dårlig råd. Dette gjelder en god venninne. Hun sa til meg; sjekk kontoen din. Der hadde hun satt inn 300 kr. Hun har arva en million. Jeg er ikke misunnelig selv om jeg gjerne skulle hatt mer penger selv. Men trenger da ikke å snakke om det hele tiden. Faren hennes hadde sagt på dødsleiet at hun bare var ute etter pengene hans. Det sa hun til meg.

Hadde det vært meg, hadde jeg satt inn en god del mer til en venninne som jeg regnet som nær. Ellers hadde jeg latt være.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

4

• Madelenemie

4

• laguna1

4

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, faen :o

Nå får jeg sikkert pepper av alle her, men om noen som nylig hadde arvet masse penger hadde bedt meg sjekke kontoen min, hadde jeg fått direkte nedtur av 300 kroner. Hadde sikkert hadde trøbbel med å holde maska til og med.

Gjest Ginatricot
Skrevet

Ja, faen :o

Nå får jeg sikkert pepper av alle her, men om noen som nylig hadde arvet masse penger hadde bedt meg sjekke kontoen min, hadde jeg fått direkte nedtur av 300 kroner. Hadde sikkert hadde trøbbel med å holde maska til og med.

Jeg hadde problemer med å holde maska ja. Du får en følelse av at det er jeg verdt. At jeg skal bli veldig glad for 300 kr. Og da mener jeg ikke at jeg skal ha noe. Det er bare måten det ble sagt Og det er hun som har snakket om de pengene hele tiden hver gang hun ringer meg. Jeg følte at hun prøvde å gjøre meg misunnelig men ikke fikk det til. Det virket på meg som ville få meg til å føle meg dårlig. Det er derfor jeg reagerte!

Jeg hadde unnet min såkalt gode venninne mye mer. Men jeg er raus på den måten.

Det er kanskje litt spesielt at jeg omgir meg med to venninner til som alle nettopp har arvet penger. Og de har muligheter nå som de ikke har hatt før og det er fint. De snakker ikke om det og har dessuten stilt opp for sine syke foreldere på en fin måte. Og det er ikke pengene som har vært fokus.

Skrevet

Jeg synes ikke en million er sÅ mye da og kunne aldri tenkt meg å fått noe fra en venninne som hadde arvet det. Synes det hadde vært kleint å ta i mot penger. Hadde heller sagt ja til en konsert, en middag, en spatur osv. Dessuten hadde jeg vel ikke gitt bort noe heller - kleint det og. Når det er sagt, så synes jeg selvfølgelig et beløp på 300kr er latterlig!

Skrevet

Jeg føler meg overhodet ikke forpliktet til å dele mine penger med venninner, verken fjerne eller nære. Hvis jeg arvet såpass mye som en million ville jeg vært rask til å investere dem i bolig eller noe. Jeg tror ikke jeg ville brukt særlig mye av det i det hele tatt, og særlig ikke på tull og tøys og venninner som roter med økonomien. Nå vet jeg ikke om du gjør det, men uansett bør det ikke være hennes ansvar å forsørge deg. 300 kroner inn på kontoen er mer mer enn du hadde, og hun gir deg dem uten å kreve noe tilbake. Det hadde hun ikke trengt å gjøre, så smil og si takk, du.

Skrevet

Jeg synes ikke en million er sÅ mye da og kunne aldri tenkt meg å fått noe fra en venninne som hadde arvet det. Synes det hadde vært kleint å ta i mot penger. Hadde heller sagt ja til en konsert, en middag, en spatur osv. Dessuten hadde jeg vel ikke gitt bort noe heller - kleint det og. Når det er sagt, så synes jeg selvfølgelig et beløp på 300kr er latterlig!

Jeg hadde heller ikke best om å få noe - MEN, om noen hadde best meg sjekke kontoen min...yuhu liksom - og det hadde vært _300_ kroner der, fra noen som hadde arva, hadde jeg ikke bare fått nedig, men blitt fornærma i tillegg. Og det blir jeg ikke bra ofte. Da kunne hun heller holdt kjeft og gitt meg ingenting! :P

Skrevet

Det var en rar ting å gjøre. Jeg hadde blitt svært overrasket om noen andre enn mamma hadde satt inn penger på min konto, det er en rar måte å være raus på mellom venninner syns jeg. Hvorfor ikke invitere deg på lunsj, kjøpe en flaske med noe godt, en god krem el.l? Da ville jo 300 kunne medført noe fint og hyggelig. Rent praktisk - vet hun virkelig kontonummeret ditt?? Er det egentlig så lurt?

Gjest Ginatricot
Skrevet

Jeg hadde heller ikke best om å få noe - MEN, om noen hadde best meg sjekke kontoen min...yuhu liksom - og det hadde vært _300_ kroner der, fra noen som hadde arva, hadde jeg ikke bare fått nedig, men blitt fornærma i tillegg. Og det blir jeg ikke bra ofte. Da kunne hun heller holdt kjeft og gitt meg ingenting! :P

Det er nettopp det jeg mener. Da kan man heller lav være. Jeg har på ingen måte bedt om å få penger. Men et er ganske slitsomt å sitte å høre på pengeprat hele tiden. Jeg synes ikke det er normalt.

Nå er jeg selv en ganske raus person sånn når det gjelder penger, og sikkert ikke så økonomisk. Noen tusenlapper fra eller til hadde jeg fint unnet en venninne. Det hadde gitt meg en glede :)

Det er bare måten det blir gjort på som jeg ikke liker. Men vi er vel alle av forskjellig oppfatning.

Gjest Ginatricot
Skrevet

Kan nevnes at hun også har snakket om hvor mye hun har gitt sin tante og en annen veninne osv.... rart at hun snakker om det til meg synes jeg. Hun har nok en aggresjon mot meg for et eller annet tror jeg siden hun har sånt behov for å snakke om det hele tiden. Det er kun de 300 som jeg faktisk reagerer på! Hun kunne latt være.

Skrevet

En heller spesiell ting å gjøre.

Men det går jo an å ta det med litt humor.

Jeg synes at økonomi er en privat ting som man ikke trenger å legge ut om i det vie og det breie.

mvh

Skrevet

Kan nevnes at hun også har snakket om hvor mye hun har gitt sin tante og en annen veninne osv.... rart at hun snakker om det til meg synes jeg. Hun har nok en aggresjon mot meg for et eller annet tror jeg siden hun har sånt behov for å snakke om det hele tiden. Det er kun de 300 som jeg faktisk reagerer på! Hun kunne latt være.

Det kan også være at hun i øyeblikket er så oppslukt av tanken på alle pengene at hun har mistet gangsynet for en stund. Høres mer tankeløst enn aggresivt ut.

mvh

Skrevet

Penger forandrer folk. Jeg har sett både lutfattige som vender seg mot sin egen familie når de får litt penger mellom hendene, og vanlige mennesker i omgangskrets som er blitt skikkelig snobbete og uspiselige som følge av nye penger.

Det er rett og slett ikke helt sunt for alle.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Den "sjekk kontoen din"-kommentaren var ikke noe annet enn usmakelig! Og bare 300 kroner?? Jeg mener ikke at hun er forpliktet til å gi bort noe, men når hun først velger å gjøre det (av en millionarv) er 300 kroner bare smålig... Var det bare for å vise forskjellen mellom deg og henne det da?

Og det finnes vel neppe noe mer usmakelig enn folk som flasher sine penger...

Skrevet

Kanskje du skulle si som det er, at du synes det er vanskelig å høre på alt pengepratet fordi du som hun jo vet har det knapt? Be henne om å snakke penger med andre enn deg, og heller bruke deg til den vanlige venninnepraten.

Gjest Ginatricot
Skrevet

Den "sjekk kontoen din"-kommentaren var ikke noe annet enn usmakelig! Og bare 300 kroner?? Jeg mener ikke at hun er forpliktet til å gi bort noe, men når hun først velger å gjøre det (av en millionarv) er 300 kroner bare smålig... Var det bare for å vise forskjellen mellom deg og henne det da?

Og det finnes vel neppe noe mer usmakelig enn folk som flasher sine penger...

Du fikk satt ord på akkurat det jeg mener, Scarlet!

Skrevet

Jeg ville ikke forventet av venninner å dele ei krone med meg om hun hadde arvet, hvorfor skulle jeg gjort det liksom? På den annen side, om hun nå først skulle gjøre det, så klarer jeg ikke å forstå en sum på 300 kr heller, da, det må jeg innrømme. Akkurat det virket nesten litt "rart". Da ville det nesten vært mer naturlig å spandere en middag ut eller et eller annet, synes jeg. Sånn utenom det, så synes jeg ikke det er noe å bli sur for heller, da.

Skrevet

Jeg ville ikke forventet av venninner å dele ei krone med meg om hun hadde arvet, hvorfor skulle jeg gjort det liksom? På den annen side, om hun nå først skulle gjøre det, så klarer jeg ikke å forstå en sum på 300 kr heller, da, det må jeg innrømme. Akkurat det virket nesten litt "rart". Da ville det nesten vært mer naturlig å spandere en middag ut eller et eller annet, synes jeg. Sånn utenom det, så synes jeg ikke det er noe å bli sur for heller, da.

Helt enig i alt du skriver.

Gjest Ginatricot
Skrevet

Penger forandrer folk. Jeg har sett både lutfattige som vender seg mot sin egen familie når de får litt penger mellom hendene, og vanlige mennesker i omgangskrets som er blitt skikkelig snobbete og uspiselige som følge av nye penger.

Det er rett og slett ikke helt sunt for alle.

Sjekk kontoen din! WOW: 300 kr! Hehehe... mer en fornermelse enn noe annet. Jeg kunne aldri ha gjort noe sånt mot en venninne ;-)

Skrevet

Sjekk kontoen din! WOW: 300 kr! Hehehe... mer en fornermelse enn noe annet. Jeg kunne aldri ha gjort noe sånt mot en venninne ;-)

Helt utrolig :-)

Skrevet

Du er sikker på at hun ikke mente å sette inn 3000 men blingsa da hun tastet det inn i nettbanken eller noe?

Eller har du snakket om en vare eller noe som koster ca 300 som du har lyst på, også har hun ment å gi deg penger til det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...