Gå til innhold

Hjemmehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal du bearbeide ham???? Beklager - men jeg kjenner jeg blir sittende og himle med øynene her!! Det virker nesten som DU er like avhengig av ham som han er av deg??? Det er da ikke din jobb å skaffe ham hjemmehjelp og BEARBEIDE ham???

Kutt nå helt ut dette tullet, ellers vil du bare fortsette å blande deg inn i hans liv!

''Hvorfor skal du bearbeide ham???? Beklager - men jeg kjenner jeg blir sittende og himle med øynene her!! Det virker nesten som DU er like avhengig av ham som han er av deg??? Det er da ikke din jobb å skaffe ham hjemmehjelp og BEARBEIDE ham???

Kutt nå helt ut dette tullet, ellers vil du bare fortsette å blande deg inn i hans liv!''

Enig.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

16

• Lillemus

3

• frosken

2

• Olav Femte

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg er nok avhengi av ham emosjonelt. Jeg er redd for å gi slipp på ham for da blir jeg stående helt alene med mitt eget fordømte hode. Han var den som i sin tid reddet meg, fikk meg til å føle meg som et levende, friskt og attraktivt menneske.

Men nå kommer jeg meg nærmere kjernen føler jeg. Jeg må jobbe med MEG og ikke HAM.

Det siste du sier der er helt korrekt! Det er ikke han som er problemet. Problemet er DITT!

Det virker som du trenger å kjenne på at han er avhengig av deg? At noen trenger deg? Nå er det på tide å stå på egne ben og finne tryggheten og gleden i deg selv. Du er ikke avhengig av NOEN andre enn deg selv, og fokuser heller på de tre barna dine.

Skrevet

''Hvorfor skal du bearbeide ham???? Beklager - men jeg kjenner jeg blir sittende og himle med øynene her!! Det virker nesten som DU er like avhengig av ham som han er av deg??? Det er da ikke din jobb å skaffe ham hjemmehjelp og BEARBEIDE ham???

Kutt nå helt ut dette tullet, ellers vil du bare fortsette å blande deg inn i hans liv!''

Enig.

Puh... måtte bare få det ut ;)

Skrevet

''Jeg vet jeg får sobril av psykiateren min. Ex kommer til å spør meg om jeg har sobril og da må jeg si at han ikke får. Jeg trenger dem selv.

''

Hvis du fortsetter å gi fyren av dine medisiner, så ville jeg ha ansett det som et svært grovt tillitsbrudd om jeg var din psykiater.

Jeg har sagt det til psykiateren min. Han bare så alvorlig på meg og noterte det ned. Jeg har fortalt ham om problematikken rundt min ex og han ser like alvorlig på meg.

Det er på tide at jeg ser inn i meg selv; grundig og begynner å ta ansvar. For min egen del men også for mine sønners del. Jeg er den første kvinnen i deres liv og en rollemodell i så måte. Og når jeg skriver dette kjenner jeg at alt faller på plass og at jeg blir sterkere.

Skrevet

Det siste du sier der er helt korrekt! Det er ikke han som er problemet. Problemet er DITT!

Det virker som du trenger å kjenne på at han er avhengig av deg? At noen trenger deg? Nå er det på tide å stå på egne ben og finne tryggheten og gleden i deg selv. Du er ikke avhengig av NOEN andre enn deg selv, og fokuser heller på de tre barna dine.

Ja, det er et usunt kick at han er avhengig av meg. Da betyr jeg noe. Jeg er redd for å stå alene men samtidig lengter jeg etter det. Det kribler i meg av glede ved tanken på å bli kvitt ham.

Skrevet

Jeg har sagt det til psykiateren min. Han bare så alvorlig på meg og noterte det ned. Jeg har fortalt ham om problematikken rundt min ex og han ser like alvorlig på meg.

Det er på tide at jeg ser inn i meg selv; grundig og begynner å ta ansvar. For min egen del men også for mine sønners del. Jeg er den første kvinnen i deres liv og en rollemodell i så måte. Og når jeg skriver dette kjenner jeg at alt faller på plass og at jeg blir sterkere.

Det som er bra med deg er at du tar til deg kunnskaper og ser hva som skjer, og hva som må til! Det virker iallefall slik :)

Skrevet

Det som er bra med deg er at du tar til deg kunnskaper og ser hva som skjer, og hva som må til! Det virker iallefall slik :)

Jeg har blitt mer klar i toppen etter at jeg sluttet å drikke. Ja, jeg suger til meg alt som blir skrevet her inne. Psykologen min er ikke nøytral og spurte meg på et tidlig tidspunkt om hvorfor jeg ikke turde å ta ut skilsmisse. Han synes forholdet til eksen min er svært destruktivt og sier at jeg ikke vil oppleve full verdighet før jeg har kuttet ham ut.

Det hører også med til historien at ex vil ha meg med på en seksuell praksis som passer meg meget dårlig. Jeg har ikke sagt klart i fra om at jeg ikke har lyst til dette og følgelig lurer jeg ham og det er dårlig gjort ovenfor ham. Jeg har ikke sagt at jeg vil det altså, jeg har bare ymtet frempå at jeg kanskje ikke klarer det. Det er s/m det er snakk om. Han vil at jeg skal være dominant men snill. Og så jeg som bare vil ha normal sex! Det er mye morsomt man kan ha det innenfor rammen av normal sex. Jeg har ikke lyst på ham. Jeg titter på flotte, sexy menn; det gjør jeg.

Skrevet

Ja, jeg har mer enn nok med mitt eget liv. Jeg lurer på om jeg ikke har levd litt gjennom ham. Jeg lurer på om jeg ikke alltid har følt at det var han som gjorde livet mitt verd å leve.

Nå er det barna som har den rollen i mitt liv. En dag flytter de også ut. Den eldste drar til høsten. Den nest eldste om 2 år. Og så er det minstemann igjen. Hva skal jeg leve for når han drar? Hvem er jeg da?

Jeg har et godt stykke arbeid foran meg.

Ja du har et godt stykke arbeid forran deg, men du er godt på vei. Det at du ser relasjonen til din ex som du gjør er bra, og det at du også begynner å kjenne på at dette har gitt _deg_ noe er svært viktig for prosessen du skal igjennom. Det er ikke uvanlig å føle det du føler i din situasjon nemlig. Alle definerer vi vårt eget "selv" ut fra hva vi tror vi er, hvilken rolle vi oppfatter at vi har like mye som ut fra vårt potensial og den vi virkelig er. At du kjenner at det har gitt deg noe å pleie din ex, at det er skummelt for deg å kjenne på frykten for å bli ensom er - så pussig som det kan høres ut - bra. Ta dette opp med psykologen også, dette er også noe dere kan jobbe kognitivt konkret med. Jeg har tro på deg nå - du virker å VILLE endre situasjonen, og du virker å ha energi. Pass på at ikke depresjon eller oppgitthet tar overhånd nå, så lover jeg deg fin fremgang og nyervervet frihet :)

Skrevet

Jeg har blitt mer klar i toppen etter at jeg sluttet å drikke. Ja, jeg suger til meg alt som blir skrevet her inne. Psykologen min er ikke nøytral og spurte meg på et tidlig tidspunkt om hvorfor jeg ikke turde å ta ut skilsmisse. Han synes forholdet til eksen min er svært destruktivt og sier at jeg ikke vil oppleve full verdighet før jeg har kuttet ham ut.

Det hører også med til historien at ex vil ha meg med på en seksuell praksis som passer meg meget dårlig. Jeg har ikke sagt klart i fra om at jeg ikke har lyst til dette og følgelig lurer jeg ham og det er dårlig gjort ovenfor ham. Jeg har ikke sagt at jeg vil det altså, jeg har bare ymtet frempå at jeg kanskje ikke klarer det. Det er s/m det er snakk om. Han vil at jeg skal være dominant men snill. Og så jeg som bare vil ha normal sex! Det er mye morsomt man kan ha det innenfor rammen av normal sex. Jeg har ikke lyst på ham. Jeg titter på flotte, sexy menn; det gjør jeg.

Om du fremdeles har sex med ex'en - slutt med det :)

Skrevet

Ja, det er et usunt kick at han er avhengig av meg. Da betyr jeg noe. Jeg er redd for å stå alene men samtidig lengter jeg etter det. Det kribler i meg av glede ved tanken på å bli kvitt ham.

Du har unger - velg å vær der for dem istedefor. Også de lider under å ha en mor som pleier og bruker energi på et destruktivt forhold til sin ex, samtidig som han ikke gidder å gi _dem_ oppmerksomhet. En sånn egoist har dere det bedre uten noe kontakt med - kutt båndet av med en gang, og begynn å jobb med selvbildet ditt :)

Skrevet

Bra! Men ikke gjør det halvveis, for da greier du ikke å sette grenser..... Bestem deg for å slutte å hjelpe ham, thats it!

Skrevet

Du har unger - velg å vær der for dem istedefor. Også de lider under å ha en mor som pleier og bruker energi på et destruktivt forhold til sin ex, samtidig som han ikke gidder å gi _dem_ oppmerksomhet. En sånn egoist har dere det bedre uten noe kontakt med - kutt båndet av med en gang, og begynn å jobb med selvbildet ditt :)

Støttes :)

Skrevet

I ditt hode kjenner du på at du er uunnværlig, mens du i realiteten legger til rette for at han skal kunne utnytte deg til sin fordel (all hjelp, sex etc). Kanskje du burde finne ut hva som er grunnen til at du aksepterer å bli utnytta på denne måten? Hvor blir det av selvrespekten dersom dette fortsetter? Du skal løsrive deg 100 % fra eksen din, og titte rundt deg for å se alle de flotte mennene som finnes der ute :) En dag kan en av dem bli din, men ikke før du har brutt båndene til eksen og begynt å bli glad i deg selv for den du er - en sterk kvinne med mot og integritet! :)

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å si det samme. Heia Gondor!

Skrevet

Ja du har et godt stykke arbeid forran deg, men du er godt på vei. Det at du ser relasjonen til din ex som du gjør er bra, og det at du også begynner å kjenne på at dette har gitt _deg_ noe er svært viktig for prosessen du skal igjennom. Det er ikke uvanlig å føle det du føler i din situasjon nemlig. Alle definerer vi vårt eget "selv" ut fra hva vi tror vi er, hvilken rolle vi oppfatter at vi har like mye som ut fra vårt potensial og den vi virkelig er. At du kjenner at det har gitt deg noe å pleie din ex, at det er skummelt for deg å kjenne på frykten for å bli ensom er - så pussig som det kan høres ut - bra. Ta dette opp med psykologen også, dette er også noe dere kan jobbe kognitivt konkret med. Jeg har tro på deg nå - du virker å VILLE endre situasjonen, og du virker å ha energi. Pass på at ikke depresjon eller oppgitthet tar overhånd nå, så lover jeg deg fin fremgang og nyervervet frihet :)

Tror ikke dette er tiden for å eksperimentere med medisinering. Spark meg i leggen hvis jeg skulle skrive noen innlegg som tyder på det.

Tusen takk for engasjementet! Det betyr mye mer enn du antagentligvis aner.

Skrevet

Tror ikke dette er tiden for å eksperimentere med medisinering. Spark meg i leggen hvis jeg skulle skrive noen innlegg som tyder på det.

Tusen takk for engasjementet! Det betyr mye mer enn du antagentligvis aner.

Jeg er klar til å sparke ;-p

Skrevet

Eksen vil ha deg med på sexleker? Ring fylkesmannen etter skilsmissepapirer I DAG! Nå må du virkelig ta ansvar og komme deg bort fra denne fordrukne dusten!

Skrevet

''Det hører også med til historien at ex vil ha meg med på en seksuell praksis som passer meg meget dårlig. (...) Jeg har ikke lyst på ham.''

Da gjør du selvfølgelig ikke noe som helst med ham! At dere skulle ha sex sammen, "vanlig" eller ikke, vil jeg anse som en særdeles dårlig idé i lys av resten av situasjonen deres.

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å si det samme. Heia Gondor!

Hun trenger en heiagjeng :)

Skrevet

Kom til å tenke på deg under frokosten idag, og det gikk opp et lys for meg (mulig jeg er treg:P) - og du skjønner vel hvorfor han vil ha deg som mild dominant i sexleker? Det er jo omtrent slik han holder på nå.. Du er den milde dominante som sørger for at han får det han trenger (kjører ham til legen, skaffer hjemmehjelp, medisiner etc). Nesten så jeg får en eller annen følelse av at dette trigger ham sexuelt.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...