Gå til innhold

Kjøpe spikre og kyllingfileter på Grønland

Anbefalte innlegg

Gjest Grønlandsboer

Jeg har akkurat flyttet til Grønland og mangler spikre for murvegger. Skal ha innflytningsfest på lørdag og skal lage kyllinggryte. Altså det er ingen sammenheng mellom spikrene og kyllingene annet enn innflytningsfesten. Jeg skal ikke spikre opp kyllinger.

Jeg vet at det er KIWI og Meny på Grønlandstorg, men jeg lurte på ferske kyllinger fra en innvandrerbutikk.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• Dorthe

5

• Nord og ned

4

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Dyreplageri!

Oppi en av stikkveiene til Grønlandsleiret ligger det en Halalslakter. Prøv der. Ang kylling altså. Ellers foreslår jeg Claes Olson i Torvgata når det gjelder spikre.

Vil du virkelig anbefale halalkjøtt? Du vet at dyrene er levende under slaktingen, og at blør tomme før de dør?

Vil du virkelig anbefale halalkjøtt? Du vet at dyrene er levende under slaktingen, og at blør tomme før de dør?

''Vil du virkelig anbefale halalkjøtt? Du vet at dyrene er levende under slaktingen, og at blør tomme før de dør? – Dyreplageri!''

Fra Virkeligheten:

''Noen religioner har bestemmelser om slakting av dyr som skal bli mat. Eksempler på dette er muslimsk halal-slakting og jødisk slakting. Halal-kjøtt er kjøtt av dyr som er rituelt slaktet på muslimsk vis. Den formen for halal-slakting som skjer ved norske slakterier, er en tilpasset variant der man tar noen hensyn til muslimsk religion, men også følger norsk regelverk om dyrevelferd.

Norske myndigheter krever at dyret bedøves etter godkjent metode, før det stikkes i halsen og avblør.''

Kilde: http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/fjorfe_og_kjott/halalslakting_i_norge-1

Vennligst ikke spre disinformasjon.

Annonse

Nei, det visste jeg ikke. Da burde det være forbudt! Barbarisk

''Nei, det visste jeg ikke. Da burde det være forbudt! Barbarisk – Gondor''

Det er ikke slik det gjøres, og dyrene blir bedøvet akkurat som ved vanlig slakting.

Se innlegg jeg skrev rett ovenfor.

Med vennlig hilsen

Gjest Dyreplageri

''Vil du virkelig anbefale halalkjøtt? Du vet at dyrene er levende under slaktingen, og at blør tomme før de dør? – Dyreplageri!''

Fra Virkeligheten:

''Noen religioner har bestemmelser om slakting av dyr som skal bli mat. Eksempler på dette er muslimsk halal-slakting og jødisk slakting. Halal-kjøtt er kjøtt av dyr som er rituelt slaktet på muslimsk vis. Den formen for halal-slakting som skjer ved norske slakterier, er en tilpasset variant der man tar noen hensyn til muslimsk religion, men også følger norsk regelverk om dyrevelferd.

Norske myndigheter krever at dyret bedøves etter godkjent metode, før det stikkes i halsen og avblør.''

Kilde: http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/fjorfe_og_kjott/halalslakting_i_norge-1

Vennligst ikke spre disinformasjon.

Og du er naiv nok til å tro at det foregår sånn?

Wake up and smell the coffe.

Annonse

''Og du er naiv nok til å tro at det foregår sånn?

Wake up and smell the coffe. – Dyreplageri''

Er du naiv nok til å tro at det ikke foregår sånn?

Wake up and smell the coffee.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Det er korrekt at de er levende helt til de dør.

Svær blodtapping er sannsynligvis en meget skånsom dødsmåte.

Noen mener jo at å kutte pulsåra i badekaret er en meget fin dødsmåte. Dette sagt uten at jeg kjenner til at personer som har valgt ulike dødsmåter har kunnet gi noen systematisk evaluering.

Gjest oslobasse

Tror du Gilde smugler fra Sverige, det er stort sett de som selger halalkjøtt.

Jeg handler av prinsipp aldri i innvandrerbutikker:

''Skal ta rotta på rottene i innvandrerbutikker

I årevis har de sporadisk avdekket ulovlige smuglervarer, skadedyr og helsefarlig håndtering av mat. Nå håper Mattilsynet at en storkontroll av 40 frittstående dagligvarebutikker skal få skikk på bransjen.''

http://www.aftenposten.no/oslo/Skal-ta-rotta-pa-rottene-i-innvandrerbutikker-5344902.html

''Innvandrerbutikker importerte ulovlig kjøtt

1,5 tonn ulovlig kjøtt er beslaglagt etter storaksjonen hos butikker og spisesteder sist uke i Rogaland. Alle stedene er drevet av innvandrere, skriver Rogalands avis.''

http://www.utrop.no/4094

''47 av 51 innvandrerbutikker i Oslo er tatt for svart salg av frukt og grønnsaker i en storaksjon.''

- http://www.osloby.no/nyheter/70-mill-unndratt-beskatning-i-innvandrerbutikker-6542502.html

''61 av 62 kontrollerte innvandrerbutikker i Oslo tatt for regelbrudd

Ubetalt moms og toll, mangelfull bøkføring, svart arbeid. I en storkontroll er 61 av 62 kontrollerte innvandrerbutikker i Oslo tatt for regelbrudd.

- Vi er veldig overrasket, særlig over omfanget. Det er veldig mange feil, sier direktør Jan-Egil Kristiansen i Oslo Ligningskontor til Handelsbladet FK.

De første 57 rapportene i prosjektet forteller om at det er inndratt 88 millioner kroner i inntekter, og at butikkene har holdt tilbake 15,1 millioner i moms og 1,3 millioner i toll. De har også kjøpt inn varer for 26 millioner uten å bokføre dem, og de ansatte har fått 12,4 millioner i lønn utbetalt svart.

- Mørketallene er store, de reelle tallene er garantert mye høyere, sier Kristiansen.''

- Aftenposten Aften.

Det er en grunn til at det er "billig".

Gjest Dyreplageri

Noen mener jo at å kutte pulsåra i badekaret er en meget fin dødsmåte. Dette sagt uten at jeg kjenner til at personer som har valgt ulike dødsmåter har kunnet gi noen systematisk evaluering.

Det er ikke bare blodårene om kuttes, men også spiserør og luftrør. Syns du det høres like skånsomt ut?

Gjest saga blott

''Noen mener jo at å kutte pulsåra i badekaret er en meget fin dødsmåte.''

Det visste jeg ikke. Mente det var bedre å gasse seg ihjel med eksos, da sovner vel man stille inn?

Men å miste mye blod..hm ja man blir vel slapp av det og, og sovner stille inn.

''Og du er naiv nok til å tro at det foregår sånn?''

Du må bare ikke være så naiv å tro at selveste Mullah Sør vil innrømme noe slikt. Nu fossror han nok en gang mens han febrilsk prøver å forsvare resultatene av dagens lettsindige innvandringspolitikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...