Gå til innhold

Fuerteventura eller Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fuerteventura er en forblåst plass og det er lite å finne på der. Foretrekker Gran Canaria, spesielt ut mot Puerto Rico/Mogan.

Mogan - er det ikke kjedelig der?

Broren min har vært der mange ganger, og han sier at det er lite å finne på der, det er en stille og rolig plass.

Jeg har kun vært på Fuerteventura, og kun en uke en gang i februar for en del år siden. Det er det eneste stedet i verden jeg har vært hvor jeg tenker at jeg ikke føler for å komme tilbake. Og at ei uke var nok...

Fuerteventura er surfeparadis pga vinden (derav navnet) og har fantastiske milelange strender. Jeg dro på impulstur med to barn på 7 og 12 år som naturligvis ville prøve strandlivet. Temperaturen var OK, men pga vinden var det svart flagg (= ingen bading) på strendene de fleste dagene, og vi brukte solsengene som "skjold" for sanden som blåste mot oss. Bodde i Corralejo, men prøvde ulike strender på øya.

Vi leide bil og kjørte rundt det meste av øya som består av ørken med turistghettoer ("Oaser" med hoteller, utesteder og souvenirsjapper), veldig få autentiske landsbyer / steder. Vi fant en OK dyrehage med kamelturer på andre siden av øya, og hadde en dagstur til Lanzarote som blei turens høydepunkt...

Dette er min erfaring basert på 1 uke, anbefaler deg å lese deg opp på nettet for å få et meir nyansert syn ;-)

Men når du skriver dette:

''Ønsker ikke et helt flatt turiststed med bare hoteller og strender, liker også litt pittoreske gater eller natur. ''

tenker jeg at du bør velge en av de andre Kanariøyene.. Kjenner fleire som skryter av La Gomera for de kriteriene du nevner.

God tur :-)

Mogan - er det ikke kjedelig der?

Broren min har vært der mange ganger, og han sier at det er lite å finne på der, det er en stille og rolig plass.

Det er stille og rolig ja, akkurat slik jeg liker det :-)

Playa del Ingles er bedre dersom dere ønsker litt liv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...