Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Så hyggelige tanker du har, jeg er helt sikker på folk blir glad for å kunne sette opp en fuglekasse til de små vennene utfor huset.

:-)

Hei

Så hyggelig du er enig.

Ja jeg har selv flere venner her, kjøttemeis, granmeis, dompap, skjærer m.fl, samt mine egne fugler div. arter.

Før jeg begynte til min psykiater hadde jeg få menneskevenner nå har jeg fått flere, blant annet her inne, jeg håper de er bedre og mer til å stole på enn dompapen. Når jeg kommer ut flyr han, blir aldri tam.

Skrevet

Jeg tror de fleste som av ulike grunner ikke kan delta i arbeidslivet som de ønsker, går en del runder med denne typen tanker og følelser.

Både det som går på "Er jeg virkelig så syk? Har jeg virkelig dette problemet? Er det virkelig et så stort problem?" Det er nokså likt enten det dreier seg om fysisk sykdom, psykisk sykdom, skader eller syndrom.

På den ene siden er det bra å ha ambisjoner og ønsker om noe mer. På den andre siden blir det kontraproduktivt om man hele tide fokuserer på det man ikke kan og ikke får gjort, fremfor det man får gjort.

Det man ikke får gjort, får man jo ikke gjort uansett, enten man sørger, skammer seg eller har dårlig samvittighet. Men man frarøver seg selv gleden over det som fungerer og det man faktisk får gjort.

Det er nesten allmennmenneskelig å sammenligne seg med dem som klarer og/eller har ting man selv ikke har. Og så føle seg verdiløs i større eller mindre grad. Men det er ikke særlig nyttig.

Jo mer du klarer å verdsette den du er og det du står for og gjør, jo bedre er det. - Ofte noe som må øves på.

mvh

Hei!

Jobber du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...