Gå til innhold

Typisk bipolar ?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar 3
Skrevet

Er det typisk bipolar å falle helt ut av det normale liv og bare ønsker og sove og sove og ikker orke gjøre noenting. Har det sånn i perioder av et en ukes tid. Så er det i gang igjen.

Skrevet

Akkurat det du beskriver er vel typisk depressivt - ikke bipolare alene som opplever slikt.

Gjest Bipolar 3
Skrevet

Akkurat det du beskriver er vel typisk depressivt - ikke bipolare alene som opplever slikt.

Ok, når man har det sånn i perioder flere ganger i året at man såvidt orker å stå opp av senga og gå på jobb... blir liggende til kl 12, for deretter å se på dr. Phil og ligge å sofaen til kl 15 uten å orke å gjøre noe annet..... finnes det da noen medisiner? Antidepressiva har jeg gått på i årevis og synes jeg bare har blitt slappere av det. Jeg klarer ikke bare å skjerpe meg.. forstår det ikke helt selv.

Skrevet

Ok, når man har det sånn i perioder flere ganger i året at man såvidt orker å stå opp av senga og gå på jobb... blir liggende til kl 12, for deretter å se på dr. Phil og ligge å sofaen til kl 15 uten å orke å gjøre noe annet..... finnes det da noen medisiner? Antidepressiva har jeg gått på i årevis og synes jeg bare har blitt slappere av det. Jeg klarer ikke bare å skjerpe meg.. forstår det ikke helt selv.

Stabil døgnrytme er nok kanskje den beste medisinen..

Skrevet

Ja, det er dette som blant annet skiller den bipolare depresjonen fra den "vanlige" depresjonen. Så det du beskriver er bipolar depresjon.

Skrevet

jeg har bipolar lidelse og jeg sover faktisk bort livet mitt.

Skrevet

Kjenner igjen den ja, veldig opp og ned her da. I perioder kan jeg sove døgnet rundt. Så er jeg plutselig våken i flere dager, eller uker. Kan aldri planlegge noenting, vet aldri hvordan formen er.

Gjest Bipolar 3
Skrevet

jeg har bipolar lidelse og jeg sover faktisk bort livet mitt.

Hjelper det med medisiner da? Er det stemningsstabiliserende man bruker`? Psykologen min snakka om å sette meg på det, men har ikke fått noen diagnose. Jeg også sover bort livet. Kan sove 12 timer i døgnet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hjelper det med medisiner da? Er det stemningsstabiliserende man bruker`? Psykologen min snakka om å sette meg på det, men har ikke fått noen diagnose. Jeg også sover bort livet. Kan sove 12 timer i døgnet.

jeg kan sove 18 timer i døgnet med stemningsstabiliserende

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...