Gå til innhold

Jeg trenger syhjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få til en pen søm. Hva er de normale innstillingene? Vet du om noen sider her på nettet hvor man kan få hjelp til å sy eller hente inspirasjon?

Gjest tuudelidei
Skrevet

Og jeg ønsker å lære meg å sy! Tegne, designe, sy. Hvor kan dette læres? Og hvor kjøpe stoff? Beklager manglende svarhjelp angående din etterspurte syhjelp, tjohei :D

Gjest Tatjana
Skrevet

''Hvordan få til en pen søm. Hva er de normale innstillingene?''

Det kommer an på hva du skal sy, hva slags stoff du har. Det er forskjell på tynne lette stoffer og fleece. Du må også regne med å bytte nål etter stoffet. Jo tynnere og finere stoff, jo tynnere nål.

Skal du sy rettsøm, pleier jeg å sette stinglengde mellom 2,5 og 3,5, litt avhengig av hva jeg syr. 3,5 på gardiner. Jeg anbefaler å ofre en liten prøvelapp av stoffet og prøve deg fram til det ser greit ut.

''Vet du om noen sider her på nettet hvor man kan få hjelp til å sy eller hente inspirasjon?''

Hva skal du sy da? Lappetepper? Klær? Gardiner?

Skrevet

Og jeg ønsker å lære meg å sy! Tegne, designe, sy. Hvor kan dette læres? Og hvor kjøpe stoff? Beklager manglende svarhjelp angående din etterspurte syhjelp, tjohei :D

Du kan jo gå på sykurs på friundervisningen f.eks. eller hos private. Stoff får du kjøpt i sybutikker.

Gjest Elextra
Skrevet

''Hvordan få til en pen søm''

Har feil briller på meg og var overbevist om at det stod "hvordan få til en pen sønn" *fnis*

Skrevet

''Hvordan få til en pen søm. Hva er de normale innstillingene?''

Det kommer an på hva du skal sy, hva slags stoff du har. Det er forskjell på tynne lette stoffer og fleece. Du må også regne med å bytte nål etter stoffet. Jo tynnere og finere stoff, jo tynnere nål.

Skal du sy rettsøm, pleier jeg å sette stinglengde mellom 2,5 og 3,5, litt avhengig av hva jeg syr. 3,5 på gardiner. Jeg anbefaler å ofre en liten prøvelapp av stoffet og prøve deg fram til det ser greit ut.

''Vet du om noen sider her på nettet hvor man kan få hjelp til å sy eller hente inspirasjon?''

Hva skal du sy da? Lappetepper? Klær? Gardiner?

Lette ting å sy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...