Gå til innhold

Reservere seg mot å skrive ut a/b preparater?

Anbefalte innlegg

Gjest Labolina
Skrevet

Jeg lurer bare på om leger kan reservere seg mot å skrive ut a- og b preparater. På hjemmesiden til stedet der min tidligere fastlege jobber står det at h*n ikke skriver resepter på slikt. Da jeg gikk til vedkommende, gjorde h*n det. Nå maser ikke jeg om sånt i tide og utide, men jeg bruker et b-preparat mot epilepsi fast.

Av ymse grunner har jeg byttet fastlege. Jeg bare lurer på om slikt er å tolke som om legen er blitt fratatt lisensen til å skrive ut slike medikamenter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan være som du skriver.

Det kan også være at legen har fraskrevet seg retten. Noen orker ikke maset. På den måten blir de også kvitt noen pasienter som lett fører til utbrenthet hos legen.

Gjest Labolina
Skrevet

Det kan også være at legen har fraskrevet seg retten. Noen orker ikke maset. På den måten blir de også kvitt noen pasienter som lett fører til utbrenthet hos legen.

Takk for svar :-)

Jeg ser absolutt det poenget ja. Enkelte pasienter som er litt for glad i sånne medisiner kan nok være en sann prøvelse.

Skrevet

Bare lurer... Hvis en lege selv fraskriver seg retten til å skrive ut slike medisiner, hva gjør han da hvis han får en pasient som har brukket armen eller noe, og trenger smertestillende av typen Paralgin forte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...