Gå til innhold

Fra langrennsbukse til -jakke :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se etter en jakke med litt for, så blir det varmt nok. Du regulerer varmen med heller å ha på flere lag under, og så kan du ønske deg en vest til å ha over. Hette trenger du ikke, det er godt nok med lue og en eller to buffer, gjerne i ull.

Jeg har en Bjørn Dæhlie-jakke og en Trimtex-jakke, begge er gode, men Trimtex-jakken puster bedre og har bedre passform til meg. Swix-jakkene er også fine, synes jeg.

Trimtex skal jeg sjekke ut - ikke hørt om de før:)

Takk:)

Skrevet

Når du holder litt tempo er de der supre. Enig med Elextra i at den viktigste egenskapen ikke er varme, men vindmotstand og pusteegenskap. Jeg ønsker ikke hette (bruker buff) men må ha gode lommer til bilnøkler, kort og iPhone sånn at de ikke gnager mens jeg går ;p

Jeg innser at jeg er gruelig bekymra for å fryse :P

Skrevet

Jeg har en svært lett Hagløfs jakke (med hette!), som jeg for tiden er enda mer glad i enn min craft skijakke. Men den var dyr - tror den kostet ca 2000-2500,-.

Dersom du primært skal gå ganske korte turer - og ikke i ekstrem kulde+vind - så ville jeg valgt en eller annen jakke fra swix, dæhlie eller craft. Sjekk hva som finnes på tilbud akkurat nå :-)

Takk for tips :) Blir neppe lange skiturer på meg, og da kan jeg bruke Bergansjakka mi...

Skrevet

Nja, jeg har også anorakkbukse eller hva jeg skal kalle det.

Ok;)

Skrevet

Jeg innser at jeg er gruelig bekymra for å fryse :P

Det er jeg og, hater å fryse - og lettfrossen er jeg og :) Skal jeg på en tur som innebærer å stoppe, sitte ute, leke i snøen etc tar jeg på anorakk og tykkere bukse, men skal jeg gå en kjappere treningstur blir jeg bare hemmet av for varmt tøy. Da er dette - med Kari Traa under - ypperlig for meg iallefall :)

Skrevet

Det er jeg og, hater å fryse - og lettfrossen er jeg og :) Skal jeg på en tur som innebærer å stoppe, sitte ute, leke i snøen etc tar jeg på anorakk og tykkere bukse, men skal jeg gå en kjappere treningstur blir jeg bare hemmet av for varmt tøy. Da er dette - med Kari Traa under - ypperlig for meg iallefall :)

Kari Traa har jeg, så den er grei ;)

Jeg fryser også lett - og haaater det!!

Gjest Elextra
Skrevet

Sammen med Bjørn Dæhlie-buksa? Ser ikke det cårny ut? Ikke det at jeg går på ski først og fremst for å se bra ut, men :P

''Sammen med Bjørn Dæhlie-buksa?''

Hvis jeg går i høyfjellet bruker jeg enten type Dæhlie-bukse, og har vindtett bukse i sekken, eller jeg bruker vindtett bukse på turen. F.eks. har jeg en Bergans Breheimen, som er veldig god, men som blir for tett om jeg skal gå meg svett.

Elsker min 35 år gamle(!!) Bergans fjellannorakk! Vindtett og puster godt som noe Gore-Tex.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis jeg går i høyfjellet bruker jeg enten type Dæhlie-bukse, og har vindtett bukse i sekken, eller jeg bruker vindtett bukse på turen. F.eks. har jeg en Bergans Breheimen, som er veldig god, men som blir for tett om jeg skal gå meg svett.

Elsker min 35 år gamle(!!) Bergans fjellannorakk! Vindtett og puster godt som noe Gore-Tex.

''Elsker min 35 år gamle(!!) Bergans fjellannorakk!''

Er vel kanskje Norrøna, når jeg tenker meg om.... i den grad det betyr noe ;).

Skrevet

''Elsker min 35 år gamle(!!) Bergans fjellannorakk! Vindtett og puster godt som noe Gore-Tex.''

Jeg har kjærestens gamle som han brukte da han var aktiv i Ruadekrossen for snart 30 år siden. :o) Forsåvidt grei nok, men den begynner nok å ha utspilt sin rolle kjenner jeg, ønsker meg noe finere og mer praktisk egentlig så den har ikke vært så mye i bruk de siste par årene.

Skrevet

''Elsker min 35 år gamle(!!) Bergans fjellannorakk! Vindtett og puster godt som noe Gore-Tex.''

Jeg har kjærestens gamle som han brukte da han var aktiv i Ruadekrossen for snart 30 år siden. :o) Forsåvidt grei nok, men den begynner nok å ha utspilt sin rolle kjenner jeg, ønsker meg noe finere og mer praktisk egentlig så den har ikke vært så mye i bruk de siste par årene.

Ruadekrossen da gitt... Raudekrossen kanskje, evt. Røde Kors.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har kjærestens gamle som han brukte da han var aktiv i Ruadekrossen for snart 30 år siden. :o) Forsåvidt grei nok, men den begynner nok å ha utspilt sin rolle kjenner jeg, ønsker meg noe finere og mer praktisk egentlig så den har ikke vært så mye i bruk de siste par årene.

'''

Jeg ville ikke byttet bort min i en ny, tror ikke de lager så godt bomullsstoff lenger.

Skrevet

''Jeg har kjærestens gamle som han brukte da han var aktiv i Ruadekrossen for snart 30 år siden. :o) Forsåvidt grei nok, men den begynner nok å ha utspilt sin rolle kjenner jeg, ønsker meg noe finere og mer praktisk egentlig så den har ikke vært så mye i bruk de siste par årene.

'''

Jeg ville ikke byttet bort min i en ny, tror ikke de lager så godt bomullsstoff lenger.

''Jeg ville ikke byttet bort min i en ny, tror ikke de lager så godt bomullsstoff lenger.''

Det blir ikke anorakk, men jakke i så fall. Mer praktisk med jakke, både når den skal av og på og når man blir varm og trenger å lufte litt. Med stormklaff foran glidelåsen trekker det ikke inn heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...