Gå til innhold

Schizofreni og røyking.

Anbefalte innlegg

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Har jo lest litt om schizofreni på nettet, og mange ganger nevnes det att schizofrene ofte er storrøykere. Og att det er veldig få schizofrene som ikke røyker.

Hva kommer dette av?

Selv sluttet jeg på nyttårsaften, og har klart meg med snus siden.

Er nikotin gunstig for schizofrene?

Skrevet

Jeg har hørt det samme om de som sliter med depresjonproblematikk, kanskje helst de bipolare.

Jeg tror at det er stoffer i en sigarett som kan virke positivt inn på psyken, men det kan vi såklart ikke snakke høyt om.

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Jeg har hørt det samme om de som sliter med depresjonproblematikk, kanskje helst de bipolare.

Jeg tror at det er stoffer i en sigarett som kan virke positivt inn på psyken, men det kan vi såklart ikke snakke høyt om.

Ja, kanskje nikotin er heldig for psyken. Men ikke for fysikken, hehe, jeg har gått ned 10 tall på blodtrykk, og løper opp trappa som jeg før skydde som pesten :) etter att jeg sluttet.

Skrevet

Ja, kanskje nikotin er heldig for psyken. Men ikke for fysikken, hehe, jeg har gått ned 10 tall på blodtrykk, og løper opp trappa som jeg før skydde som pesten :) etter att jeg sluttet.

Så bra for deg! Ja, den fysiske helsa kan bli mye bedre hos mange, men den psykiske kan bli dårligere hos noen.

Det er min påstand siden jeg tre ganger har forsøkt å slutte. Alle gangene endte det med kraftig ustabilitet, depressivitet med selvmordstanker/følelser. Jeg er bipolar.

Neste gang jeg skal prøve å slutte, bør jeg være innlagt på psykehus. Det mener jeg seriøst, for makan til dårlig jeg ble! Var jo nummeret før jeg gjorde en handling som kunne ført til døden.

Gjest Bipolar 3
Skrevet

Så bra for deg! Ja, den fysiske helsa kan bli mye bedre hos mange, men den psykiske kan bli dårligere hos noen.

Det er min påstand siden jeg tre ganger har forsøkt å slutte. Alle gangene endte det med kraftig ustabilitet, depressivitet med selvmordstanker/følelser. Jeg er bipolar.

Neste gang jeg skal prøve å slutte, bør jeg være innlagt på psykehus. Det mener jeg seriøst, for makan til dårlig jeg ble! Var jo nummeret før jeg gjorde en handling som kunne ført til døden.

Jeg har også STORE problemer med å slutte å røyke.... har vel aldri prøvd..... vet bare at jeg ble helt gal hvis jeg ikke har røyk.. klarer ikke la være å røyke på jobben selv om det er fortubft å røyke i arb.tiden og jeg har fått "prikk" i boka for det.... driter i det... er helt avhengig

Hvorfor klarer ikke jeg når jeg så mange andre rundt meg klarer det? verden hadde rast sammen uten den røyken. Og det blir bare verre og verre....

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Ja, det er ikke lett å slutte. Jeg har utsatt og utsatt det, men jeg trappet ned til noen få røyk om dagen de siste par årene. Nå var det lett. Men etter noen dager begynte jeg å snuse litt. Jeg har dog ikke vært plaget med depresjon på mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...