Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal du kjøre ham? Og hvorfor skal du klippe ham? Han er da ikke ditt ansvar?? Har han ingen mor/far/søsken som kan ta ansvar for ham?

Jeg fatter ikke at du gidder!

Han tør ikke gå til frisøren. Sosial angst. Han kommer seg ikke til legen hvis ikke jeg kjører ham og nå VIL jeg at han skal få hensvisning til psykiater på dps og at han får resept på medisiner.

Men jeg skjønner hva du mener. Dette gir ingen glede for meg. Bare stress.

Skrevet

Han tør ikke gå til frisøren. Sosial angst. Han kommer seg ikke til legen hvis ikke jeg kjører ham og nå VIL jeg at han skal få hensvisning til psykiater på dps og at han får resept på medisiner.

Du gir han ikke sjansen til å ta ansvar for sitt eget liv... Du vil sikre deg at han ikke går til grunne og føler det er ditt ansvar å sørge for at det ikke gjør det?

Skrevet

Men hva når han ikke klarer å komme seg til legen? Jeg hadde et lønnlig håp om at han skulle bli frisk og komme seg opp fra sofaen hvor han ligger hele dagen. Men det er vel bare en illusjon. Jeg vet ikke om han vil bli frisk engang. Han sier at han ønsker permisjon fra hele livet.

Nå har han nettopp ringt meg. Han skal ringe meg i morgen kl 10 og komme over halv elleve slik at jeg får klippet ham før jeg kjører ham til legen. Han ber meg om å vente på ham slik at han slipper å gå hjem. Men jeg har en viktig avtale og må bare dra hvis det lakker og lir.

Hva så om han ikke kommer seg til legen? Det er ikke ditt ansvar. La han ordne opp selv. Du er ikke hans sjåfør, vaskehjelp, frisør, bank, familie, venn, kone, støttekontakt, verge, tjener, medisinskaffer, lege og gudene vet hva ellers du gjør for ham. Du kan kutte ALL kontakt, og du kan gjøre det i dag.

Du har intet ansvar. Nada. Null. Tvert i mot, du hjelper ham ikke med all det du gjør, han blir ikke bedre av det. Han blir sikkert ikke bedre av at du slutter heller, men det er ikke ditt ansvar. Du bør ikke bry deg et sekund om han kommer seg til legen eller ikke, og om hva han trenger, hvilken hjelp han får eller ikke får, hvordan kjøleskapet hans ser ut eller om han ligger på sofaen eller ikke. Det er ikke ditt ansvar, og ikke din sak.

Skrevet

Det er uansett hans problem, og han tar ikke tak i noe som helst dersom du fortsetter å sy puter under armene hans. Et annet viktig poeng er at dere har felles barn (såvidt jeg har skjønt?) - og at barna ser at mor gjør alt for far, og at han styrer henne. Ønsker du at dine sønner/døtre skal tro at det er slik det skal være i et forhold? På tide du stopper dette!

Lykke til :)

Skrevet

Det er uansett hans problem, og han tar ikke tak i noe som helst dersom du fortsetter å sy puter under armene hans. Et annet viktig poeng er at dere har felles barn (såvidt jeg har skjønt?) - og at barna ser at mor gjør alt for far, og at han styrer henne. Ønsker du at dine sønner/døtre skal tro at det er slik det skal være i et forhold? På tide du stopper dette!

Lykke til :)

Jeg har tre sønner. Hva er det jeg signaliserer til dem? Herregud! Den mellomste sa til meg for noen år siden at han håpet jeg fant noen som jeg kunne dele følelsene mine med...

Skrevet

Jeg har tre sønner. Hva er det jeg signaliserer til dem? Herregud! Den mellomste sa til meg for noen år siden at han håpet jeg fant noen som jeg kunne dele følelsene mine med...

''Jeg har tre sønner. Hva er det jeg signaliserer til dem? Herregud!''

Nettopp. Du lærer dem at det er helt greit at en mann ligger på sofaen og ringer til eks-kona si når han trenger noe. Og at hun da selvfølgelig skal stille opp for ham så fort hun kan.

Tenk litt over hvilke signaler du vil gi til ungene dine, hvordan vil du at de skal behandle sine kommende partnere...?

Skrevet

Klokt sagt av sønnen din... Han ønsker kanskje du skal finne en som er deg likeverdig - ikke en du leker "mamma" for...

Jeg tenker at sønnene dine, i verste fall, kan vokse opp i troen på at de skal finne en kvinne som skal "ta seg av" dem - og ikke en likeverdig kvinne. Uansett skal du ikke tro at det er automatikk i dette, men greit å ha det i bakhodet. Det er viktig for alle barn å se at mor/far er modige nok til å stå opp for seg selv og ikke lar seg behandle som dritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...