Gå til innhold

Ringe legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg dritt lei av å sitte med telefonen mot øre og bli møtt med opptattsignal time etter time, dag etter dag.

Så hender det en sjelden gang at det ringer, men det ringer og ringer, men ingen tar telefonen. Har vel lest både vg og dagblad før ringingen går over til opptattsignal igjen.

Vel, så går timene, og dagene. Er jeg heldig så klarer jeg å komme i gjennom i løpet at en 3 dagers tid.

Men da må jeg stå på og ringe hele tiden.

Til slutt er man lei av det meste, for ikke å snakke om den varme ekle telefonen som bare tuter i øret.

Til slutt så orker man ikke mer, resignerer og drar ned til legen for å bestille time. Selvfølgelig rekker man ikke det i lunsjpausen på jobben, som sikkert også faller sammen med lunsjpausen hos legen.

Er man frisk og bare trenger en sjekk eller medisiner går turen greit allikevel, stresset men...

Er man syk, så er det langt vanskeligere.

Så står man der endelig, kø, ja det var jammen overraskende.

Lang tid går med til å vente... Endelig kan man få snakke med en på kontoret og få en time, og stresser videre.

Timen ja... haster det... vel... alt i fra 2-4 uker. Hvis ikke. ja nei da er det ledig om et par mnd.

Så går tiden, endelig er timen der. Men må nok beregne hele dagen. For det er mye forsinkelser.

1-2 timer over timen er man inne. 10 min etterpå er man ute, så er det bare å sette seg i kø igjen til laboratoriet.

Trenger god fysisk og psykisk helse til dette!

Skrevet

Jøss. Jeg får som regel svar på telefonen i løpet av 10 min i alle fall, vanligvis tar det kortere tid. Vi kan også bestille time på sms, utrolig praktisk - jeg pleier da å angi dag og tidspunkt som passer best for meg (et par-tre uker frem i tid) og har ennå ikke opplevd ikke å få time på ønsket tidspunkt.

Med mindre det er noe spesielt som har skjedd er legen min forbausende presis, men det kan være litt venting på lab'en ja.

Du har ikke mulighet til å bytte lege?

Skrevet

Nesten så ille var det ved legekontoret jeg går til også. Men så gikk de over til sms, slik at man sender forespørsel om time, fornyelse av resept eller andre spørsmål, så bare sender de sms tilbake (eller ringer hvis de vil spørre om noe).

Nå fungerer det langt bedre.

Hva med å foreslå noe liknende for din lege?

Hvis ikke ville jeg nesten vurdert å bytte til et annet legekontor hvis jeg var deg.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jøss, da hadde jeg byttet lege.

Jeg kan bestille time pr sms, og også på nettet. Kan også bestille resepter på sms.

Ønsker jeg time en spesiell dag, ber jeg om det pr sms ca 2 uker før jeg ønsker timen. Ellers får jeg stort sett time samme dag jeg sender sms.

I tillegg er det sjelden jeg må vente for å komme inn på laboratoriet også.

I tillegg til dette har jeg en utrolig flink og empatisk lege. Som stort sett holder tida, men av og til er han forsinket. Jeg har sittet på venteværelset over 1 time engang vet jeg. I tillegg husker jeg godt en gang pasienten som hadde time etter meg måtte vente lenge på sin time også, for da var det jeg som trengte ekstra tid hos han. Så han tar seg tid til pasientene sine, men det medfører så klart at han er forsinket av og til. Men sjelden så lenge som jeg satt den ene gangen som jeg da satt i over 1 time

Skrevet

Akkurat slik var det på "mitt" legekontor også. Men for et par år siden innførte de en SMS-løsning, og det var en stor lettelse.

Jeg bestiller time og nye resepter på SMS. Legen jobber sent og tidlig viser det seg. Bestiller jeg resept søndag formiddag er den klar (elektronisk) i løpet av ettermiddagen.

Skrevet

Gud jeg er så glad for at jeg har en moderne lege med mail :) og Facebook!

Skrevet

Jøss. Jeg får som regel svar på telefonen i løpet av 10 min i alle fall, vanligvis tar det kortere tid. Vi kan også bestille time på sms, utrolig praktisk - jeg pleier da å angi dag og tidspunkt som passer best for meg (et par-tre uker frem i tid) og har ennå ikke opplevd ikke å få time på ønsket tidspunkt.

Med mindre det er noe spesielt som har skjedd er legen min forbausende presis, men det kan være litt venting på lab'en ja.

Du har ikke mulighet til å bytte lege?

Det er slik over hele fjøla i byen der jeg bor. Dessuten er det umulig å få byttet fastlege. Fult over alt :-(

Håper de snart sparker seg ut av stenalderen og innfører mail og sms. Skal spørre neste gang.

Skrevet

Har vi samme legekontor...? ;)

Skulle ikke forbause meg :-)

Skrevet

Gud jeg er så glad for at jeg har en moderne lege med mail :) og Facebook!

Jeg vil også ha :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...