Gå til innhold

For tidlig å pensjonere seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis økonomien er grei, så høres det ut som en fin ting å pensjonere seg mens en fremdeles er frisk.

Samtidig så er det jo mange som fortsatt ønsker å jobbe, tjene mer penger og dermed få høyere pensjon, og også være med og betale skatt i noen år til.

Aner ikke hva jeg vil tenke når den tida kommer. Tror nok kanskje at jeg heller mot å pensjonere meg rundt 65 og nyte pernsjonstida sammen med familie og venner :-)

Men det er rart å tenke på meg selv som pensjonist ;-)

Samfunnsøkonomisk er det tidlig å pensjonere seg som 63-åring, i framtida ser de for seg at vi jobber til vi er 70 ser det ut til.

For den enkelte må man jo bare vurdere hvordan det passer inn i ens eget liv, orker man noen år til, kanskje redusere stillingsstørrelse, er det fremdeles givende å jobbe etc.

Annonse

Jeg synes det er tidlig å pensjonere seg i 63-års alderen, men det kommer vel mye an på livssituasjonen. Gjennomsnittsalderen på de jeg for tiden jobber med er ca 63. (En yngre er sykemeldt, og vi har en gammel, men dyktig vikar.) Bedriften jeg jobber i har en gunstig ordning for seniorer (fri en dag i uken med full lønn), men de eldre som har jobbet her bare noen få år har dårligere vilkår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...