Gå til innhold

Kolapset blodåre / Blodpropp etter injesering av piller

Anbefalte innlegg

Gjest tripples
Skrevet

Hei. Sent i sommer var jeg dum og tankeløs og vanket i totalt feil miljø. Så kom dagen da jeg skulle nå et nytt lavmål, jeg injeserte noen piller, noe jeg ikke har erfaring med. Jeg ble veldig dårlig, og etter hva jeg har lest meg frem til tror jeg at jeg fikk "bomulls-feber" / "cotton-fever". Dette gikk over etter noen timer, men jeg oppdaget senere at hele blodåren over biceps var rødflammet, ca 1-1,5 cm bred, fra der jeg injeserte og opp over biceps til skulder/under armen. Jeg var også øm og det strakk og rette ut armen. Dette forsvant etter en uke eller to, men åren over biceps er fortsatt borte den dag i dag, ca 6 mnd senere. Jeg er ingen sprøytenarkoman, og i frykt for å bli stemplet som dette har jeg fortsatt ikke turt og ta det opp med fastlege. Utrykket "Ris til egen Ræv" kan ikke passe bedre. Jeg har veldig markerte årer men nå stopper blodåren på den ene armen i bunnen av biceps, og pga min dårlige kunskap om dette freaker det meg litt ut. Jeg vet ikke om jeg skal bekymre meg eller ikke. Vet ikke om ubehaget jeg føler i armen bare er placebo, pga min bekymring eller om dette kan være alvorlig. Min far hadde et kraftig hjerneslag for noen år siden. Burde jeg kontakte fastlege? Hvilke konsekvenser kan oppstå ved å få dette i journalen? Alt av svar settes høyt pris på. Hilsen angrende mann, 24.

Skrevet

Hei,

De blodårene du ser er vener. De fører blodet tilbake fra hender og føtter. De har også små ventiler, som gjør at blodet ikke renner bakover. Det vene.systemet du ser fører kun ca 10% av blodet tilbake - de store venene er lengre inne i armer/bein. En av behandlingene for åreknuter er å ta vekk venen, og det gir ikke problemer.

Jeg tenker at siden det er et halvt år siden så er det uansett lite legen kan gjøre, og dette er trolig ikke noe du ønsker i journalen din.

Jeg antar du har testet deg for sykdommer (det kan du også gjøre på Olafia klinikken, hvis du bor nær Oslo), og da trenger du jo ikke si hvorfor du vil teste deg.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...