Gå til innhold

Hvor mange minusgrader hos deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Pingu....brrrr

Ikke allverden kanskje, men dette er vestlandet og minusgradene føles kaldere her ved kysten - sies det ;p Merker det forresten når jeg er hos familie i innlandet, at minusgradene er langt mer overkommelige der. Men minusgrader er minusgrader, eller hva? :)

Her har vi 9-10 minus.

Hvordan takler DU minusgradene?

Vi fyrer på spreng, alle ovner på, og masse klær. Solen skinner (månen nå) og det glitrer så flott overalt. Har nettopp gått natt-tur og prøver å se det positive i kulda, selv om jeg er en frostpinne av dimensjoner. Hva med deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387625-hvor-mange-minusgrader-hos-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

- 11.4 akkurat nå.

Fyrer med ved, har noen varmekabler på, dvs gang nede og yttergang. Guttungen har en liten ovn på. Akkurat i dag har vi hatt ovn på i stua, det er siden vi er alle borte til sent på dag/kveld i dag.

Inne har vi det godt og varmt, god vedovn og ganske åpent hus, så det er varmt. Vi har også brukskjeller, dermed blir det ikke gulvkaldt i stua og kjøkken, heller ikke oppe der vi har soverom og badet vårt. Guttungen sover i kjelleren, men det er er kabler i gang og på badet.

Jeg bruker ullklær. Tynne ullklær og heller flere lag, når jeg skal ut. Og dunkåpe, den er gull verdt! Hansker og lue, sjal, da er jeg ganske godt rustet. Jeg har også foret støvletter, har Sorelsko, men ikke alltid jeg vil bruke dem, men mer penere støvletter. Jeg har foret støvletter med hel også, til de gangene jeg skal fjonge meg i kulda.

Og ikke minst gode ullsokker, det er ett must.

Det er ca. -11 her nå. Inne har jeg på en panelovn som vanlig,men setter på en ekstra-ovn (gulvovn) når jeg kommer hjem fra jobb.

Ull-longs og en tynn ulltrøye under de vanlige klærne. Ute bruker jeg tykke vintersko fra Sorel, ikke spesielt elegante, men ganske varme. Dun-parkasen min er vidunderlig nå, den er som å iføre seg en tykk dundyne! :o)

Aner ikke hvor mange grader det er, men har konstantert at det er kaldt. Inne fyres det mye i peisen (koskos), mammas raggsokker i ull på beina,ulle innerst og varm drikke av og til. Ute er det også ull innerst, dun i jakker og votter og lue på hue. I tillegg gode og varme sko. Snart er det vår :)

Annonse

-7,5 her.

Har varmekabler som står på 20 grader på badet, 14-15 grader i gangen og ca. 15 grader i stua. I tillegg fyrer vi med (gratis) ved når vi er hjemme.

Har på oss vanlig med klær inne (bukse/genser). Skal jeg ut, tar jeg på dunjakke og vinterstøvler (Ecco). Bruker også lue når det er såpass kaldt. Når jeg går tur med pelsdyret bruker jeg varmekjeledress med ullundertøy under.

Gubben tar på en collegegenser over t-skjorta når han skal ut... Og går i klogger (tresko).

Vi sover med åpent vindu uansett temperatur.

I går var det -23.

I dag er det kjempevarmt, bare -11.

Det er bare å fyre, varme opp bilen før man kjører, kle på seg flere lag hvis man skal ut og ha på lue og noe i halsen.

Ikke no' problem med kulde hvis man kler på seg etter forholdene vel? (hvis man da ikke har kuldeastma eller annen sykdom)

Annonse

I dag er det vel - 10 tenker jeg. Inne har vi det godt og varmt. Med gulvvarme, peiskos, panelovner og vifteovner. Minstemann har på seg superundertøy og vanlig tøy (+ dunjakke) når han går på skolen. De to eldste har lange underbukser, vanlig tøy og dunjakker. Jeg har en dunkåpe med fuskepelshette og bare koser meg ute. Og så knirker det så fint når man går!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...