Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært inne på Lundbecks sider og lest om bivirkningene til fluanxol, hvilket jeg bruker.

Der står det at en kan få vektøkning/økt apetitt. Jeg prøver å gå ned i vekt, men synes det er vanskelig å la være å spise. Jeg spiser altfor mye. Nå har jeg kjøpt slankeprodukter på apoteket og skal starte i dag.

Er det noe ap som IKKE gir økt apetitt og vektøkning?

Erfaringer?

Jeg er litt redd for å bytte akkurat nå, fordi jeg er inne i en viktig prosess som krever balanse. Jeg skal til psykiater i slutten av februar, men ønsker altså å høre andres erfaringer.

Gjest saga blott
Skrevet

''Jeg prøver å gå ned i vekt, men synes det er vanskelig å la være å spise. Jeg spiser altfor mye.''

Velkommen i klubben. Vet iallefall at hvis jeg blir dårlig mister jeg matlysten, men ikke gøy å være dårlig heller :-(

Fryktelig frustrerende!

Skrevet

''Jeg prøver å gå ned i vekt, men synes det er vanskelig å la være å spise. Jeg spiser altfor mye.''

Velkommen i klubben. Vet iallefall at hvis jeg blir dårlig mister jeg matlysten, men ikke gøy å være dårlig heller :-(

Fryktelig frustrerende!

Jeg var så slank og stolt av kroppen min før jeg begynte med meds, men nå ......

Fryktelig frustrerende er ordet.

Gjest saga blott
Skrevet

Jeg var så slank og stolt av kroppen min før jeg begynte med meds, men nå ......

Fryktelig frustrerende er ordet.

Jeg har lagt på meg ti kilo i 2012 :(

Vil virkelig ned nå, kanskje jeg blir nødt for å være dårlig noen mnd. Da går jeg ihvertfall ned.

Skrevet

Vil virkelig ned nå, kanskje jeg blir nødt for å være dårlig noen mnd. Da går jeg ihvertfall ned.

Ikke slutt med meds, vær så snill! Det gikk jo skikkelig dårlig da du prøvde!

Husker da jeg seponerte ap. Kiloene rant av meg, men jeg ble dessverre dårlig igjen. Så var det på'n igjen, med vektøkning og en mye bedre psyke. Skiftet fra risperdal til fluanxol, men det hjalp ikke. Faen!!!!

Skrevet

Ville det være en ide å diskutere et bytte over til Abilify med psykiateren din?

Jeg vet jo ikke hva årsakene til at psykiatere skriver ut nettopp Abilify fremfor andre AP'r, men den gir i alle fall ikke så kraftig sultfornemmelse.

Lykke til :o)

Gjest saga blott
Skrevet

Ikke slutt med meds, vær så snill! Det gikk jo skikkelig dårlig da du prøvde!

Husker da jeg seponerte ap. Kiloene rant av meg, men jeg ble dessverre dårlig igjen. Så var det på'n igjen, med vektøkning og en mye bedre psyke. Skiftet fra risperdal til fluanxol, men det hjalp ikke. Faen!!!!

Ja, faen sier jeg og, det er jo så frustrerende. Er jo slankekur å slutte på medisiner...

Gjest saga blott
Skrevet

Ville det være en ide å diskutere et bytte over til Abilify med psykiateren din?

Jeg vet jo ikke hva årsakene til at psykiatere skriver ut nettopp Abilify fremfor andre AP'r, men den gir i alle fall ikke så kraftig sultfornemmelse.

Lykke til :o)

Har gått på abilify før, og det stemmer...jeg gikk ikke opp i vekt. Ble bare stiv som en stokk, og de fungerte ikke opptimalt. Hva mener du om zeldox, har du prøvd det?

Skrevet

Har gått på abilify før, og det stemmer...jeg gikk ikke opp i vekt. Ble bare stiv som en stokk, og de fungerte ikke opptimalt. Hva mener du om zeldox, har du prøvd det?

Nei den tror jeg ikke jeg har prøvd mer enn ett par dager. Jeg har også gått opp en hel del etter at jeg begynte med psykofarmaka. Nå går jeg på Abilify som "hoved-ap" og med litt Zyprexa ved siden av. Jeg er fornøyd med det.

Driver for tiden å lærer meg å regulere sult og metthetsfølelse med andre og "sunnere" grep, så som å få i meg nok proteiner og ikke noe særlig sukker. Det krever litt omlegging av vaner og tankegang.

Gjest saga blott
Skrevet

Nei den tror jeg ikke jeg har prøvd mer enn ett par dager. Jeg har også gått opp en hel del etter at jeg begynte med psykofarmaka. Nå går jeg på Abilify som "hoved-ap" og med litt Zyprexa ved siden av. Jeg er fornøyd med det.

Driver for tiden å lærer meg å regulere sult og metthetsfølelse med andre og "sunnere" grep, så som å få i meg nok proteiner og ikke noe særlig sukker. Det krever litt omlegging av vaner og tankegang.

Ok, takk for svar :)

Synd at psykofarmaka er på den måten, jeg ser på bilder når jeg har tatt og når jeg ikke har tatt. Eser ut når jeg tar medisiner, er ikke bra med tanke på kroppen. Kan jo få diabetes og andre skumle ting.

Skrevet

Jeg må også gå i skolen når det gjelder matinntak. Noen perioder får jeg det til, andre perioder ikke. Nå er jeg inne i en ikke-periode.

Jeg ser for meg å spandere på meg selv en ny, fin bikini til sommeren......

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Synd at psykofarmaka er på den måten, jeg ser på bilder når jeg har tatt og når jeg ikke har tatt. Eser ut når jeg tar medisiner, er ikke bra med tanke på kroppen. Kan jo få diabetes og andre skumle ting.

Jeg førte vekt-logg da jeg begynte med meds. Det er 27 kg siden :o(

Skrevet

Nå svarer jeg uten å ha lest andre sine svar til deg.

Nr.1 Veldig viktig at du følger psykiateren eller legens råd! Er du i tvil om medisinen, så snakk med dem.

Nr.2 Venlafaxina minsker appetitten, og kan føre til vektnedgang. Det er min erfaring, og det er en av bivirkningene av denne a.d.

Skrevet

Nå svarer jeg uten å ha lest andre sine svar til deg.

Nr.1 Veldig viktig at du følger psykiateren eller legens råd! Er du i tvil om medisinen, så snakk med dem.

Nr.2 Venlafaxina minsker appetitten, og kan føre til vektnedgang. Det er min erfaring, og det er en av bivirkningene av denne a.d.

Men det er ikke ad jeg spør om, men ap. Har du noen erfaring med det?

Skrevet

Men det er ikke ad jeg spør om, men ap. Har du noen erfaring med det?

Nei...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...