Gå til innhold

NHD. Blir du såret?

Anbefalte innlegg

Gjest stakkars han
Skrevet

Googlet på psykiateren min og fant tidligere pasienter og andre som psykiateren min har hatt ansvar for. ( Overlege på avd.) Som hengte han ut som som et monster og maktmisbruker.

Jeg ble såret på vegne av han. Han er fantastisk dyktig, menneskelig og proffesjonell. Synes da jeg.

Har du opplevd lignende? Blir du såret?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som psykiater må du kunne stole på din egen og kollegers evaluering av ditt eget arbeid.

Samtidig må du bare erkjenne at noen av de pasientene du har hatt vil beskrive deg på denne måten. Dette ligger "hos dem".

Litt på siden:

Uansett hvor god NAV måtte bli, vil de sannsynligvis ligge på bunnen i ulike "brukertilfredshetsundersøkelser". De har en meget stor gruppe bruker som hører til de kronisk misfornøyde.

Skrevet

Som psykiater må du kunne stole på din egen og kollegers evaluering av ditt eget arbeid.

Samtidig må du bare erkjenne at noen av de pasientene du har hatt vil beskrive deg på denne måten. Dette ligger "hos dem".

Litt på siden:

Uansett hvor god NAV måtte bli, vil de sannsynligvis ligge på bunnen i ulike "brukertilfredshetsundersøkelser". De har en meget stor gruppe bruker som hører til de kronisk misfornøyde.

''Uansett hvor god NAV måtte bli, vil de sannsynligvis ligge på bunnen i ulike "brukertilfredshetsundersøkelser". De har en meget stor gruppe bruker som hører til de kronisk misfornøyde.''

Har ikke NAV og leger samme plikt til å høre på klienter/pasienter/kunder som alle andre? Jeg er ikke uenig i denne påstanden du kommer med, men stiller spørsmål ved maktmisbruk og misforståelser i helsevesenet og NAV.

Skrevet

At det er dobbelt så mye sykefravær i psykiatrien som i andre jobber kan vel delvis forklares med at folk mister arbeidslyst av å bli behandla som dritt av folk de forsøker å hjelpe.

Skrevet

Litt på siden:

Blir dere såret over pasienter som dere over lang tid prøver å hjelpe og som regredierer?

Det er en utakknemlig jobb dere har :(

Skrevet

Litt på siden:

Hei!

''Uansett hvor god NAV måtte bli, vil de sannsynligvis ligge på bunnen i ulike "brukertilfredshetsundersøkelser". De har en meget stor gruppe bruker som hører til de kronisk misfornøyde.''

Men det er ikke dette som har vist seg å være problemet for Nav.

De har mange mennesker som nettopp uventet har fått erfaring med nav også slått alarm fordi de blir møtt og behandlet så dårlig.

Det er her du mangler ydmykhet, her som på andre områder!

Men du ser det ikke selv. Ikke noe er mer tiltrekkende enn en mann med selvinnsikt og klokskap, kun det siste har du, min mann ligner deg, derfor kjenner jeg igjen mange av tankene.

Det er ikke sånne holdninger, meninger og tanker som bringer meg eller andre frem, det er heller forståelse, tilrettelegging, fleksibilitet og masse varme og vennlighet!

Skrevet

Hei!

De har mange mennesker som nettopp uventet har fått erfaring med nav også slått alarm fordi de blir møtt og behandlet så dårlig.

Men du ser det ikke selv. Ikke noe er mer tiltrekkende enn en mann med selvinnsikt og klokskap, kun det siste har du, min mann ligner deg, derfor kjenner jeg igjen mange av tankene.

Det er ikke sånne holdninger, meninger og tanker som bringer meg eller andre frem, det er heller forståelse, tilrettelegging, fleksibilitet og masse varme og vennlighet!

''Det er ikke sånne holdninger, meninger og tanker som bringer meg eller andre frem''

Har det ikke noe med hvordan vi velger å tolke han?

Det gjelder for så vidt ikke bare han, men også andre.

Jeg for min del tenker at det ligger mye av dette i mellom linjene i det han skriver, og jeg tror det er derfor jeg har lært så mye av han på dette forumet - han bringer ting frem på en måte som får i hvertfall meg til å tenke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

''Men det er ikke dette som har vist seg å være problemet for Nav. De har mange mennesker som nettopp uventet har fått erfaring med nav også slått alarm fordi de blir møtt og behandlet så dårlig.''

Selvsagt er det slik. Du har helt rett.

Derimot mangler du evnen til å se at jeg også ser dette selv om jeg ikke skriver det i innlegget mitt.

Det jeg skriver er at "Selv om NAV......." objektivt sett skulle bli helt utmerket på kundeservice (hvilket de ikke er), vil de likevel komme til å skåre meget dårlig hos en rekke av sine brukere, og at årsaken til dette ikke ligger hos NAV, men hos brukeren.

Skrevet

''Det er ikke sånne holdninger, meninger og tanker som bringer meg eller andre frem''

Har det ikke noe med hvordan vi velger å tolke han?

Det gjelder for så vidt ikke bare han, men også andre.

Jeg for min del tenker at det ligger mye av dette i mellom linjene i det han skriver, og jeg tror det er derfor jeg har lært så mye av han på dette forumet - han bringer ting frem på en måte som får i hvertfall meg til å tenke.

Hei!

Jo du har nok rett :-)

Det komiske er at min manns tanker er kommet så tydelig frem gjennom det nhd skriver. Det han sier til meg her hjemme, stemmer med det nhd skriver her inne, ja det har vært lærererikt.

Selv er jeg kommet klokere ut av det, det har de rett i, men bastantheten, ufleksibiliteten, den har vært tankevekkende for meg. Jeg møter den stadig oftere for tiden, i min kamp for å få hjelp for et av mine barn i den asperger-uvennlige gruppeskoleprosjektet. :-)

Sunn fornuft viker for rigiditet og stolthet, av det lærer jeg hvordan jeg ikke vil være og hvordan jeg vil være. Jeg har vært fundamentalistisk, jeg ønsker å være raus.

Hardhet kan føre meg frem, jeg tviler på at det virker like godt på andre, det er en erfaring jeg har trukket av tekster lest her inne på dol (altså en følelse og ikke noe jeg vet )

:-)

Skrevet

''Men det er ikke dette som har vist seg å være problemet for Nav. De har mange mennesker som nettopp uventet har fått erfaring med nav også slått alarm fordi de blir møtt og behandlet så dårlig.''

Derimot mangler du evnen til å se at jeg også ser dette selv om jeg ikke skriver det i innlegget mitt.

Det jeg skriver er at "Selv om NAV......." objektivt sett skulle bli helt utmerket på kundeservice (hvilket de ikke er), vil de likevel komme til å skåre meget dårlig hos en rekke av sine brukere, og at årsaken til dette ikke ligger hos NAV, men hos brukeren.

Hei!

Okey, da manglet jeg den evnen, jeg mangler den ikke nå.

Beklager at jeg tenkte så firkantet igjen.

Takk for opplysningen, det var hyggelig.

Likevel er du er 20 år eldre kopi av min mann, det morer meg, jeg elsker min mann selv om han er umulig, stolt og innrømmelser sitter skikkelig fast. Det er jeg som har asperger syndrom som må innrette meg og jeg trodde det burde være omvendt. Jeg hadde i vertfall håpet det.

Jeg mener det ikke dårlig å skrive dette, heng det bare på asperger-humor-knaggen.

Takk for oppklaringen.

Skrevet

''Derimot mangler du evnen til å se at jeg også ser dette selv om jeg ikke skriver det i innlegget mitt.''

Er dette et eks på en nyanse?

*Vil så gjerne lære*

Skrevet

Hei!

Det komiske er at min manns tanker er kommet så tydelig frem gjennom det nhd skriver. Det han sier til meg her hjemme, stemmer med det nhd skriver her inne, ja det har vært lærererikt.

Selv er jeg kommet klokere ut av det, det har de rett i, men bastantheten, ufleksibiliteten, den har vært tankevekkende for meg. Jeg møter den stadig oftere for tiden, i min kamp for å få hjelp for et av mine barn i den asperger-uvennlige gruppeskoleprosjektet. :-)

Sunn fornuft viker for rigiditet og stolthet, av det lærer jeg hvordan jeg ikke vil være og hvordan jeg vil være. Jeg har vært fundamentalistisk, jeg ønsker å være raus.

Hardhet kan føre meg frem, jeg tviler på at det virker like godt på andre, det er en erfaring jeg har trukket av tekster lest her inne på dol (altså en følelse og ikke noe jeg vet )

:)

Skrevet

Hei!

Du må ikke generalisere dette til å gjelde alle. Personlig foretrekker jeg stilen til NHD framfor dikking og dulling.

Skrevet

Du må ikke generalisere dette til å gjelde alle. Personlig foretrekker jeg stilen til NHD framfor dikking og dulling.

Det var akkurat det jeg også tenkte - du formidlet det mye bedre enn meg :)

Skrevet

Hei!

Jeg generaliserte ikke!

Jeg mente dette om nhd.

samt min mann, nhd er svært utypisk andre psykiatere jeg har møtt, jeg har ikke møtt mange da, kun 5 stk

1 på Nic Waal da jeg var 6 år.

Den andre på SSBU da jeg var 11/ 12 år

Den tredje og fjerde på voksnehabiliteingen da jeg var i 30 årene.

Den femte i 15-20 minutter for 2 år siden ca (derfor kjenner jeg ikke vedkommende, men var veldig hyggelig mot meg, ble et øyeblikk redd jeg skulle få en klem)

Jeg liker nhd , tror jeg liker for er veldig lik min mann, så det er noe jeg kjenner igjen, men vanskelig å skrive med sikkerhet hva det er, bare en holdning.

Skrevet

Hei!

Jeg generaliserte ikke!

Jeg mente dette om nhd.

samt min mann, nhd er svært utypisk andre psykiatere jeg har møtt, jeg har ikke møtt mange da, kun 5 stk

1 på Nic Waal da jeg var 6 år.

Den andre på SSBU da jeg var 11/ 12 år

Den tredje og fjerde på voksnehabiliteingen da jeg var i 30 årene.

Den femte i 15-20 minutter for 2 år siden ca (derfor kjenner jeg ikke vedkommende, men var veldig hyggelig mot meg, ble et øyeblikk redd jeg skulle få en klem)

Jeg liker nhd , tror jeg liker for er veldig lik min mann, så det er noe jeg kjenner igjen, men vanskelig å skrive med sikkerhet hva det er, bare en holdning.

Ja, jeg skjønner at du mener dette om NHD. Alle andre mener likevel ikke det samme :-)

Skrevet

Hei!

Husk at det sikkert er forskjell på menn og damer også da... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...