Gå til innhold

Når penger betyr alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nettopp det jeg mener. Da kan man heller lav være. Jeg har på ingen måte bedt om å få penger. Men et er ganske slitsomt å sitte å høre på pengeprat hele tiden. Jeg synes ikke det er normalt.

Nå er jeg selv en ganske raus person sånn når det gjelder penger, og sikkert ikke så økonomisk. Noen tusenlapper fra eller til hadde jeg fint unnet en venninne. Det hadde gitt meg en glede :)

Det er bare måten det blir gjort på som jeg ikke liker. Men vi er vel alle av forskjellig oppfatning.

Jeg også. Hadde jeg arvet/vunnet/fått penger hadde jeg ikke glemt mine pengelense venner.

Jeg forventer ikke at alle skal tenke likt, men 300 spenn + kommentaren "sjekk kontoen din" er under beltestedet, og jeg hadde blitt sur og støtt.

Hadde noen, som nettopp hadde kommet over masse penger faktisk sagt det til meg hadde jeg tenkt en null bak. Med fare for å høres grådig ut.

Hadde de sagt ikkno, hadde jeg ikke automatisk tenkt meg inni lommeboka deres, med 300 kroner i kombinasjon med sjøltilfredshet over gavmildheten hadde fått meg til å bli superpært! Faktisk.

:)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

4

• Madelenemie

4

• laguna1

4

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ginatricot
Skrevet

Du er sikker på at hun ikke mente å sette inn 3000 men blingsa da hun tastet det inn i nettbanken eller noe?

Eller har du snakket om en vare eller noe som koster ca 300 som du har lyst på, også har hun ment å gi deg penger til det?

Nei, det var 300. Jeg takket og prøvde å virke veldig glad ( hehe). Men tror hun skjønte det, for hun ble litt rar på tlf.

På den annen siden kjenner jeg henne godt, og hun kan være ganske slem og misunnelig på andre mennesker. Så jeg vet at hun kan være typen til å gjøre det "på den måten" hvis hun er sint på meg for et eller annet.

Har plutselig fått aggressive meldinger av henne fordi jeg ikke har svart på sms eller telefon akkurat når det passer henne, .Men det er ikke mer å bry seg om nå. Ville bare høre hva andre mener, fordi det er noe jeg egentlig har fundert endel på . Om hun kunne være så ondskapsfull. Og det tror jeg at hun kan.

Gjest Ginatricot
Skrevet

Jeg også. Hadde jeg arvet/vunnet/fått penger hadde jeg ikke glemt mine pengelense venner.

Jeg forventer ikke at alle skal tenke likt, men 300 spenn + kommentaren "sjekk kontoen din" er under beltestedet, og jeg hadde blitt sur og støtt.

Hadde noen, som nettopp hadde kommet over masse penger faktisk sagt det til meg hadde jeg tenkt en null bak. Med fare for å høres grådig ut.

Hadde de sagt ikkno, hadde jeg ikke automatisk tenkt meg inni lommeboka deres, med 300 kroner i kombinasjon med sjøltilfredshet over gavmildheten hadde fått meg til å bli superpært! Faktisk.

:)

Jepp! Jeg hadde satt inn mellom 2- 10 000.... det hadde vært meg en glede hvis jeg hadde hatt en venninne jeg følte hadde stilt opp for meg og var en god venninne!

Gjest Hulderen
Skrevet

Nei, det var 300. Jeg takket og prøvde å virke veldig glad ( hehe). Men tror hun skjønte det, for hun ble litt rar på tlf.

På den annen siden kjenner jeg henne godt, og hun kan være ganske slem og misunnelig på andre mennesker. Så jeg vet at hun kan være typen til å gjøre det "på den måten" hvis hun er sint på meg for et eller annet.

Har plutselig fått aggressive meldinger av henne fordi jeg ikke har svart på sms eller telefon akkurat når det passer henne, .Men det er ikke mer å bry seg om nå. Ville bare høre hva andre mener, fordi det er noe jeg egentlig har fundert endel på . Om hun kunne være så ondskapsfull. Og det tror jeg at hun kan.

Dere har ikke mye til venninneforhold når du tillegger henne sånne motiver. Jeg tror hun gjorde det for å glede deg, selv om jeg er enig i at det hadde vært bedre å la være når beløpet er så lavt.

Men derifra til å mistenke henne for direkte ondskap, er noget drøyt.

Hva med å glede deg på hennes vegne, og bare se bort i fra at hun misset litt med beløpets størrelse?

Gjest Ginatricot
Skrevet

Dere har ikke mye til venninneforhold når du tillegger henne sånne motiver. Jeg tror hun gjorde det for å glede deg, selv om jeg er enig i at det hadde vært bedre å la være når beløpet er så lavt.

Hva med å glede deg på hennes vegne, og bare se bort i fra at hun misset litt med beløpets størrelse?

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har ikke klart å tenke sånn før i det siste når jeg har tenkt over en del andre episoder som jeg har reagert på i forhold til meg. Jeg er nok for ofte for snill, og kan ikke helt forstå at noen ønsker å trykke en ned. Men det har jeg sett i ettertid... også med å snakke med andre venninner har jeg nok innsett at det ikke er noen god venninne lenger.

Skrevet

Jeg har også dårlig råd og hadde blitt kjmpe glad for de 300 kr.

Skrevet

Jepp! Jeg hadde satt inn mellom 2- 10 000.... det hadde vært meg en glede hvis jeg hadde hatt en venninne jeg følte hadde stilt opp for meg og var en god venninne!

Nettopp. Jeg er kjempeblakk, men jeg fikk igjen 21.000 på skatten et år, og det var utrolig overaskende og kult. Da forskuddsbetalte jeg ei husleie og tok litt regninger. Ellers spanderte jeg lunsj og øl på mine snille venner og ga 4000 til ei venninne som er superblakk.

Og kjøpte litt dingser både til meg henne, andre kompiser, mor og bror.

og det fikk meg ikke til å føle meg særlig kul engang. det skulle bare mangle. Det var uventede penger, og da deler jeg da med glede.

Gjest Ginatrioct
Skrevet

Nettopp. Jeg er kjempeblakk, men jeg fikk igjen 21.000 på skatten et år, og det var utrolig overaskende og kult. Da forskuddsbetalte jeg ei husleie og tok litt regninger. Ellers spanderte jeg lunsj og øl på mine snille venner og ga 4000 til ei venninne som er superblakk.

Og kjøpte litt dingser både til meg henne, andre kompiser, mor og bror.

og det fikk meg ikke til å føle meg særlig kul engang. det skulle bare mangle. Det var uventede penger, og da deler jeg da med glede.

Det var snilt av deg:) Jeg hadde nok også gjort det samme.

Det gleder meg faktisk å hjelpe andre jeg er glad i og som jeg vet ville vært der for meg også. Men jeg vet hvordan det er å ha dårlig råd, så da gir det en ekstra glede:)

Skrevet

Hun ventet vel at du skulle krype på kne og være henne evig takknemlig siden hun delte med deg. *hehe*

Da jeg arvet 300.000,- etter min mor ga jeg 5000,- til en venninne som av ulike, uforskyldte grunner sliter på mange måter og akkurat da visste jeg at hun trengte noen kroner. :o) Hun ble så glad at hun gråt. :o) Skulle gjerne gitt henne mer, men betalte ned mye av mitt eget boliglån bl.a. Om jeg noen gang vinner mye i lotto er hun en av de jeg helt klart kommer til å dele mye med! Jeg vet også at om situasjonen var omvendt så ville hun gjort akkurat det samme, det er ikke uten grunn at vi har "perlebryllup" til høsten, 30 år som gode venner. :o)

Gjest Ginatricot
Skrevet

Hun ventet vel at du skulle krype på kne og være henne evig takknemlig siden hun delte med deg. *hehe*

Da jeg arvet 300.000,- etter min mor ga jeg 5000,- til en venninne som av ulike, uforskyldte grunner sliter på mange måter og akkurat da visste jeg at hun trengte noen kroner. :o) Hun ble så glad at hun gråt. :o) Skulle gjerne gitt henne mer, men betalte ned mye av mitt eget boliglån bl.a. Om jeg noen gang vinner mye i lotto er hun en av de jeg helt klart kommer til å dele mye med! Jeg vet også at om situasjonen var omvendt så ville hun gjort akkurat det samme, det er ikke uten grunn at vi har "perlebryllup" til høsten, 30 år som gode venner. :o)

Det kaller jeg ekte perlevenner! :-)

Skrevet

Hei!

Sånt ville jeg selv synes var slitsomt.

Noen venner fikk ganske uventet ca 50 millioner, den ene snakker ikke om dette, men den andre snakker om det hele tiden hvis vi treffes om hvordan han øker denne summen. Jeg har tenkt litt som deg at det er kjedelig å høre om dette, for meg hadde det vært "midt i blinken" med den summen jeg har nemlig en sak i Kambodsja som jeg vil gjøre noe med, men så har jeg ikke penger. Det kjeder meg da å høre om lure kjøp, avkastninger osv... som ikke har noen almenmenneskelig verdi, altså det gjør ikke en vanskelig situasjon bedre for noen.

Jeg hadde selv trengt de pengene fordi jeg kjenner flere tiltak som burde vært startet, men så har jeg jo ikke penger.

Kanskje er det et element av sjalusi, i dette, jeg vet ikke, men hadde han gjort noe som bedrer noens situasjon så hadde det vært hyggelig å høre om, men ikke når det kun er fordi han kan kjøpe en større båt, eller en eiendom til, jeg blir litt sliten i øregangen, og jeg trenger noen millioner selv, men da for å starte 2 prosjekter som jeg stadig tenker på om natten.

Og jeg får ikke fred, kanskje bør jeg skrive til Bill gates, men så langt har jeg ikke tenkt før nå. Jeg kjenner han jo ikke, men jeg liker han.

Gjest Ginatricot
Skrevet

Hei!

Noen venner fikk ganske uventet ca 50 millioner, den ene snakker ikke om dette, men den andre snakker om det hele tiden hvis vi treffes om hvordan han øker denne summen. Jeg har tenkt litt som deg at det er kjedelig å høre om dette, for meg hadde det vært "midt i blinken" med den summen jeg har nemlig en sak i Kambodsja som jeg vil gjøre noe med, men så har jeg ikke penger. Det kjeder meg da å høre om lure kjøp, avkastninger osv... som ikke har noen almenmenneskelig verdi, altså det gjør ikke en vanskelig situasjon bedre for noen.

Jeg hadde selv trengt de pengene fordi jeg kjenner flere tiltak som burde vært startet, men så har jeg jo ikke penger.

Kanskje er det et element av sjalusi, i dette, jeg vet ikke, men hadde han gjort noe som bedrer noens situasjon så hadde det vært hyggelig å høre om, men ikke når det kun er fordi han kan kjøpe en større båt, eller en eiendom til, jeg blir litt sliten i øregangen, og jeg trenger noen millioner selv, men da for å starte 2 prosjekter som jeg stadig tenker på om natten.

Og jeg får ikke fred, kanskje bør jeg skrive til Bill gates, men så langt har jeg ikke tenkt før nå. Jeg kjenner han jo ikke, men jeg liker han.

Ja, det er så totalt uinteressant å høre om andres pengebruk at jeg nesten blir provosert. Selvfølgelig skulle jeg ønsker jeg hadde de pengene selv. Det hadde lettet hele mitt liv! Men slik er det ikke. Og da er det respektløst av en venninne å sitte gang på gang over flere måneder å fortelle hva hun har kjøpt og shoppet osv. Når hun vet at jeg sliter økonomisk. Jeg synes faktisk det er ganske kvalmt.

Man skal være takknemlig for det man for, og det er jeg. Selv om jeg synes min far er gjerrig som gir meg 500 kr til bursdag og jul når han har god råd. Det har han vel gjort de siste 15 åra. Men i min omgangskrets får de fleste så mye mer, og da er det vel dem man sammeligner seg med også.

Skrevet

Hvis noen hadde bedt meg sjekke kontoen min, og de hadde nettopp arvet ett stort beløp, så ville jeg blitt utrolig skuffa, om det var satt inn 300 kroner!

Gjest ja det skal man høre
Skrevet

Det sies at misnnelsen er sterkere enn kjønnsdriften..

Ja litt "rart" med bare 300 kr, men på den andre siden kan det ikke forventes å få noe i det hele tatt.

Jeg har hus som koster flere millioner, bil og barn som tar utdannelse.. En arv på 1 mill. er med tanke på dette ikke kjempe masse. Hadde det vært snakk om 10 mill... Men uansett..

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet å få en krone uavhengig av hvor mye en venninne hadde arvet.

Men om hun ønsket å gi meg noe, hadde jeg blitt glad om det så var 10 kr.

Skrevet

Hei!

Noen har investeringer og det å få penger til å yngle som levebrød. For disse er det kanskje like naturlig å snakke om penger som for en ingeniør å snakke om konstruksjoner.

Men jeg innrømmer gjerne at jeg ville hatt meget begrenset tolmodighet til å høre noen legge ut om at de gjorde med alle sine millioner.

mvh

Skrevet

Noen har investeringer og det å få penger til å yngle som levebrød. For disse er det kanskje like naturlig å snakke om penger som for en ingeniør å snakke om konstruksjoner.

Men jeg innrømmer gjerne at jeg ville hatt meget begrenset tolmodighet til å høre noen legge ut om at de gjorde med alle sine millioner.

mvh

Hei!

Ja det hadde vært mere interessant hvis de hadde noen tanker utover seg selv med de pengene feks starte et prosjekt i en del av verden for noen vanskeligstilte, sånt interesserer meg.

Penger er fint og greit og man kan ha for lite av dem :-) men da er det jo bare å redusere sitt forbruk litt. Men når man har flere ting man trenger penger til i millionklassen da er det kjedelig å høre om landsteder og enda finere båter osv...

Har man to landsteder må da det være mer enn nok, og det bør da holde med en robåt så man kan nyte andre lyder enn kun å høre seg selv brøle avgårde.

Jeg liker robåter eller seilbåt uten motor.

Skrevet

mvh

Hei!

Sist sommer på landstedet, husker jeg at jeg stusset over hva som var så hyggelig med å skremme alt av dyreliv med et slikt privat cruiseskip.

Men på kvelden fikk jeg en tur ut med en robåt, jeg lot meg overtale, og da hygget jeg meg, jeg hørte da interessante lyder i sivet. Jeg hygget meg helt til den som rodde begynte å snakke, da tenkte jeg "Ah så lenge fikk man fred".

Skrevet

Pengefolk, altså slike som er opptatt av penger og status og ting og tang er dønn kjedelige!

Denne venninnen din, hvorfor satt hun inn 300 kroner? En høyst merkelig ting å gjøre... Jeg ville heller kjøpt en blomst eller en fin liten gave, et smykke, et skjerf eller noe. Iallefall ikke stt inn 300 kroner på kontoen.. Eller hun kunne tatt deg med på kafe og spandert mat og drikke på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...