Gå til innhold

NHD: Medisin/innleggelse

Anbefalte innlegg

sportyjente 26
Skrevet

Hei ! Har vært hos min behandler idag, var nær ved å bli tvangsinnlagt pga av selvmordsfare og alvorlig depresjon. Ble også snakk om medisin - antidepressiva, men da ville han at eg skulle innlegges den første tiden, men sa ikke hvorfor. Kan du fortelle meg hvorfor han sa det? Er bare redd, redd for å bli tvangsinnlagt....

Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut. Hatt slike episoder før?

Jeg personlig ville hørt på legen.

sportyjente 26
Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut. Hatt slike episoder før?

Jeg personlig ville hørt på legen.

Har ikke lyst å bli innlagt, har hatt tilbakevendende depresjon i lange tider.

Gjest saga blott
Skrevet

Har ikke lyst å bli innlagt, har hatt tilbakevendende depresjon i lange tider.

Er det så farlig å bli innlagt?

Da får du fred, og det er lettere å begynne på medisiner. Da er du ikke helt alene :-)

sportyjente 26
Skrevet

Er det så farlig å bli innlagt?

Da får du fred, og det er lettere å begynne på medisiner. Da er du ikke helt alene :-)

Kjenner det ubehagelig å måtte legges inn...

Gjest saga blott
Skrevet

Kjenner det ubehagelig å måtte legges inn...

Forstår det, men det er ikke så "big deal". Da får du hjelp og rett medisiner, du vil føle deg så mye bedre etterpå :)

sportyjente 26
Skrevet

Forstår det, men det er ikke så "big deal". Da får du hjelp og rett medisiner, du vil føle deg så mye bedre etterpå :)

Ser ikke noe håp liksom.....lure på hvorfor behandleren/psykiater min ville at jeg skulle legges inn om jeg skulle få starte på medisin. Snakket om en sårbar periode...

Skrevet

Ser ikke noe håp liksom.....lure på hvorfor behandleren/psykiater min ville at jeg skulle legges inn om jeg skulle få starte på medisin. Snakket om en sårbar periode...

Er det ikke slik at disse medisinene kan øke faren for selvmord? Når du allerede har slike tanker, så er det vel greit med litt observasjon under oppstart.

sportyjente 26
Skrevet

Er det ikke slik at disse medisinene kan øke faren for selvmord? Når du allerede har slike tanker, så er det vel greit med litt observasjon under oppstart.

Det kan godt hende det er noe slikt som ligger til grunn....

Skrevet

Det kan godt hende det er noe slikt som ligger til grunn....

Da synes jeg du skal gå med på en innleggelse og bare se det som en del av behandlingen slik i starten. God bedring :)

Gjest saga blott
Skrevet

En psykolog mente jeg burde legges inn en gang jeg skulle starte med medisiner, og jeg gikk med på det. Hvorfor vet jeg ikke, men var ganske dårlig på den tia. Bare gjør det du, så går det bedre etterhvert :-)

Skrevet

Mange antideprissiva øker faren for selvmord de første ukene. Man kan også få personlighetsforandringer, enda verre depresjoner og mye annet rart. Egentlig burde ALLE som får slike medisiner gjøre det under observasjon og oppfølging.. Så du er heldig :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han sa det sikkert fordi han mnte det er den beste og tryggeste formen for behandling du kan få akkurat nå.

Det er sikkert klokt å følge dette rådet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...