Gå til innhold

Er jeg blitt immun mot medisiner?

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

450 mg wellbutrin og 20 mg fluoxetin og fremdeles deprimert, eller er det jeg som ønsker meg for mye i livet?

Har opplevd noen kvelder jeg har sittet med håndarbeid. Hørt på musikk. Kjent fullstendig ro i kroppen og følt livet er godt. Vil helst ikke legge meg, for det er så sjelden jeg opplevere det.

Er det for mye å ønske seg mer av det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ulempen med seponering og nye behandlingsforsøk er bla at effekten kan avta sammenlignet med dem som holder seg fast på medisin over tid.

Gjest bølger
Skrevet

Ulempen med seponering og nye behandlingsforsøk er bla at effekten kan avta sammenlignet med dem som holder seg fast på medisin over tid.

Men hva gjør du når medisinene ikke har bra nok effekt, eller bivirkningene blir for store? Endrer du ikke på behandlingen da? Tar bort noe og prøver noe annet?

Skrevet

Men hva gjør du når medisinene ikke har bra nok effekt, eller bivirkningene blir for store? Endrer du ikke på behandlingen da? Tar bort noe og prøver noe annet?

Du er for utålmodig og prøver ikke lenge nok i gangen :)

Gjest bølger
Skrevet

Du er for utålmodig og prøver ikke lenge nok i gangen :)

Det er 3 uker siden jeg økte wellbutrinen, og jeg har ikke tenkt å slutte enda. Men hvis det ikke blir bedre så ser jeg ingen vits i å fortsette på den dosen. Det er flere medisiner jeg er glad for at jeg har seponert. Kommer aldri til å prøve de igjen. Bivikningene har vært for store. Fått veldig redusert livskvalitet med de. Noen andre er jeg mer usikker på om jeg burde seponert, men har byttet i håp om å bli bedre.

Gjest saga blott
Skrevet

''Er det for mye å ønske seg mer av det?''

Nei, du har rett til å ønske deg mer.

Gjest bølger
Skrevet

Bruker du ikke noe ss, eller ap for tiden?

Nei. Jeg sluttet med fluanxol for å prøve seroquel for søvnen, men fikk store bivirkninger etter et par uker. Er ikke blitt kvitt bivirkningene selv om jeg seponerte, så nå vet jeg ikke lenger om det var bivirkninger av seroquelsen, om seroquelen utløste det, eller om det var tilfeldig at det oppstod akkurat da.

Skrevet

Det er 3 uker siden jeg økte wellbutrinen, og jeg har ikke tenkt å slutte enda. Men hvis det ikke blir bedre så ser jeg ingen vits i å fortsette på den dosen. Det er flere medisiner jeg er glad for at jeg har seponert. Kommer aldri til å prøve de igjen. Bivikningene har vært for store. Fått veldig redusert livskvalitet med de. Noen andre er jeg mer usikker på om jeg burde seponert, men har byttet i håp om å bli bedre.

Jeg skulle ønske du kunne få et skikkelifg svar fra nhd slik andre får, og ikke"stikk" om hva du gjør galt.

Det er en kjip situasjon du er i, der jeg føler at du ikke får den hjelpen du skulle hatt i RL. Du har ventet så lenge og du har måttet bale og streve alene.

Kanskje du skal sette deg ned og skrive et detsljert brev til psykiateren på lommelegen. Der kan du velge å få svar som ikke vises ofgentlig ved å betale litt ekstra. Jeg ville synes det var verdr det.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg skulle ønske du kunne få et skikkelifg svar fra nhd slik andre får, og ikke"stikk" om hva du gjør galt.

Det er en kjip situasjon du er i, der jeg føler at du ikke får den hjelpen du skulle hatt i RL. Du har ventet så lenge og du har måttet bale og streve alene.

Kanskje du skal sette deg ned og skrive et detsljert brev til psykiateren på lommelegen. Der kan du velge å få svar som ikke vises ofgentlig ved å betale litt ekstra. Jeg ville synes det var verdr det.

Jeg har holdt meg unna betalte tjenester til nå, for jeg har ikke ønsket at mannen min skal vite at jeg bruker tjenester for psykiatri. Ønsker å fremstille meg som friskere enn jeg er.

Skrevet

Jeg har holdt meg unna betalte tjenester til nå, for jeg har ikke ønsket at mannen min skal vite at jeg bruker tjenester for psykiatri. Ønsker å fremstille meg som friskere enn jeg er.

Trenger han å vite det da?

Gjest bølger
Skrevet

Trenger han å vite det da?

Skal beløpet trekkes fra konto eller mastercard vil han se det.

Lurte på om Gunnar Cramer på lommelegen er psykolog eller psykiater. Må være psykiater for å kunne svare på medisinske spørsmål.

Men til slutt er det jo psykiateren jeg går til som tar avgjørelsene.

Skrevet

Skal beløpet trekkes fra konto eller mastercard vil han se det.

Lurte på om Gunnar Cramer på lommelegen er psykolog eller psykiater. Må være psykiater for å kunne svare på medisinske spørsmål.

Men til slutt er det jo psykiateren jeg går til som tar avgjørelsene.

Han er psykiater.

http://www.psykoterapi.org/terapeut/medavtale/psykiater/109-gunnar-cramer

jeg har selv brukt tjenesten, og sa til min mann at jeg har spurt om ting som angår helsen. Kan du ikke bare si det selv, for jeg antar han vet at du har vært hos psykiater?

Gjest bølger
Skrevet

Han er psykiater.

http://www.psykoterapi.org/terapeut/medavtale/psykiater/109-gunnar-cramer

jeg har selv brukt tjenesten, og sa til min mann at jeg har spurt om ting som angår helsen. Kan du ikke bare si det selv, for jeg antar han vet at du har vært hos psykiater?

Jeg skal tenke på det. Det var begrenset hvor mange tegn du kunne skrive, så da er utfordringen å få ned det viktigste som har betydning og gir helhet. Føler NHD kjenner mye til problemene mine, men jeg må holde litt igjen på dol for å ikke bli gjenkjent.

Gjest saga blott
Skrevet

Jeg skal tenke på det. Det var begrenset hvor mange tegn du kunne skrive, så da er utfordringen å få ned det viktigste som har betydning og gir helhet. Føler NHD kjenner mye til problemene mine, men jeg må holde litt igjen på dol for å ikke bli gjenkjent.

Kan du ikke spærre nhd på eksperthjelp da?

Det koster bare 100 kr :)

Skrevet

Tenkte å foreslå for deg å skrive til han på eksperthjelp.no, men... Det er jo ikke sikkert han ville svart annerledes der.

Du burde fått et godt kvalifisert svar på dette en gang for alle - uansett. Det er tydelig at du sliter som følge av å ikke å ha fått det, og det gjør meg vondt å være vitne til.

Jeg føler det blir tatt for lett på. Men det er meg.

Gjest bølger
Skrevet

Kan du ikke spærre nhd på eksperthjelp da?

Det koster bare 100 kr :)

Vil han svare mer der?

Gjest bølger
Skrevet

Tror det :-)

Vil det bli puplisert noen plass, eller kan jeg ta med mer detaljer uten å være redd for å bli gjenkjent av andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...