Gå til innhold

Hvordan argumentere for en hobby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ekte nick

3

• Lillemus

2

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Nei. Men jeg får ikke hans velsignelse og tillatelse til å bruke penger på det. Så da må jeg bare slutte :(

Du er jo et selvstendig individ fordi om du er gift. De pengene du tjener er jo fortsatt dine etter at man trekker fra den delen du skal bidra med for å holde husholdet i gang altså underholdsplikten. Du kan spare og legge av litt og litt slik andre må.

Du er jo et selvstendig individ fordi om du er gift. De pengene du tjener er jo fortsatt dine etter at man trekker fra den delen du skal bidra med for å holde husholdet i gang altså underholdsplikten. Du kan spare og legge av litt og litt slik andre må.

Tusen takk for råd. Jeg skal formidle dette til han og st jeg kommer til å legge av noen kr hver mnd inntil jeg har nok.

Nei. Men jeg får ikke hans velsignelse og tillatelse til å bruke penger på det. Så da må jeg bare slutte :(

'' Men jeg får ikke hans velsignelse og tillatelse til å bruke penger på det. Så da må jeg bare slutte :(''

Nå inntar du en offerposisjon.

Siden du tjener egne penger:

Vær litt smart når du kjøper inn dagligvarer og legg av penger hver uke uten at resten av familien merker at du sparer. Når du har fått nok, forteller du bare at du har spart opp det som trengs og at du derfor kommer til å kjøpe utstyret. Håper du kan kjøpe litt om gangen, slik at det ikke tar altfor lang tid.

Pass på at ikke noe av de knepene du bruker for å spare, ikke kommer i konflikt med evt. regler for gjeldsordningen. Jeg har ikke greie på hva som kreves i slike ordninger.

Lykke til med hobbyen!

Det er en frivillig ordning som vi har kommet halveis i (har igjen 2,5 år). Vi har også begge kommet oss ut i fast jobb, og har øket våre inntekter med nesten det dobbelte. Vi har en stabil og god økonomi nå, og vi ligger også på pluss-siden mht utgifter.

Så da er han egentlig bare sjalu og ønsker å holde deg igjen og vekk fra ting du liker. For ting du liker er en trussel mot ham selv. Og han bruker dine svakheter for å holde deg der du er, på stedet hvil med hensyn til sykdom/poroblemer.

Og spørsmålet er ikke om du skal "få lov" å drive en hobby, men om du skal være hans personlige eiendom som han bestemmer over. Eller om du skal være en selvstendig person med egne rettigheter til et liv.

Absolutt ikke. Vi har mer enn nok.

Kan han ha tanker om at han ikke vil at du skal bli friskere (og mer selvstendig?) eller noe slikt? Føler han at han på en eller annen måte "mister kontrollen" over deg om du får utøve denne hobbyen?

Annonse

Så da er han egentlig bare sjalu og ønsker å holde deg igjen og vekk fra ting du liker. For ting du liker er en trussel mot ham selv. Og han bruker dine svakheter for å holde deg der du er, på stedet hvil med hensyn til sykdom/poroblemer.

Og spørsmålet er ikke om du skal "få lov" å drive en hobby, men om du skal være hans personlige eiendom som han bestemmer over. Eller om du skal være en selvstendig person med egne rettigheter til et liv.

Jeg har faktisk tenkt tanken, om han kan være litt sjalu. Men jeg har ikke våget å stole på den.

Det er nemlig en mannsdominert hobby, og jeg drar dit i tillegg sammen med en annen mann (en kollegas mann).

Men jeg har spurt om han vil være med - flere ganger også. Det vil han ikke.

Siden du tjener egne penger:

Vær litt smart når du kjøper inn dagligvarer og legg av penger hver uke uten at resten av familien merker at du sparer. Når du har fått nok, forteller du bare at du har spart opp det som trengs og at du derfor kommer til å kjøpe utstyret. Håper du kan kjøpe litt om gangen, slik at det ikke tar altfor lang tid.

Pass på at ikke noe av de knepene du bruker for å spare, ikke kommer i konflikt med evt. regler for gjeldsordningen. Jeg har ikke greie på hva som kreves i slike ordninger.

Lykke til med hobbyen!

Takk for tips! :)

Jeg har faktisk tenkt tanken, om han kan være litt sjalu. Men jeg har ikke våget å stole på den.

Det er nemlig en mannsdominert hobby, og jeg drar dit i tillegg sammen med en annen mann (en kollegas mann).

Men jeg har spurt om han vil være med - flere ganger også. Det vil han ikke.

Da har du svaret ditt.

Gjest Nickløsheletida

Det er en frivillig ordning som vi har kommet halveis i (har igjen 2,5 år). Vi har også begge kommet oss ut i fast jobb, og har øket våre inntekter med nesten det dobbelte. Vi har en stabil og god økonomi nå, og vi ligger også på pluss-siden mht utgifter.

''Vi har en stabil og god økonomi nå, og vi ligger også på pluss-siden mht utgifter''

Men da får du det til ved å spare til dette og skjære inn på noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...