Gå til innhold

Er jeg blitt immun mot medisiner?

Anbefalte innlegg

Gjest saga blott
Skrevet

Vil det bli puplisert noen plass, eller kan jeg ta med mer detaljer uten å være redd for å bli gjenkjent av andre.

Det er bare du og han som ser det, så ta med så mange detaljer du vil :)

Gjest bølger
Skrevet

Det er bare du og han som ser det, så ta med så mange detaljer du vil :)

Ok

Gjest bølger
Skrevet

Husk du må bruke kort der også da...

Ja, jeg så det.

Skrevet

Nei. Jeg sluttet med fluanxol for å prøve seroquel for søvnen, men fikk store bivirkninger etter et par uker. Er ikke blitt kvitt bivirkningene selv om jeg seponerte, så nå vet jeg ikke lenger om det var bivirkninger av seroquelsen, om seroquelen utløste det, eller om det var tilfeldig at det oppstod akkurat da.

Det finnes jo flere ap du sikkert kan prøve, men da må du sikkert være tålmodig og innse at virkningen kan komme gradvis. Noen ganger tar det uker/måneder å bli bedre. Ikke rart det heller når du tenker på hvor lenge du har vært psyk.

Skrevet

Ulempen med seponering og nye behandlingsforsøk er bla at effekten kan avta sammenlignet med dem som holder seg fast på medisin over tid.

Er det det som har skjedd med meg? Jeg har økt og redusert fluanxol fra 4 til 6 til 8 mg og den andre veien. Tidligere fungerte 4 mg rimelig greit, men jeg måtte opp til 6 mg. Stemmene gav seg ikke og jeg økte til 8 mg. Reduserte til 6 mg og så 4 mg for å se hvordan det gikk. Mareritt. Fullt kaos. Skrekk og gru. Nå må jeg ligge på 8 mg for å føle meg i vater. (Men tenker allikevel på å redusere igjen; Gud vet av hvilken grunn. Vil vel at dette skal kureres på annet vis: vilje, mindfullness, trening, forandring av livsstil etc etc)

Gjest bølger
Skrevet

Ulempen med seponering og nye behandlingsforsøk er bla at effekten kan avta sammenlignet med dem som holder seg fast på medisin over tid.

Jeg har ofte opplevd effekt av medisiner, men etter en stund så har effekten avtatt selv om jeg ikke har endret på behandlingen. Så jeg tror at noen av oss kan bli immune mot medisinene selv om vi ikke endrer på de.

Nå har jeg gått på 450mg wellbutrin i over 3 uker, uten å merke noe effekt. Har heller blitt mer urolig og deprimert. Skal til psykiateren igjen i mars, men vet ikke hvor lenge jeg skal gå på noe som ikke har effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...