Gå til innhold

Seroquel som sovemiddel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det snakkes mye om Seroquel for tiden, og at det også kan brukes som sovemiddel, selv om det egentlig er en medisin mot schizofreni.

Hvilke doser brukes Seroquel i som sovemiddel?

Og hva er evt. maksdosen (som sovemiddel)?

Og hvor lang tid før sengetid må det tas?

Leser også at hvis man bruker Lamictal så nedsettes

konsentrasjon av Seroquel med 20-60%.

Må det annen dose til da (som sovemiddel)?

Gjest saga blott
Skrevet

Jeg bruker 100 mg seroquel som sovemiddel, tar det ca to timer før jeg legger meg. Har også vært nede i 50 mg, kan ta opp til 300 mg.

Gjest Insomniana
Skrevet

Jeg bruker 25 mg Serequel som sovemiddel ved behov. Tar den ca 1 time før leggetid. Den virker etter 30-45 min.

I starten trengte jeg bare 12,5 mg for å få sove, men dette holder ikke lengre. Så det er tydelig at en utvikler toleranse for medisinen som sovemiddel. Er derfor usikker på hvor mye virkning Serequel vil ha som sovemiddel i lengden om en tar den hver dag. Tror det er lurt å bare ta ved behov en gang i blant!

Skrevet

Jeg bruker 25 mg Serequel som sovemiddel ved behov. Tar den ca 1 time før leggetid. Den virker etter 30-45 min.

I starten trengte jeg bare 12,5 mg for å få sove, men dette holder ikke lengre. Så det er tydelig at en utvikler toleranse for medisinen som sovemiddel. Er derfor usikker på hvor mye virkning Serequel vil ha som sovemiddel i lengden om en tar den hver dag. Tror det er lurt å bare ta ved behov en gang i blant!

Takk for svar begge to.

Hvis man utvikler toleranse for Seroquel også, så er den vel ikke så mye bedre enn vanlige sovemidler.

Jeg trodde kanskje det var noe man kunne bruke regelmessig over lengre perioder.

Gjest Insomniana
Skrevet

Takk for svar begge to.

Hvis man utvikler toleranse for Seroquel også, så er den vel ikke så mye bedre enn vanlige sovemidler.

Jeg trodde kanskje det var noe man kunne bruke regelmessig over lengre perioder.

Dt er forskjell på å utvikle toleranse for et medikament og bli avhengig. Serequel er med andre ord ikke vanedannende slik som feks imovane o.l. Og der er dessuten mindre bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...