Gå til innhold

Alkoholforbruk hos ungdom

Anbefalte innlegg

Du gjorde det ikke, og jeg sa ikke at alle gjorde det. Men mange gjør det, så mange at jeg ikke vil betegne det som uvanlig i 18-20 års alderen.

''Du gjorde det ikke, og jeg sa ikke at alle gjorde det. Men mange gjør det, så mange at jeg ikke vil betegne det som uvanlig i 18-20 års alderen.''

Ok, jeg synes bare 12 helger på rad hørtes altfor mye ut.

Fortsetter under...

Du svarer hele tiden at dette ikke er vanlig, men går ikke du i fella og bare sammenligne med deg selv og din nærmeste krets når du påstår det?

''Du svarer hele tiden at dette ikke er vanlig, men går ikke du i fella og bare sammenligne med deg selv og din nærmeste krets når du påstår det?''

Jo, det kan godt hende det altså. Jeg ville vel egentlig få fram at jeg ikke mener det er så viktig om det er vanlig eller ikke, at det ikke nødvendigvis er fokuset en bør ha. Men her er jeg nok litt blank.

Det er vel ikke uvanlig med 12 helger på rad, når du er 18-år??

Husker det med meg selv og mine venner også, viktig å planlegge neste fest når helga nærmet seg. Og det var da ikke uvanlig det, heller ikke dengang.

Og ingen av oss har havnet som narkomane eller alkoholikere

I min vennekrets på den tiden var det veldig uvanlig. Når det gjelder dagens 18-åringer så har jeg jo egentlig ikke snøring, må jeg innrømme, kunne bare ikke forestille meg at det var vanlig.....

I min vennekrets på den tiden var det veldig uvanlig. Når det gjelder dagens 18-åringer så har jeg jo egentlig ikke snøring, må jeg innrømme, kunne bare ikke forestille meg at det var vanlig.....

Var helt normalt i min vennekrets iallefall... og gjerne både fredag og lørdag.... Ingen av vennene mine har et unormalt forhold til alkohol idag.. Vil si de fleste drikker ganske lite.

Var helt normalt i min vennekrets iallefall... og gjerne både fredag og lørdag.... Ingen av vennene mine har et unormalt forhold til alkohol idag.. Vil si de fleste drikker ganske lite.

Sikkert jeg som var helt unormal, men jeg drev mye med idrett og skolearbeid. Jeg festa og drakk også, men ikke i den skalaen der.

Gjest jepsipepsi

''Du gjorde det ikke, og jeg sa ikke at alle gjorde det. Men mange gjør det, så mange at jeg ikke vil betegne det som uvanlig i 18-20 års alderen.''

Ok, jeg synes bare 12 helger på rad hørtes altfor mye ut.

Datteren min er i den alderen, riktignok over 18, hun er også over 20.

De er 4 venninner som bor sammen, og de går på samme høyskole, riktignok ikke samme linje.

Men der er det mye festing i helgene. Og så lenge de tar studiene på alvor så synes jeg det er helt greit. Ikke at jeg kunne gjort så mye med det om jeg ikke hadde syntes det var greit heller da....

Annonse

Datteren min er i den alderen, riktignok over 18, hun er også over 20.

De er 4 venninner som bor sammen, og de går på samme høyskole, riktignok ikke samme linje.

Men der er det mye festing i helgene. Og så lenge de tar studiene på alvor så synes jeg det er helt greit. Ikke at jeg kunne gjort så mye med det om jeg ikke hadde syntes det var greit heller da....

Er hun over 20 og går på høyskole så kan du så klart ikke gjøre noe nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...