Gå til innhold

Tollavgift på dette?

Gjest urutinert, med eller uten flaks?

Anbefalte innlegg

Gjest urutinert, med eller uten flaks?

Jeg har kjøpt sko fra England.

Goods value £ 19.40 (under 200 kr!), VAT £ 2.50, Post and Packing £ 12.50.

Spørsmål: hvordan beregnes importen? Med eller uten den engelske momsen?

Jeg lurer fært på om jeg får ei regning på forenklet toll + moms på dette?

Pakken er åpnet for kontroll, og alle papirer er sikkert nøye sjekket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387698-tollavgift-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du skal ikke betale hverken toll eller moms. Totalen du har betalt inkludert vat er 196,31 nok.

Vat trekkes ikke fra, men du er jo under 200 selv med vat. Så forutsatt att det ikke er toll på sko(tror ikke det), så skal du ikke betale noe mer. Frakt og forpakning er ikke mva pliktig.

Du skal ikke betale engelsk moms når pakken sendes ut av landet.

Du skal ikke betale norske avgifter når verdien av selve varen er under NOK 200,-.

Det forutsetter at leverandøren spesifiserer varens verdi korrekt (Og ikke blander i f.eks. porto.) Her er åpenbart alt i orden siden du har mottatt pakken.

Må du betale norsk mva, legger posten ut beløpet og sender pakken i oppkrav til deg. De skal selvsagt ha et utleggsgebyr som fort dobler prisen på en vare rett over 200,-

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...