Gå til innhold

Medavhengighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen hjertelig takk dere to som har fulgt meg denne kvelden. Det er jeg takknemlig for.

Skrevet

Ja. Det kribler i meg av glede ved å tenke på at jeg skal bli kvitt ham. Min far støtter meg. Han har sagt at jeg kan ringe ham istede for ex. Jeg ringte til ham 3 ganger i kveld. Han har hjulpet min ex mye uten at det har gitt noen resultater.

Men min ex er en god samtalepartner når han er i det hjørnet. Han har hjulpet meg mye med mine psykiske problemer. Han sier at det veier opp for alt jeg gjør for ham.

Når du nå skal jobbe for å komme deg vekk frs han

, vil jeg på det sterkeste anbefale deg at du fokuserer på de dårlige sidene hsns og ikke de positive - og IKKE se deg tilbake.

Skrevet

Når du nå skal jobbe for å komme deg vekk frs han

, vil jeg på det sterkeste anbefale deg at du fokuserer på de dårlige sidene hsns og ikke de positive - og IKKE se deg tilbake.

Hmm. Ikke se meg tilbake. Se fremover. For en god fremtid jeg kan få! Uten å slepe på ham. Uten å være tjenerinnen hans. Se meg om etter en stabil kar.

Skrevet

Hmm. Ikke se meg tilbake. Se fremover. For en god fremtid jeg kan få! Uten å slepe på ham. Uten å være tjenerinnen hans. Se meg om etter en stabil kar.

Det og :)

Men nå tenkte jeg på at du ikke må se deg tilbake for å bli "fanget" av han på nytt.

Skrevet

Det og :)

Men nå tenkte jeg på at du ikke må se deg tilbake for å bli "fanget" av han på nytt.

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Hodet er på en måte stengt. Får tygge på det.

Skrevet

Tusen takk! Nå er jeg på grensen til glad :-) Dette skal jeg klare. Han fortjener ikke meg. Han er dessuten sjalu. Jeg går på treningssenter og han er redd for at jeg skal få tilbake den kroppen jeg engang hadde for da blir jeg attraktiv.

Det hører også med til historien at jeg kjører han til polet slik at han kan få kjøpe whiskeyen sin. Han hadde fint klart å gjøre det selv all den tid han klarer å dra på andre siden av byen for å kjøpe hasj, men jeg stiller opp. Av og til skulle jeg ønske at han døde.

''Det hører også med til historien at jeg kjører han til polet slik at han kan få kjøpe whiskeyen sin.''

Med andre ord så er du med på å opprettholde alkoholmisbruket hans? (eller husker jeg feil nå?) Gi ham klar beskjed om at du ikke er interessert i det lenger og at han heretter må sørge for å komme seg på polet selv dersom det er så viktig for ham.

Skrevet

Takk for tipset! Jeg har funnet frem en krukke og skrevet den første lappen. Dette skal jeg gjennomføre.

''Jeg har funnet frem en krukke og skrevet den første lappen. Dette skal jeg gjennomføre.''

Så bra! Og bruk oss her på dol i denne prosessen om nødvendig - vi heier på deg vet du! :o)

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Hodet er på en måte stengt. Får tygge på det.

Jeg får ikke til å forklare det :)

Skrevet

''Det hører også med til historien at jeg kjører han til polet slik at han kan få kjøpe whiskeyen sin.''

Med andre ord så er du med på å opprettholde alkoholmisbruket hans? (eller husker jeg feil nå?) Gi ham klar beskjed om at du ikke er interessert i det lenger og at han heretter må sørge for å komme seg på polet selv dersom det er så viktig for ham.

Ja, jeg er med på å opprettholde hans alkoholforbruk. Med dårlig samvittighet. Jeg har sagt til ham at jeg føler at dette er feil, men han blåser bare av det. "Dette er mitt valg", sier han. Og jeg kjører avgårde selv om det irriterer meg. Han bruker mye penger på dette som han kunne brukt på barna sine. Han har aldri betalt bidrag.

Hva er det jeg ser i ham? En god samtalepartner når han er i form til det. Han kan få meg opp når jeg strever. Men når jeg er nede i den dypeste avgrunn hjelper ingen samtale. Da står jeg alene med medisinene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...