Gå til innhold

NHD- "Gleder" du deg?

Anbefalte innlegg

Gjest skuffet Hermann
Skrevet

Hvis jeg hadde vært din pasient ( bipolar) og slitt mye med meg selv.. Og hvis jeg fortalte at jeg hadde opplevd siste uke med fremgang og positive ting ville du ha "gledet" deg på mine vegne?

Føler selv at jeg har hatt en fin uke med flere positive elementer og fortalte dette til psykologen min. Virka ikke som hun brydde seg så mye om det..

Er det i det lange løp det teller eller ville du ha gitt meg en liten "klapp på skuldra"?

Skrevet

Du må huske en ting: Terapeuter driter i deg som menneske. Om de sier noe positivt er det påtatt og ikke ærlig ment. De gjør bare jobben sin og får betalt. Noe må de jo leve av de også for å få nedbetalt gjeld, etc.

Skrevet

Du må huske en ting: Terapeuter driter i deg som menneske. Om de sier noe positivt er det påtatt og ikke ærlig ment. De gjør bare jobben sin og får betalt. Noe må de jo leve av de også for å få nedbetalt gjeld, etc.

Hva med sykepleiere og annet helsepersonell; bryr ikke de heller seg om deg som pasient?

Skrevet

Hva med sykepleiere og annet helsepersonell; bryr ikke de heller seg om deg som pasient?

Antakelig ikke.

Skrevet

Jo, det tror jeg. De aller fleste, iallefall :)

Ja, det er nok unntak. Gikk til en psykepleier i flere år, og etter endt terapi begynte vi å treffes privat. Hun er en veldig koselig dame som oppriktig bryr seg. :)

Gjest sangsol
Skrevet

''Virka ikke som hun brydde seg så mye om det..''

Hva mener du med det?

_Sa_ h*n at h*n ikke bryr seg om at du har hatt det fint? Eller er det noe du _tror_ h*n mener?

Hva med å spørre h*n neste gang? Om h*n gleder seg over de fremgang du har?

Ikke tilegne meninger til andre. :-) For alt du vet, så satt h*n og koste seg når h*n hørte du fortelle de positive tingene :-)

Gjest saga blott
Skrevet

Skulle tro de ble fornøyde når det går bra med pasientene, hvis ikke er det rart.

Skrevet

Om en terapeut over hodet ikke bryr seg om sine pasienter, må h*n få det nitrist på jobben. Alt arbeid blir ganske tungt om det over hodet ikke egasjerer.

Derimot kan ikke en behandler engasjere seg i sine pasienters liv som h*n gjør med familie og nære venner. Det ville knekt vedkommende.

En god behandler må ha en fornuftig balanse mellom engasjement og distanse.

mvh

Gjest skuffet Hermann
Skrevet

''Virka ikke som hun brydde seg så mye om det..''

Hva mener du med det?

_Sa_ h*n at h*n ikke bryr seg om at du har hatt det fint? Eller er det noe du _tror_ h*n mener?

Hva med å spørre h*n neste gang? Om h*n gleder seg over de fremgang du har?

Ikke tilegne meninger til andre. :-) For alt du vet, så satt h*n og koste seg når h*n hørte du fortelle de positive tingene :-)

Hun satt bare der og stirret "tomt" og uten mimikk på meg. Kommenterte ingenting det jeg sa.. Derimot hvis jeg har andre negative følelser og tanker er hun snar til å kommentere og be meg kontakte psykiateren for mer medisiner..

Gjest skuffet Hermann
Skrevet

Skulle tro de ble fornøyde når det går bra med pasientene, hvis ikke er det rart.

Trenger ikke applaus akkurat, men et lite nikk og et halvt smil hadde vært hyggelig..

Eller kanskje hun tror jeg er på vei inn i en manisk fase..?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Selvsagt ville jeg gledet meg. Det er jo derfor jeg driver med dette - for at "du" skal få en høyere livskvalitet.

Skrevet

Selvsagt ville jeg gledet meg. Det er jo derfor jeg driver med dette - for at "du" skal få en høyere livskvalitet.

Håper flere tenker som deg :)

Skrevet

Håper flere tenker som deg :)

Det er det. Min psykiater sier bestandig "det gleder meg å høre" når jeg har det bra.

Skrevet

jo, det ville gledet meg og jeg ville gitt uttrykk for det til deg som pasient. Men ofte er det lett å glemme å vise glede og begeistring. Slik er det iallefall i læreryrket, det er så mye å tenke på iløpet av en dag at når elevene gjør noe supert så er det fort gjort å glemme å skryte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...