Gå til innhold

NHD-andre. Ja, hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest programmet
Skrevet

Psykiateren min skal gå over i en annen jobb snart. Da mister jeg tilbudet mitt. Har gått noen år i behandling så vet jo at jeg burde klare meg selv..

Men jeg synes det er vaskelig å tenke meg en tilværelse uten psykiateren min å "støtte meg til"..

Men er klar over at dette måtte komme en dag.

Har samboer og barn. Har diagnosen bipolar og Posttraumatisk stress disorders.

Noen tips hvordan jeg skal klare å tenke tanken og virkelig klare meg uten behandling? Har så få timer igjen hos behandleren at jeg er usikker på hvor mye jeg får pratet om dette.

Skrevet

Dersom du opplever at du fortsett trenger behandling så kan vedkommende hjelpe deg med å finne en ny men det avhenger selvsagt av hvor du er i prosessen, om dere egentlig tenkte å avslutte om kort tid uansett. Jeg regner med vedkommende ikke kun har deg i behandling, hvor vil de andre klientene bli henvist til.

Gjest programmet
Skrevet

Dersom du opplever at du fortsett trenger behandling så kan vedkommende hjelpe deg med å finne en ny men det avhenger selvsagt av hvor du er i prosessen, om dere egentlig tenkte å avslutte om kort tid uansett. Jeg regner med vedkommende ikke kun har deg i behandling, hvor vil de andre klientene bli henvist til.

Tror hun mener at jeg har fått så mye behandling at det er "nok nå"..

Jeg ser den, samtidig føler jeg meg en smule redd og liten..

Skrevet

Tror hun mener at jeg har fått så mye behandling at det er "nok nå"..

Jeg ser den, samtidig føler jeg meg en smule redd og liten..

Det er normalt, uten at det hjelper deg så mye akkurat nå. Jeg råder deg til å ta dette opp i neste time. Diskuter hva videre med henne. Ikke sett det på vent. Alt som er nytt er som regel ganske skremmende, bruk denne tiden til å legge planer sammen med henne og forberede deg.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Som andre her sier, om du trenger mer behandling tilldeler de en ny behandler. Om de mener du er frisk nok til å klare deg uten, så er det ikke sikkert du får ny behandler. Du få gå godt fram hva du mener, og hvordan formen din er. Ikke hold tilbake noe!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er det du mener du trenger mer oppfølgning på?

Du har to lidelser. Hvis din bipolare lidelse er under kontroll, er det ideelle at du får 2-4 timer hos en psykiater/erfaren assistenlege per år for å diskutere evt medisinjusteringer. Velregulerte bipolare trenger lavterskel tilgang når det er nødvendig. Ellers kan en ofte klare seg med sjeldne telefonsamtaler.

PTSD: Denne lidelsen skal i all hovedsak behandles med psykoterapi. Hvis denne behandlingen ikke er ferdiggjort, kan du søkes til en ekspert på dette, og det kan godt være en annen enn den som steller med din BP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...