Gå til innhold

Vondt i brystet.

Anbefalte innlegg

Gjest Ung 45-åring
Skrevet

Hei, Jeg har i det siste fått noen sterke stikkende smerter i brystkassen, høyre side, med illinger ut i høyre arm, samtidig som armen blir nummen. Dette varer bare i et par minutter og så gir det seg. Kan kanskje ha et par stk en dag og deretter mange dager uten. Jeg tror det kan være stress på jobben som gjør det, men min samboer mener jeg bør gå til legen og få sjekket det. Var på full hjertesjekk for 5 år siden og de fant ingenting.

Skrevet

Det der er symptomer på hjerteinfarkt.

jerteinfarktsmerter er vel på venstre side?

Skrevet

Hjerteinfarkt skulle det selvfølgelig være...

Gjest Hulderen
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Utstrålingen kan gå til en eller begge armer. Oftest den venstre, men kan også gå til høyre.

Gjest Hulderen
Skrevet

Et lite gogglesøk bekrefter det jeg trodde:

''Symptomer og tegn på hjerteattakk og hjerteinfarkt

Et hjerteattakk kan vise seg ved ulike symptomer og tegn. Ikke alle som har et hjerteattakk, opplever de samme symptomene eller i samme grad. Mange hjerteattakk er ikke så dramatiske som de du ser på TV eller på film. For eksempel er hjerteattakk-symptomer hos kvinner, hos eldre og hos personer med diabetes, ofte mindre uttalte enn den typiske beskrivelsen.

Vanlige symptomer på et truende eller oppstått hjerteinfarkt er brystsmerter, ubehag, i mange tilfeller føles det som et bånd som strammer rundt brystet. Men bortimot rundt en tredel av alle kvinner, og en fjerdedel av alle menn som får et hjerteinfarkt, har ingen smerter. Mange opplever bare svake smerter, og kvalme, svimmelhet, uvelhet, kaldsvetting. Følgende symptomer er typiske for et hjerteinfarkt under utvikling:

•Brystsmerter eller trykk for brystet som vedvarer over flere minutter. Beskrives som klemmende, pressende eller snørende. Ofte lokalisert rett bak brystbeinet

•Ofte utstråling til en eller begge armer - særlig venstre - og til hals eller underkjeve. Smerten kan også være lokalisert bare i hals, kjeve, rygg eller øvre del av magen

•Smertene er vanligvis sterke og lindres ikke av hvile eller nitroglyserin

•Kvalme og brekninger er vanlig

•Uforklarlig kortpusthet, svimmelhet

•Uforklarlig svetting, oppleves som "kaldsvetting"

•Brystbrann eller ubehag fra magen

•Ryggsmerter

•Angst, uro, døsighet, slapphet''

Skrevet

Det der er symptomer på hjerteinfarkt.

Du var på sjekk for 5 år siden. En stund siden det.

Ta deg en tur til legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...