Gå til innhold

NHD: Jeg har bytte til Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte tidligere Anafranil. Det er den medisinen som jeg synes har virket best på meg, men jeg mistenkte den for å gi forstoppelse, dårlig fordøyelse, større appetikk og økt vekt derfor har jeg nå byttet til Wellbutrin som du også anbefalte meg og mente var den riktige medisinene for meg. Nå har jeg brukt den ca. en uke. Jeg føler meg ikke bedre, nesten verre. Føler meg mer deprimert. Bør jeg gå over til anafranil igjen eller skal jeg gi denne bedre tid evt. øke dosen? Jeg bruker 150 mg.

Gjest En god periode
Skrevet

Jeg har selv begynt på wellbutrin for noen uker siden. Dette er mitt første og forhåpentligvis siste psykofarma, og jeg bruker ingen andre medisiner. Skepsisen var derfor STOR og vegringen kanskje enda større. En konsekvens av dette er at jeg har lest alt jeg klarer å søke meg frem til på nettet. Det er vanlig at det tar noen uker før virkningen setter inn. Kanskje det finnes noe du kan ta i tillegg mens du venter på en eventuell virkning i stedet for å slutte eller endre dosering? For meg tok det omtrent to uker før humøret ble bedre. Jeg går også på 150 mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes ingenting som tilsier at en kan evaluere et slikt skifte etter en uke.

(Men det visste du sikkert?)

Skrevet

Det finnes ingenting som tilsier at en kan evaluere et slikt skifte etter en uke.

Jo, jeg vet at jeg skal vente flere uker. Brukte anafranil før den virker sterkere og løfter fortere. Jeg får gi den lengre tid. Helvetes tungsinn. Får nesten lyst til å prøve elektrosjokk!

Skrevet

Jeg har selv begynt på wellbutrin for noen uker siden. Dette er mitt første og forhåpentligvis siste psykofarma, og jeg bruker ingen andre medisiner. Skepsisen var derfor STOR og vegringen kanskje enda større. En konsekvens av dette er at jeg har lest alt jeg klarer å søke meg frem til på nettet. Det er vanlig at det tar noen uker før virkningen setter inn. Kanskje det finnes noe du kan ta i tillegg mens du venter på en eventuell virkning i stedet for å slutte eller endre dosering? For meg tok det omtrent to uker før humøret ble bedre. Jeg går også på 150 mg.

Jeg har begynt å ta den før jeg legger med på grunn av bivirkninger. Det står at jeg skal ta den om morgenen, men jeg gjespet hele dagen.

Skrevet

Jeg har begynt å ta den før jeg legger med på grunn av bivirkninger. Det står at jeg skal ta den om morgenen, men jeg gjespet hele dagen.

Merker du uro fordi du tar den på kveld?

Skrevet

Merker du uro fordi du tar den på kveld?

Nei, jeg begynte å ta den før jeg legger med i går. Jeg har lest at man bør ta medisin før man legger seg for da merker man ikke så mye til bivirkninger. Det fungerer fint, bedre enn å gjespe hele dagen.

Gjest bølger
Skrevet

Jo, jeg vet at jeg skal vente flere uker. Brukte anafranil før den virker sterkere og løfter fortere. Jeg får gi den lengre tid. Helvetes tungsinn. Får nesten lyst til å prøve elektrosjokk!

Føler det nesten slik jeg også.

NHD kunne godt skrevet hvor lang tid det tar før det virker. Jeg økte wellbutrinen for 3 1/2 uke, og føler jeg bare blir mer og mer deprimert. Vet ikke hvor lenge det har noe for seg å fortsette. Jeg hadde god effekt når jeg startet med 150, men husker ikke hvor lang tid det tok.

Skrevet

Hvor lenge skal jeg vente til jeg får ønsket virkning av Wellbutrin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...