Gå til innhold

Mistillit i forhold, hvordan skal vi komme oss videre?

Anbefalte innlegg

Gjest Bedratt det gjør vondt
Skrevet

Sist min mann var borte en langhelg, fikk jeg ikke en eneste melding fra ham. Jeg husker jeg syntes det var litt stusselig. Normalt får jeg en melding eller to (i løpert av hele fraværet). Men at han skulle være utro eller ikke bry seg om meg, nei den tanken streifet meg ikke.

''Sist min mann var borte en langhelg, fikk jeg ikke en eneste melding fra ham. Jeg husker jeg syntes det var litt stusselig. Normalt får jeg en melding eller to (i løpert av hele fraværet). Men at han skulle være utro eller ikke bry seg om meg, nei den tanken streifet meg ikke.

''

Det har ingenting med om det streifer deg eller ikke. I 70 prosent av alle langvarige parforhold er det utroskap. Det er så vanlig at når man kommer til familierådgivning gjesper terepauten og tenker nå igjen....

Skrevet

Skjerp deg, mann! Hadde du vært min samboer og oppført deg sånn som dette, så hadde jeg hevet deg på hodet og ræva ut og begynt letingen etter noen som fortjener å være kjæresten min. Du har inngått et samboerskap, ingen osmose!

Det er svært, svært langt mellom de damene som lar seg sjarmere av en mann som oppleves som en klamp rundt foten. Det er enda flere som orker å bli i et forhold med noen. NHD sa en gang noe sånt som at for å ha det bra i et forhold, må man sørge for at samværet er en så positiv opplevelse for partneren at de ikke vil være deg for uten. Du sier at alle kjærestene dine tidligere har vært utro mot deg. Har du noen gang reflektert over at det kan være noe i din oppførsel som gjør at de er det? Å leve med en mann som oppfører seg slik, vil være som å helle vann på bålet for et kjærlighetsforhold, og det forundrer meg ikke at noen kan finne på å søke mot andre i ren frustrasjon.

Du ser ikke skogen for bare trær. Skal samboerskapet fungere, så må du slutte å tolke alt i verste mening, la dama få lov til å ha frihet og sørge for å skape stunder sammen med henne som hun trakter etter. Når jeg drar bort fra min partner, så får han en eller to meldinger i døgnet med beskjed om at alt er bra. Det kunne ikke ramle ham inn å kreve noe mer.

Å klage over at en dame vil fiffe seg opp med nye klær etter å ha gått ned i vekt, er også skivebom

Jeg tror at du har litt å bevise for denne dama. Lykke til!

''Å klage over at en dame vil fiffe seg opp med nye klær etter å ha gått ned i vekt, er også skivebom''

Dette er faktisk et av tegnene på utroskap, selv om det ikke behøver å være det.

''•Mindre interesse. Man kan oppleve at den generelle oppmerksomheten og interessen i partnerens ve og vel blir mindre.

•Mindre eller ingen sex. Hvis deres seksuelle kontakt brått endrer seg kan det være grunn til å spørre seg selv hvorfor. Det kan også være like mye kvantitet, men parten med mistanken opplever at initativet til partneren forsvinner.

•Opptatt av utseende. Om din partner blir mye mer opptatt av sitt eget useende på kort tid kan dette være noe som skaper mistanke.

•Utilgjengelighet. Hvis partneren din plutselig blir mer utilgjengelig i at han eller hun ikke svarer på telefonen som før når du ringer, eller at telefonen som alltid lå på stuebordet, nå blir gjemt hver gang du kommer hjem, kan det være noe eller noen som blir gjemt for deg. På mitt kontor opplever jeg til tider at utroskap har blitt avslørt på uforsiktig bruk av facebook.

''

http://www.psykologibloggen.no/?p=2929

Jeg mener ikke at damen til trådstarter er utro, men tatt ibetrakning hans tidligere erfaring er det kanskje ikke så rart at han begynte å bli nervøs.

Gjest Hulderen
Skrevet

''Sist min mann var borte en langhelg, fikk jeg ikke en eneste melding fra ham. Jeg husker jeg syntes det var litt stusselig. Normalt får jeg en melding eller to (i løpert av hele fraværet). Men at han skulle være utro eller ikke bry seg om meg, nei den tanken streifet meg ikke.

''

Det har ingenting med om det streifer deg eller ikke. I 70 prosent av alle langvarige parforhold er det utroskap. Det er så vanlig at når man kommer til familierådgivning gjesper terepauten og tenker nå igjen....

70%? Hvor har du det fra? Sist jeg hørte statistikk om utroskap på radioen, så var det bare 30% som en eller flere ganger hadde vært uto. Noe som betyr at 70% aldri noensinne er utro.

Skrevet

''

Det er jo slike tanker og holdninger som gjør at enkelte er uutholdelige å være sammen med! Skal man gå rundt å mistenke kjæresten for å være utro, så bør man strengt tatt ikke være sammen. Klart man ikke trenger å være naiv, men å gå rundt med mistanker om både det ene og det andre skaper iallefall IKKE et godt forhold...

Skrevet

Det er jo slike tanker og holdninger som gjør at enkelte er uutholdelige å være sammen med! Skal man gå rundt å mistenke kjæresten for å være utro, så bør man strengt tatt ikke være sammen. Klart man ikke trenger å være naiv, men å gå rundt med mistanker om både det ene og det andre skaper iallefall IKKE et godt forhold...

''Det er jo slike tanker og holdninger som gjør at enkelte er uutholdelige å være sammen med! Skal man gå rundt å mistenke kjæresten for å være utro, så bør man strengt tatt ikke være sammen. Klart man ikke trenger å være naiv, men å gå rundt med mistanker om både det ene og det andre skaper iallefall IKKE et godt forhold...

''

Jeg er enig med deg i det. Nei, jeg gjorde ikke det. Ble bedratt grovt av min mann, og han kom hjem med mer enn en kjønnssykdom for å si det sånn. Det er dessverre sånn at det florerer med utroskap i dag.

Skrevet

70%? Hvor har du det fra? Sist jeg hørte statistikk om utroskap på radioen, så var det bare 30% som en eller flere ganger hadde vært uto. Noe som betyr at 70% aldri noensinne er utro.

I 70 % av langvarige forhold har en eller begge av partene vært utro.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/07/465453.html

Skrevet

''Det er jo slike tanker og holdninger som gjør at enkelte er uutholdelige å være sammen med! Skal man gå rundt å mistenke kjæresten for å være utro, så bør man strengt tatt ikke være sammen. Klart man ikke trenger å være naiv, men å gå rundt med mistanker om både det ene og det andre skaper iallefall IKKE et godt forhold...

''

Jeg er enig med deg i det. Nei, jeg gjorde ikke det. Ble bedratt grovt av min mann, og han kom hjem med mer enn en kjønnssykdom for å si det sånn. Det er dessverre sånn at det florerer med utroskap i dag.

Det er selvsagt helt forferdelig for den som blir bedratt, men man kan ikke gjøre annet enn å stole på den man valgte til kjæreste - noe annet ville vært uholdbart i lengden. Dernest må man bare håpe på at utroskap ikke skjer.

Det er visstnok større sjanse for at partneren er trofast enn at h*n er utro (hvor du har 70% utroskap fra aner jeg ikke), så da får man håpe man valgte den rette:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...