Gå til innhold

Hjemmehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjørte ex til legen i dag og satt på venteværelset og sovnet rett og slett. Er så søvning i dag. Han fikk ikke sobril av legen selv om han ønsket det. Men han fikk Truxal. Så kjørte vi til apoteket og han fikk ta ut medisiner. I tillegg kjøpte han seg en whiskey.

På vei hjem nevnte jeg skjema om hjemmehjelp og han sa at han måtte tenke over det. Han vet ikke om han vil ha et fremmed mennesket inn i leiligheten. Jeg fikk vondt i maven med en gang.

Enden på visa er nok at jeg må gjøre meg hard og avvise ham og alle hans forsøk på å utnytte meg. Jeg begynner med å la være å kontakte ham. Dette er et dag-til-dag prosjekt. Jeg klarte det fint i går.

Jeg ba om å få tilbake boksen med fluanxol som jeg hadde gitt ham. Det fikk jeg. Så er i hvert fall det gjort. Jeg vet jeg får sobril av psykiateren min. Ex kommer til å spør meg om jeg har sobril og da må jeg si at han ikke får. Jeg trenger dem selv.

Er Truxal både beroligende og søvnfremmende?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

16

• Lillemus

3

• frosken

2

• Olav Femte

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest saga blott
Skrevet

''Er Truxal både beroligende og søvnfremmende?''

Ja det er det. Godt du vil gjøre noe med situasjonen i forhold til eksen, det er jo uholdbart.

Skrevet

Bra han fikk truxal, de er ihvertfall ikke vanedannende. Du må holde deg hard å ikke la han manipulere deg!

Skrevet

''Ex kommer til å spør meg om jeg har sobril og da må jeg si at han ikke får. Jeg trenger dem selv.''

Si at du ikke har, ikke at han ikke får - da fortsetter han sikkert bare å mase.

Om han ber deg om hjelp i huset svarer du bare at du ikke er hans hjemmehjelp. Mange som nekter hjemmehjelp i utgangspunktet blir veldig fornøyde når ordningen bare er i gang så fortsett å si det til ham hver gang han spør deg om hjelp.

Skrevet

''Ex kommer til å spør meg om jeg har sobril og da må jeg si at han ikke får. Jeg trenger dem selv.''

Si at du ikke har, ikke at han ikke får - da fortsetter han sikkert bare å mase.

Om han ber deg om hjelp i huset svarer du bare at du ikke er hans hjemmehjelp. Mange som nekter hjemmehjelp i utgangspunktet blir veldig fornøyde når ordningen bare er i gang så fortsett å si det til ham hver gang han spør deg om hjelp.

Min far er involvert i dette og sier at han snart ringer ex og forteller han hvor landet ligger. Men først må jeg bearbeide ex ang hjemmehjelp. I kveld skal jeg ta fri fra ham. Han skal uansett drikke.

Skrevet

Kanskje jeg er råere enn det jeg tror? Jeg har styrke i meg.

Skrevet

Bra han fikk truxal, de er ihvertfall ikke vanedannende. Du må holde deg hard å ikke la han manipulere deg!

Han er veldig sjarmerende og bestemt når han er oppegående. Han har selvinnsikt, er intelligent og rolig. Det er da jeg faller for ham og skammer meg over at jeg har tenkt stygt om ham.

Skrevet

Truxal er søvndyssende og til dels for angst.. Men ikke som benzodiazipiner som er bedere.

Jeg har så mye angst/panikkangst, at hjemmehjelpen kommer med dosett en gang i uken til meg...med Xanor Dopet 3mg pluss 3mg.

Ellers kommer jeg meg ikke ut...rett å slett..

Skrevet

Sobril: vel hvor mye mg..?

Skrevet

Truxal er søvndyssende og til dels for angst.. Men ikke som benzodiazipiner som er bedere.

Jeg har så mye angst/panikkangst, at hjemmehjelpen kommer med dosett en gang i uken til meg...med Xanor Dopet 3mg pluss 3mg.

Ellers kommer jeg meg ikke ut...rett å slett..

Hva annet gjør hjemmehjelpen for deg?

Gjest Påfuglw
Skrevet

Hva annet gjør hjemmehjelpen for deg?

Det er ikke ditt ansvar å skaffe han hjelp. Det er ikke ditt ansvar å vurdere hva slags hjelp han trenger. Det er ikke ditt ansvar å hjelpe ham, verken direkte eller indirekte. Gi ham opp!! Om han får hjelp eller drukner i skitt og alkohol, so what? Du redder ham uansett ikke, han MÅ ta tak selv. Og det er ikke ditt ansvar å gjøre han motivert og mottakelig for hjelp heller. Slutt, og du er fri.

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar å skaffe han hjelp. Det er ikke ditt ansvar å vurdere hva slags hjelp han trenger. Det er ikke ditt ansvar å hjelpe ham, verken direkte eller indirekte. Gi ham opp!! Om han får hjelp eller drukner i skitt og alkohol, so what? Du redder ham uansett ikke, han MÅ ta tak selv. Og det er ikke ditt ansvar å gjøre han motivert og mottakelig for hjelp heller. Slutt, og du er fri.

På tide å ta frem Amazonen i seg?

Gjest Påfuglw
Skrevet

På tide å ta frem Amazonen i seg?

Tja, vet ikke hva du legger i det, det er nok en liten kamp med deg selv du må kjempe. Når det gjelder han er det bare å skifte telefonnummer, blokkere ham fra alle kanaler han eventuelt kan nå deg på, nekte å snakke med ham eller ha noe med ham å gjøre. Barna dine er vel så store at de kan gjøre eventulle avtaler selv eller gjennom sin farmor.

Du har nok med ditt eget liv. Du klarte å slutte å drikke. Du klarer dette!

Skrevet

Tja, vet ikke hva du legger i det, det er nok en liten kamp med deg selv du må kjempe. Når det gjelder han er det bare å skifte telefonnummer, blokkere ham fra alle kanaler han eventuelt kan nå deg på, nekte å snakke med ham eller ha noe med ham å gjøre. Barna dine er vel så store at de kan gjøre eventulle avtaler selv eller gjennom sin farmor.

Du har nok med ditt eget liv. Du klarte å slutte å drikke. Du klarer dette!

Ja, jeg har mer enn nok med mitt eget liv. Jeg lurer på om jeg ikke har levd litt gjennom ham. Jeg lurer på om jeg ikke alltid har følt at det var han som gjorde livet mitt verd å leve.

Nå er det barna som har den rollen i mitt liv. En dag flytter de også ut. Den eldste drar til høsten. Den nest eldste om 2 år. Og så er det minstemann igjen. Hva skal jeg leve for når han drar? Hvem er jeg da?

Jeg har et godt stykke arbeid foran meg.

Skrevet

Ja, jeg har mer enn nok med mitt eget liv. Jeg lurer på om jeg ikke har levd litt gjennom ham. Jeg lurer på om jeg ikke alltid har følt at det var han som gjorde livet mitt verd å leve.

Nå er det barna som har den rollen i mitt liv. En dag flytter de også ut. Den eldste drar til høsten. Den nest eldste om 2 år. Og så er det minstemann igjen. Hva skal jeg leve for når han drar? Hvem er jeg da?

''Nå er det barna som har den rollen i mitt liv. En dag flytter de også ut. Den eldste drar til høsten. Den nest eldste om 2 år. Og så er det minstemann igjen. Hva skal jeg leve for når han drar? Hvem er jeg da?''

Se lyst på det - du har flere år på å finne deg hobbyer, venner og fritidsaktiviteter som gjør livet verdt å leve selv om guttene har flyttet hjemmefra! :o) Kanskje dukker det opp en Prince Charming til deg også? ;o)

Skrevet

Min far er involvert i dette og sier at han snart ringer ex og forteller han hvor landet ligger. Men først må jeg bearbeide ex ang hjemmehjelp. I kveld skal jeg ta fri fra ham. Han skal uansett drikke.

''Men først må jeg bearbeide ex ang hjemmehjelp.''

Den beste bearbeidingen er at det ikke nytter å mase på deg mer. Det er ikke ditt ansvar å få ham til å ta ansvar.

Han er sannsynligvis av typen der 99,99% nei tolkes som 'Dette kan jeg klare å mase meg til.'

Du trenger å holde deg helt og fullstendig unna for både din og hans del.

mvh

Gjest Påfuglw
Skrevet

Du skal leve for deg selv.

Skrevet

Hvorfor skal du bearbeide ham???? Beklager - men jeg kjenner jeg blir sittende og himle med øynene her!! Det virker nesten som DU er like avhengig av ham som han er av deg??? Det er da ikke din jobb å skaffe ham hjemmehjelp og BEARBEIDE ham???

Kutt nå helt ut dette tullet, ellers vil du bare fortsette å blande deg inn i hans liv!

Skrevet

Hvorfor skal du bearbeide ham???? Beklager - men jeg kjenner jeg blir sittende og himle med øynene her!! Det virker nesten som DU er like avhengig av ham som han er av deg??? Det er da ikke din jobb å skaffe ham hjemmehjelp og BEARBEIDE ham???

Kutt nå helt ut dette tullet, ellers vil du bare fortsette å blande deg inn i hans liv!

Ja, jeg er nok avhengi av ham emosjonelt. Jeg er redd for å gi slipp på ham for da blir jeg stående helt alene med mitt eget fordømte hode. Han var den som i sin tid reddet meg, fikk meg til å føle meg som et levende, friskt og attraktivt menneske.

Men nå kommer jeg meg nærmere kjernen føler jeg. Jeg må jobbe med MEG og ikke HAM.

Skrevet

''Jeg vet jeg får sobril av psykiateren min. Ex kommer til å spør meg om jeg har sobril og da må jeg si at han ikke får. Jeg trenger dem selv.

''

Hvis du fortsetter å gi fyren av dine medisiner, så ville jeg ha ansett det som et svært grovt tillitsbrudd om jeg var din psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...