Gå til innhold

Når penger betyr alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har investeringer og det å få penger til å yngle som levebrød. For disse er det kanskje like naturlig å snakke om penger som for en ingeniør å snakke om konstruksjoner.

Men jeg innrømmer gjerne at jeg ville hatt meget begrenset tolmodighet til å høre noen legge ut om at de gjorde med alle sine millioner.

mvh

Jobbrelatert snakk er stort sett kjedelig...iallefall så lenge det ikke er med likesinnede som driver med det samme.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

4

• Madelenemie

4

• laguna1

4

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun ventet vel at du skulle krype på kne og være henne evig takknemlig siden hun delte med deg. *hehe*

Da jeg arvet 300.000,- etter min mor ga jeg 5000,- til en venninne som av ulike, uforskyldte grunner sliter på mange måter og akkurat da visste jeg at hun trengte noen kroner. :o) Hun ble så glad at hun gråt. :o) Skulle gjerne gitt henne mer, men betalte ned mye av mitt eget boliglån bl.a. Om jeg noen gang vinner mye i lotto er hun en av de jeg helt klart kommer til å dele mye med! Jeg vet også at om situasjonen var omvendt så ville hun gjort akkurat det samme, det er ikke uten grunn at vi har "perlebryllup" til høsten, 30 år som gode venner. :o)

Det var snillt gjort! 5000 er mye penger når en har lite..

Skrevet

Da har jeg notert følgende: har du god råd gir du store beløp, eller så lar du være å gi noe. Folk går heller blakke enn å nedlate seg til å ta imot 300,- fra en venninne som har penger nok. Fornærmede venninner er ikke mye sjarmerende, og bør for alle del unngås:)

Gjest Ginatricot
Skrevet

Da har jeg notert følgende: har du god råd gir du store beløp, eller så lar du være å gi noe. Folk går heller blakke enn å nedlate seg til å ta imot 300,- fra en venninne som har penger nok. Fornærmede venninner er ikke mye sjarmerende, og bør for alle del unngås:)

Den måtte jeg bare svare deg på ;-)

Noen synes det er usjarmerende med veninner som setter inn 300 kr av et beløp på en million etter å ha sagt SJEKK KONTOEN DIN!..... jeg hadde satt inn minst 1000 kr fordi jeg hadde ønsket å glede en venninne. For meg er 300 kr en latterlig sum.

Andre synes det er usjarmerende å være utakknemlig for å ikke sette pris på 300 kr.

Sånn er det. Vi har forskjellige meninger, og godt er det ;-)

Gjest Ginatricot
Skrevet

Den måtte jeg bare svare deg på ;-)

Noen synes det er usjarmerende med veninner som setter inn 300 kr av et beløp på en million etter å ha sagt SJEKK KONTOEN DIN!..... jeg hadde satt inn minst 1000 kr fordi jeg hadde ønsket å glede en venninne. For meg er 300 kr en latterlig sum.

Andre synes det er usjarmerende å være utakknemlig for å ikke sette pris på 300 kr.

Sånn er det. Vi har forskjellige meninger, og godt er det ;-)

Vil også presisere at det er måten det ble gjort på som jeg synes er rett og slett stygg. Jeg forventet meg ingenting ;)

Skrevet

Hei,

Ja, å dele 0,03 % ( 0,3 promille ) av denne arven var jo usedvanlig generøst.

På den andre side er det jo kanskje bedre enn ingenting, og en hel del "glede" du får for 300 kr.

Men forstår hele greia virker noe plagsom..

Gjest Ginatricot
Skrevet

Hei!

Sist sommer på landstedet, husker jeg at jeg stusset over hva som var så hyggelig med å skremme alt av dyreliv med et slikt privat cruiseskip.

Men på kvelden fikk jeg en tur ut med en robåt, jeg lot meg overtale, og da hygget jeg meg, jeg hørte da interessante lyder i sivet. Jeg hygget meg helt til den som rodde begynte å snakke, da tenkte jeg "Ah så lenge fikk man fred".

Det er livet det:) Være på sjøen eller bare sitte å se utover havet... gir en helt spesiell sjelefred og ro..

Skrevet

Det er livet det:) Være på sjøen eller bare sitte å se utover havet... gir en helt spesiell sjelefred og ro..

Hei!

Ja det er fint, bare det ikke ødelegges av en motor :-)

Skrevet

Pengefolk, altså slike som er opptatt av penger og status og ting og tang er dønn kjedelige!

Denne venninnen din, hvorfor satt hun inn 300 kroner? En høyst merkelig ting å gjøre... Jeg ville heller kjøpt en blomst eller en fin liten gave, et smykke, et skjerf eller noe. Iallefall ikke stt inn 300 kroner på kontoen.. Eller hun kunne tatt deg med på kafe og spandert mat og drikke på deg.

http://www.hegnar.no/okonomi/article716682.ece

De får gjøre som de vil...det jeg synes (ikke i denne repotjasjen), men som kommer til festene hans - er alle de "alien nationen" menneskene...som blir tatt bilder av...

He he....

Skrevet

http://www.hegnar.no/okonomi/article716682.ece

De får gjøre som de vil...det jeg synes (ikke i denne repotjasjen), men som kommer til festene hans - er alle de "alien nationen" menneskene...som blir tatt bilder av...

He he....

Boblen de lever i er reell. Og alle svermer om de som et fluepapir...PENGER OG STATUS.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...